SRA

SRA

maandag 30 augustus 2010

Group C-32NH 2e race start

Het hele veld compleet voor de nieuwe pitsstraat

Zondag 29 augustus was het eindelijk zo ver, de 2e race voor de GroupC-32 Noordholland .

Er zijn nog altijd veel liefhebbers van deze legendarische auto's te vinden.

Als ik even na half 9 binnenkom zijn Paul, Peter en Ton Jacobs er al.

Even later druppelen de rest van de deelnemers ook binnen.

Voorafgaand aan de race is er nogal wat veranderd in Almere.

Er is een begin gemaakt met de scenery en er is een heus telemetrie systeem geimplementeerd!

Met dit laatste is pas afgelopen week begonnen.Fred heeft de hardware geleverd en Paul heeft prachtige rvs beugels gemaakt met een systeempje erop dat je het aparaat niet kapot maakt als je je koptelefoonkabel strak trekt.

En wat helemaal mooi is..het werkt! Wat er werkt? Je hoort, in het engels, je doorkomsttijd!

Voor verslappen is nu geen excuus meer!


De baan bleek zelf van een matig griplevel te zijn.Schoonmaken, tapen niets hielp echt.

Fred besloot toen toch maar weer het oude middel "smeren"van stal te halen.

Gevolg, vrijdag was er geen zinnig woord te zeggen over de afstelling.Pas op het laatst gingen de tijden iets omlaag.En je moest blijven schoonmaken!


Waren er bij de 1e race 14 man, wij hadden er 15! De "vaste "group C jongens aangevuld met wat thuisrijders maar ook Harold (Porsche Harry) helemaal uit Twente en Roel uit Apeldoorn en zelfs Simon uit de regio Kampen vonden het de moeite waard in Almere langs te komen.

Er waren uiteindelijk 6 Porsches 956/962, 4 Mazda's 3Jaguars ,1 Sauber Mercedes en 1 Lancia.

Gezien het landelijk beeld in deze klasse is de Mazda de te kloppen auto en lijkt bv.de Porsche meer een keuze van de liefhebber...we zullen zien.


Nadat een ieder z'n auto aan de baan had laten wennen werd het tijd voor de keuring.

Bij Rob en Stephan was dat in goede handen , en op een paar kleinigheidjes na was er niets aan te merken op de auto's.

Bij de kwalificatie mocht iedere combinatie in 1 min. laten zien wat hij in huis had.

De 1e verrassing kwam van thuisrijder en rooky Dirk Jan die er een 9.2 uitknalde!

Uiteindelijk lukte het alleen Bas en Fred om daar nog iets af te snoepen.

Hoewel ik niet in de buurt kwam vond ik mezelf toch op een 4e plek terug net voor Erroll.

De thuisrijders gaven wel een visitekaartje af.

De 1e race werd in omgekeerde volgorde van de kwalificatie afgewerkt.Er waren 4 heats.

De meeste heats gaven een behoorlijk spannend beeld te zien.Steeds ging het bij een volgende groep weer en klapje harder.Er werd niet veel met oordopjes in gereden ik dacht zelfs alleen door Erroll,maar die had ook van die prachtige Ferrari dopjes !

Stephan en Sebas reden zich als verwacht wat verder voorin het veld. Dirk Jan kwam er achter dat 20 minuten racen op topniveau nog net te hoog gegrepen is.

Fred was weer lekker druk naast me met een regelaar die opeens niet meer wilde.

Uiteindelijk won Bas de race, gevolgd door Stephan,toch nog Fred en ik.

Sebas ,Peter en Erroll volgden.

Zuffenhausen

GroupC-32 NH, 2e race vervolg

De 2e race werd in de omgekeerde volgorde gereden van het resultaat van de 1e .

In de laatste heat was het Stephan en Fred met de Mazda's tegen Bas en JW met de 956 en 962 Porsches. Fred had een knalgele bandana omgeknoopt, om in stijl te blijven met zijn achtervleugel,en zag er weer heel vervaarlijk uit.

Ik besloot iets feller van start te gaan en dat lukte goed in baan 1.

Hoewel het de langzaamste baan was verloor ik weinig tijd en mijn tijden waren heel goed.

