SRA

SRA

donderdag 20 mei 2010

Maaskant bij SRA


Nadat Erroll zaterdag zijn Telegraaf had gelezen besloot hij een mailtje te wagen als reactie op een artikel.

Paul Maaskant,een oude rot in het ralleyrijden, had geschreven dat hij wel iets had met slotracen ,vandaar.

Nu zal Maaskantje tegenwoordig bekender in de oren klinken als Paul Maaskant.

Toch is hij best bekent, vooral ook door zijn medewerking aan auto programma's.

Zijn bedrijf Prodrive is gevestigd in Lelystad, waar een breed aanbod is van curcussen met van alles wat je kunt bedenken op het gebied van autorijden.

Bij http://www.racehistory.nl/ kun je verder kijken wat de man allemaal heeft rondgeblazen.

Ook bij andere de nederlandse coureurs is het wel eens interessant om in hun historie te duiken.

Kijk eens bij de helaas te vroeg overleden Rob Dijkstra .

Reactie:

Erroll kreeg omgaand een leuke reactie terug en dinsdag as. komt hij al langs, met zijn "stal".

"standaard scalextric gaat om de modellen. Chevron 2 l. Lola T70 Porsche 917 Cortina Lotus (Alan Mann Racing) Maar ik vind het ook wel leuk om met jullie bolides eens te proberen. Ik hoor graag wanneer het een keer past.. "
Als ik het zo zie heeft hij vooral wat Fly auto's maar wel uit een leuke periode.

Ik heb zelf een afspraak op dinsdag maar hoop daar een beetje bij tijds van terug te keren zodat ik hem nog te zien krijg.

Wordt vervolgt.


Zuffenhausen

maandag 17 mei 2010

Targa in de kelder!

Deze link kreeg ik door van Adriaan.
Zijn vriend Marc, geen onbekende bij ons in Almere,heeft een kelder onder zijn huis laten bouwen met... en slotracebaan erin.
Zo te zien heeft hij lange tijd ondergedoken gezeten!
Het resultaat mag er zijn!
We hopen hem binnenkort weer eens te zien op de club.



Zuffenhausen

Targa Florio in slotracing



Zuffenhausen

vrijdag 14 mei 2010

Pers


Vrijdag was het een wat ongewone clubavond.

Erroll had weer eens aan de boom geschud en ja hoor...de pers kwam langs!

Alle leden werden opgetrommeld en tijdige aanwezigheid werd op prijs gesteld.

Even na half 9 was het zover!

Eerst dacht ik dat het een karakter uit Jiskefet was. Storm verkleed als reporter.

Baardje van 3 dagen, haar doordewar en het clubspeldje van Volendam omgekeerd op de revers.

Toen we wat aan elkaar gewend waren kwamen al snel de verhalen los.

De man bleek zelf een modelbouw liefhebber te zijn en toonde zijn interesse.

Hij durfde het bijna niet te vragen,maar..even later reed hij zijn eerste rondjes!

Na wat pogingen "spontaan"wat foto's te schieten werd besloten nog even tegen elkaar racen.

We graaiden wat auto's bij elkaar , 3 met licht, omdat dat leuke plaatjes op kan leveren.

Ik had mijn witte 956 op de baan omdat die altijd wel opvalt.

Het resultaat staat hierbij ,Tom& Christiijaan kijken weer eens toe.


Het was een wat standaard verhaaltje wat woensdag in de Almeerder krant stond. Nu maar hopen dat er mensen het lezen en denken dat wil ik ook!



Zuffenhausen

donderdag 6 mei 2010

Wise after the event


Zondag 2 mei reed ik weer naar Kampen voor de Classic cup race.

Om 9.10 was bijna iedereen er al! Er waren wel minder bloggers dan vorige keer ondanks het veel betere weer.

Vol goede moed begon ik na een kop koffie met de baan verkenning.

Ik besloot direct al de snelste motor niet te gebruiken vanwege het gebrek aan grip.

Er wordt hier bij Speedtrack,uitsluitend met siliconenbandjes gereden.

Leo,een van de andere Ford GT40 rijders gaf ook al aan een stapje terug te willen in vermogen.

Ik kreeg er maar geen consistente ronde tijden uit.

De keuring kwam wat vroeg maar dat moest wel gezien het aantal deelnemers en de 4 beschikbare banen.


De race zelf was het niet veel beter. Ik kwam slecht in mijn ritme, mede door mijn drukke buurman.Ik begon in de lastige baan 4 en daarna de eveneens lastige baan 1.

Ik had veel van die onverwachte uitbrekers waara de auto een klein duwtje nodig had om weer recht te komen, en dat kost tijd.

Gelukkig leek het er in de afsluitende binnenbanen wat meer op en haalde ik nog 21 van de andere rijders terug.

Verder dan 12.7 kwam ik niet maar ik wist ze wel vaak te herhalen gelukkig.

Uiteindelijk zat ik rond plaats 12, vlak bij Bas met de Slot-it Ferrari dit keer.

Aan de kop was er een fel gevecht gaande tussen Sebastiaan met de gloednieuwe Slot-it Chapparal en Joop v.d Zee met de Alfa33 die in de vorige editie ook al zo snel was.

Joop won met maar 45 baanstukken verschil

Daarachter 2 Licher's met de NSR Ford en Porsche 917, waarbij Kevin het van pa won.


De 2e heat bracht bij mij niet de verwachte verbetering. Ik haalde de tijden uit de 1e niet eens meer!Bas die naast me stond en ik hadden de zelfde snelste ronde 12.999!Totaal kwam ik nog op 1 rondje meer dan in de 1e heat maar het was ook nog eens minder dan in de vorige editie.

Heel jammer allemaal ,vooral omdat je meer met de auto aan het vechten was dan aan het racen.


Ik werd toch nog 2e in de klasse, op ruime afstand van Dikke Leo.


Na afloop heb ik de banden eens bekeken.Er bleken hele stukken besmeurd te zijn met een vieze laag. Als ik die er moeizaam afveeg glimt het nieuwe rubber je tegemoet!

Bij controle bleken de toegepaste velgjes alle 2 krom! En niet zo'n beetje ook.

Ik had ze uitgekozen vanwege de maat en nooit gelet op dit soort missers, ook omdat dat eigenlijk nooit meer voorkomt.

Ik denk dat hij in Almere wel weer als de brandweer gaat.


De overwinning was uiteindelijk voor Sebas met de Chapparal, waarvan het keukentafeltje nu wel de gehele race bleef zitten. Joop bleef wel erg dichtbij en uiteindelijk ging het om 15 baanstukken!

De toerwagenklasse leek wel een Gayparade met de 2 roze Alfa's in de hoofdrol.Frank Goijaerts

won dit onderonsje voor Rob met de vervaalijke SCX Barracuda van JanJaap daar weer achter.


Het was al met al weer een geslaagd evenement.Op naar volgend seizoen, waarbij de intentie is uitgesproken Almere ook in het circuit op te nemen.




Zuffenhausen