SRA

SRA

maandag 7 juni 2010

De Race


De 1e race.


Ik was ingedeeld met 3 andere Porsches en 1 Sauber.

Het lag erg dicht bij elkaar. In de 2e 'lane"had een Marchal mijn auto in de verkeerde baan gezet, vlak voor start /finisch! Ik moest machteloos toezien hoe mijn auto chraste! Dat was een irritante onderbreking en het koste wat tijd weer in het ritme te komen.
Uiteindelijk kwam ik 2 ronden tekort op mijn naaste concurrenten, w.o. de Liqui Moly Porsche van Porsche Harry.
Bij de grote jongens ging het er ook stevig aan toe. Na een felle strijd was het verrassend genoeg
Andre die aan het langste eind trok.Sebastiaan werd 2e en Stefan daar weer achter.Rob had het ook niet zo naar zijn zin met een wat wispelturige 956.
De 2e race.
Ik kwam in de 1e groep terecht.Veel tegenstand had ik niet en na een beroerde start reed ik nagenoeg foutloos rond en haalde ik ook in de banen 1 en 6 een mooi gemiddelde.
Bij de 2e groep ging het er andermaal spannend aan toe.Peter en "Harry"zaten steeds heel dicht bij elkaar.Uiteindelijk kwamen ze op het zelfde aantal ronden uit als ik ..134! 'Harry"klopte me met...7 baanstukken! Peter had minder baanstukken maar.. in zijn 1e race ruim 135 ronden gereden.
De finale ging weer tussen Sebastiaan en Andre.Er weer was het de fraaie goud-witte Porsche die aan het langste eind trok.Deze 5 rijders waren terecht in deze poule terecht gekomen.
Ton was als langzaamste ook nog altijd een stukje beter dan de jongens in de 2e poule.
Tenslotte was ik wel blij dat een Porsche gewonnen heeft maar had ik graag wat plaatsen naar voren gestaan. De auto reed erg mooi maar ik ben gewoon niet snelgenoeg.Mijn snelste ronde was ongeveer 10.070, terwijl Rob met mijn auto al snel ruim onder der de 9.500 dook!Sneller dan met zijn eigen auto.Ik denk dat Rob 3e had kunnen worden met mijn auto...dus 11e is dan niet goed te noemen. Maar samen met de rijder naast me ,met de mooie Martini-Lancia ,huldigden we de olympische gedachte.
Door het keine veld was het evenement vrij vroeg afgelopen ,zodat we nog even langer op de baan konden rijden. Met de Classic Ford GT40 van Fly,reed ik meteen al een 9.7!Zo snel was ik nog niet geweest vandaag!Ook het kleine SCX Abartje ging al richting de 11 sec!
Even na 17.00 u kon Harold weer in zijn eigen auto stappen voor de laatste 1,5 uur!
Al met al een geslaagd evenement met veel close racing op deze uitdagende baan.
Ook de mensen van Slipstream bedankt, ze zijn zelfs zo aardig om voor de race je auto nog even te "finetunen"zodat je optimaal geprepareerd de baan op kan.
Ik hoop iedereen weer te zien bij SRA eind augustus.


Zuffenhausen

Group C32 Noordholland 1e race


Zondag jl. was het dan eindelijk zover,de 1e group C 32 race in onze regio.

Dit zijn regionale races die uiteindelijk naar een nationaal kampioenschap moeten lijden.

De auto's zijn de bekende group C auto's van medio jaren 80 tot begin jaren 90.

Dus heel veel Porsche 956/962, Jaguars, Mazda's en een enkele Sauber en Lancia.

Het was niet zo gemakkelijk om de 3 clubs zover te krijgen om 2 a 3 race data te prikken.

Uiteindelijk hebben het altijd zeer actieve Slipstream en SRA overeenstemming bereikt .

Slotshop kreeg het niet voor elkaar iets te organiseren maar de rijders zijn uiteraard altijd welkom bij de races van andere 2 clubs.

Wie denkt dat dit een Noordhollands onderonsje zou worden heeft het toch mis.

Tot ieders verbazing kwam ook "Porsche Harry "helemaal uit de regio Enschede op de inschrijflijst voor! Hij vindt de baan en de scenery zo mooi dat het hem dat de lange reis wel waard is.

Om hem wat tegemoet te komen mag hij het laatste half uur met mij mee rijden.

Porsche Harry's onder elkaar....

Om kwart voor 8 stond hij bij mij op de stoep, dat betekent dat hij al om 6.15 u in de auto was gestapt!Een half uur later komen we aan in in zeer rustig onderkomen van Slipstream.

Er zijn maar 14 rijders aangemeld. Het meerendeel is "Slipstreamer",aangevuld met Stefan, Ton en Peter.Ik ben de enige van SRA.

We krijgen meteen banden van Rob en kunnen gaan rijden. Dankzij Rob's tips vooraf (sportief!)bleek iedereen wel over de juiste tandwielverhouding en gewichtsverdeling te beschikken.Hierdoor kon je meteen kilometers gaan maken.Het viel op dat de bekende" locals" er behoorlijk uitstaken qua tijden.Sebastiaan leek me de te kloppen man.

De kwalificatie leek dat ook uit te wijzen. Maar ook Andre met de Warsteiner Porsche ging als de barandweer ondanks zijn wat stuiterend gang over de baan.

Zelf zat ik in het rechter rijtje waar de onderlinge verschillen erg klein bleken.

Er werd besloten eerst de langzaamste 4 te laten rijden en daarna 2 heats van de overige 5.

En dat 2 x waarbij het beste resultaat telt.