Ik haalde zelfs een 9.4! In het volgende spoor reed ik de hele 5 min.op met Stephan. Hij won het uiteindelijk met 15 cm! Het ging tussen Stephan /Bas en Fred /JW.

Omdat we op ieder spoor weer bij start/finish begonnen wist je natuurlijk niet precies hoe het er voorstond.Bovendien telde het beste resultaat en niet de som van..

Toen alle decimalen bij elkaar opgeteld waren was Stephan de winnaar,op 17 baandelen gevolgd door Bas, die het toch erg goed bleef doen.

Daarachter bleek ik Fred met 10 baanstukken geklopt te hebben....

Ik denk dat Fred daar niet zo blij mee was.

Sebas werd 5e voor Peter die Erroll net voorbij was geglipt.De 9e en 10e plaats van Dirk Jan en Simon mochten er ook wezen.

De mannen die minder bekent zijn met de baan hadden het moeilijk.

Bijzonder was het wel dat de winnaar van het vorige evenement Andre nu laatste werd!
Dit ook mede door en afgebroken draadje.

Al met al een geslaagd evenement die in een gemoedelijke sfeer werd afgewikkeld.

Beginners, liefhebbers, profies alles rijdt door elkaar.

De wedstreidleiding was in handen van Paul, die dat ook voor het eerst -prima- deed.

Hij zorgde er ook nog eens voor dat Dirk Jan's mee kon doen door hem zijn schitterend geprepareerde Schiesser Porsche te lenen.

Erroll had de catering op zich genomen en zijn enthousiaste buurman achter de tafel gezet.

Wanneer is de volgende....?



Zuffenhausen



donderdag 26 augustus 2010

GroupC32 ....


Er wordt niog druk gesleuteld om de wagens tip top in orde te krijgen.
Blauw werd geel werd roze of toch zelfs grijs! Liefhebbers weten dan wel waar het over gaat.
Tot zondag!
Zuffenhausen

dinsdag 24 augustus 2010

Behind the scenery


Als in het vorige stukje gemeld hebben Paul en ik het startsein gegeven voor de lang gekoesterde wens van vele leden:
Scenery; of te wel aankleding van de baan !
We willen er absoluut geen treintjes toestand van maken maar een strakke pitstraat is wel het minste.
We ontdekten een geschikte holle ruimte tussen het rechte stuk en de uitloop van de carrousel..
Simpel gezegd is de vloer daar verlengd en zijn er tussenwandjes en een achterwand geplaatst.
Het voorpaneel is gedemonteerd en daar is nauwkeurig een sparing uitgezaagd.
Dat was best lastig te bepalen omdat de baan wat afloopt en de muren liefst recht staan.
Ook de sparing voor evt. licht werd niet vergeten.Na 4 uur zwoegen hadden we het ruwbouw deel klaar!
De Flevo- avond als gezegd werd benut om , na demontage ,de wanden en vloer te schilderen.
Aan het eind v.d. avond kwam alles op z'n plek!
Het led-lichtlijntje -Dioden..hoe kom je erop.. van het bekende bauw gele woonwarenhuis maakte het af.
Nu nog even aankleden maar dat volgt.
Oproep aan de leden maakt allen een leuk stilleventje voor 1 pit ....



Zuffenhausen

Impressed

Foto1 Fred -altijd moeilijk verstaanbaar- met een richtmicrofoon op zich en onze gast Peter.

Vrijdag jl. was onze 1e clubavond na de vakantie. Erroll , onze penningmeester, of moet ik zeggen persvoorlichter,had omroep Flevoland zo ver gekregen dat ze die avond een item gingen draaien. Paul en ik hadden de week ervoor een begin gemaakt met de pitstraat en die moest tussendoor even geschilderd worden.
Om half 8 kwamen de beide heren er al aan.1 voor het beeld en de regie en de ander was geluidsman.
Het was warm boven en al snel vormden zich de eerste zweetdruppels.
Ook steeds meer van onze leden druppelden binnen.
Er werden camerastandpunten bepaald, lenzen uitgewisseld en wat er zoal meer bij komt kijken. Ondertussen druppelden de leden binnen en werd er hier en daar wat gereden .De Flevo mensen maakten intussen wat praatjes om er achter te komen hoe het toch zo ver is kunnen komen. Ze werden behoorlijk enthousiast en gingen zelf ook proberen hoe het voelde.

Hierna kwam het meer officiële deel en werd er een race gefilmd. Daarna volgden interviews met leden .Ik heb nog even met een camera -tje op een 1: 24 auto de baan over gereden maar dat liep niet echt lekker. Ondanks de kleine lichte camera werd de auto bijna onbestuurbaar.
Hij ging met een slakkengang rond en had toch ongelooflijk veel last van onderstuur.
Ik had beter de kap eraf kunnen schroeven. Maar tussen de bedrijven door hebben we de pits weer in elkaar gekregen en op z’n plaats gezet. Er was dus eigenlijk geen tijd.
Al met al denk ik dat de heren een aardige indruk hebben gekregen van een clubavond.
Normaal ziet die er natuurlijk wel anders uit maar we moesten die pits er even doordrukken ivm. de GroupC32 race van de 29e.

Het komt ergens in september als een 10m min. item op TV en het is ook op internet te bewonderen is ons verzekerd.
We zijn benieuwd!
15 september 17.45 ieder uur op omroep Flevoland !


Zuffenhausen

dinsdag 17 augustus 2010

Classic car meeting in Naarden, Netherlands


Mile Miglia...dat was ik van huis toen dit plaatsvond !


Zuffenhausen

Best-of Porsche 917



Zuffenhausen

Porsche 908/3 Laguna Seca CA



Zuffenhausen

Fangio vs Brabham, 1978



Wat een monsters die Silberpfeilen..en dan die smalle bandjes...maar als hij op het gas mag..berg je dan maar! De Brabham ziet er wat machteloos uit om maar te zwijgen over dat gevalletje dat daar achteraan komt kwispelen..

Zuffenhausen

1984-Monte Carlo-Stefan Bellof pasa a René Arnoux



Zou Arnoux inmiddels al weten waar dat rare ding opeensvandaan kwam.?

Bellof was hier beter dan Senna , stom om die race zo vroeg af te flaggen.

F#####ck the french!

Zuffenhausen ..

donderdag 12 augustus 2010

Mille Miglia in het klein in Naarden!











Je zult het net zien, zit je zelf lekker in Italia stroomt heel Naarden vol met antieke en of exotische auto's die letterlijk een rondje om de kerk gaan maken ook!




Het weer was ook al Italiaans dus wat wil de mensch nog meer!




Ik heb een verslag gejat en opok de bij behorende fotos.




Er zijn heel, wat filmpjes op U-tube te vinden waarbij de sfeer er goed uitkomt.




Je mist eigenlijk alleen nog de geur.




Verslag:








Naarden-Vesting is een van de best bewaarde vestingsteden van Europa. Op weinig plaatsen in Nederland kun je op zo’n kleine oppervlakte zoveel monumenten vinden als in Naarden. Temidden van al die monumenten vond op zaterdag 24 juli voor de tweede keer Le Petit Mille Miglia plaats. Klassieke en moderne supercars bulderden door de vesting.Als we aan komen wandelen via de parkeerplaats van het Arsenaal, zien we daar al veel moderne supercars staan. Dat ‘modern’ moet je ook weer niet te letterlijk opvatten, want inmiddels is het alweer zo’n 23 jaar geleden dat de Ferrari F40 gepresenteerd werd. De Bugatti Veyron, die op dezelfde parkeerplaats staat, is echter een flink stuk nieuwer.
Als we vanaf de parkeerplaats over de brug de Marktstraat inwandelen, zien we waarvoor we gekomen zijn. Daar staan de klassieke racers. Het smalle straatje staat van voor tot achter vol met de meest schitterende auto’s. Niet achter grote hekken of met brede beveiligingsmannen ernaast, maar ‘gewoon’ op straat. Er staat hier voor miljoenen euro’s aan auto’s en het publiek wandelt er gewoon tussendoor.En publiek, dat was er. Duizenden mensen waren op het evenement afgekomen, dat
Le Petit Salon de l’Auto voor de tweede keer organiseerde. Hoewel het al een belevenis is om al dat moois stilstaand te zien, zijn we daar vandaag toch niet voor gekomen. Het evenement in Naarden is namelijk een van de weinige evenementen waar alle auto’s in actie komen. Auto’s die je zelden ziet, laat staan rijdend, vertonen hun kunsten in de vesting.De eersten die mogen laten zien wat ze kunnen, zijn de vooroorlogse auto’s. Onder luid gebulder rijden de auto’s door de smalle straatjes. Het publiek krijgt er niet snel genoeg van, hoewel een Goois type met rode ribbroek en blauwe schoenen naast me wat aan het geluid moet wennen. “Het is wel een kabaal, heur,” hoor ik naast me terwijl een Blower Bentley voorbij raast. Licht misprijzend draait hij zich vervolgens zo dat zijn strohoed net zijn gezicht en zijn glas wijn uit de zon houdt. Aan de andere kant naast me staat Jan Lammers met een blikje Heineken in de hand. Lammers lijkt zich aanzienlijk beter te vermaken dan mijn andere buurman.
Na de vooroorlogse auto’s komen de moderne supercars in actie. Met name Jan Stuivenberg heeft stevig uitgepakt. De oud-coureur is namelijk met tien auto’s aanwezig, waaronder een Bugatti Veyron, een Bugatti EB 110, een Porsche 959, een Porsche Carrera GT en een Ferrari F40 die nog van Nigel Mansell is geweest. Een deel van het publiek is vooral voor de oudere auto’s gekomen, maar ook de nieuwere auto’s misstaan hier niet. Een Porsche Carrera GT zie je al niet dagelijks, maar een Carrera GT die in een vestingstad driftend de hoek om komt met Gijs van Lennep achter het stuur zie je nog minder vaak. Van Lennep heeft de auto beduidend zichtbaar beter onder controle dan de bestuurder van de F40, een autojournalist die zijn uiterste best doet om de koppeling van de kostbare Ferrari op te roken.Uiteraard rijdt Jan Stuivenberg zelf ook in een van zijn auto’s. Zijn keus is gevallen op - hoe kan het ook anders - de Veyron. Voor inwoners van Loosdrecht is de Veyron inmiddels een bekende verschijning, want Stuivenberg is daar met regelmaat op pad met de kostbare Bugatti. Voor veel bezoekers van de Petit Mille Miglia is het echter de eerste keer dat ze de Veyron in actie zien. Stuivenberg stelt ze niet teleur; keer op keer laat hij het publiek zien tot welke enorme acceleratie de Veyron in staat is. De auto’s van Jan Stuivenberg zijn overigens niet aanwezig ter meerdere eer en glorie van Stuivenberg zelf. De oud-coureur steunt namelijk de
Femke Foundation, een stichting die zieke kinderen helpt. Na afloop van de Petit Mille Miglia had iedereen de mogelijkheid om de Femke Foundation te steunen. Bij Paul Fagel vond namelijk een charity diner plaats waarbij ook nog een veiling voor het goede doel gehouden werd.
Petit Mille Miglia een traditie wordt.Voordat het zover was, moesten echter eerst de naoorlogse racers nog door de straten van Naarden. Bijna ging dat niet door. De plaatselijke veldwachterij deelde het enthousiasme van het publiek voor de Veyron en het driftwerk van Van Lennep niet en dreigde daarom roet in het eten te gooien.Met enige vertraging kon het publiek toch nog genieten van de bijzondere auto’s. Sommige auto’s dateerden van net na de oorlog, anderen werden gebouwd in de jaren ’60 en ’70. Dat betekende dan ook dat er een gevarieerd veld door de straten reed. Zo was er een ex-works Triumph TR4, maar ook een Ferrari 212 F1. Van weer een heel ander kaliber waren de E-Types en de Shelby Mustang.
Duizenden mensen die zich vermaken, een verzameling auto’s die tientallen miljoenen waard is, beroemde oud-coureurs; het is de tweede keer dat het kleine winkeltje van Meico Koudstaal het voor elkaar wist te boksen. Een evenement zonder een wanklank - en nog gratis ook. Misschien is dit wel het leukste auto-evenement van Nederland.




















Zuffenhausen