SRA

SRA

zaterdag 16 oktober 2010

telemetriebox bij SRA


In de week voor de laatste Group C-32 race in Almere is het Slot-it telemetriesysteem geinstalleerd.Door onze zeer innige band met importeur Fred hadden wij als club denk ik de primeur.
Elke baan heeft zijn eigen "kastje" keurig op een beugel gemonteerd door Paul en aangesloten op de electronica van de baan.Dat is bij ons het DS Systeem en dat ging heel simpel.

Gebruik:
Door er een koptelefoon in te pluggen hoor je een engelse computer-stem je doorkomsttijd opnoemen! eightfiftyone....De volume regeling is lastig te vinden net als het aan en uitknopje,maar eenmaal gewend blijkt het prima te werken.Je blijft beter gefocust op je auto,ook al omdat je veel omgevingsgeluid kwijt bent.
Dat heeft weer als nadeel dat je niet hoort hoe je auto "klinkt".
Het is even oppassen bij het verwisselen van baan.Je regelaar en de koptelefoon moeten er uit!In de hectiek van een race vergeet je zo'n ding op je hoofd altijd wel eens.Ook heeft niet iedereen het zelfde volume waar je pas bij de 1e doorkomst achter komt.

Er zitten nog veel meer futures op dit kastje.Het voert wat ver om dat nu te behandelen.Denk aan een MP3 aansluiting-weer een extra plug-dus muziek terwijl je racet.
Ook een aansluiting op de PC is mogelijk zodat je ook opties op de hoogte kunt blijven van je verrichtingen.Dit kun je ook later uitlezen.
De eerste indrukken van het systeem zijn zeker positief te noemen.
We hopen binnenkort meer mogelijkheden van dit systeem te gaan ontdekken en gebruiken.

Zuffenhausen

zaterdag 9 oktober 2010

Paul's filmpje van race EC32 in Noord

Zuffenhausen

maandag 4 oktober 2010

Uitslag, voorlopig

Als de rook om je hoofd is verdwenen....


Zondag, even voor 8 u waren Paul en ik weer in Noord.We nemen de bandjes weer in ontvangst en probeerden,na een kop koffie, wat kilometers te maken.
Paul had de avond nog besteed aan het afdraaien van inserts voor de voorwielen, het aanbrengen van de spiegels en een soort dak ruitenwisser, waarmee hij beslist eens naar Audi moet!Ik had ,na overleg, de taak op me genommen de -matzwarte- auto wat beter zichtbaar te maken.Het is een soort Stealh ,een rijdend zwart gat.Met wat fluoriserende folie lukte dat aardig. Het had wel wat weg van post-it velletjes, altijd handig.Slot it werd Post it>
Bas en Willem gingen ook even aan de slag na geacclimatiseerd te zijn.
Willem, die toch weinig ervaring heeft reed al snel onder de 8 sec.Dat is erg knap.
De andere teams reden wel blokjes om ons heen helaas.
De keuring.
Die verliep even wat minder, de auto was....te snel!Omdat we vanwege de banden/wielen met de auto van Fred moesten rijden, hebben we daar nooit op gelet.
Gelukkig hadden we een tandwiel waarme we weer in het gareel liepen.
Deze is alleen wat te groot voor de "slankgesneden" Audikap.Als een volleerde "HobbyBob" sneed ik er een stuk plasic uit en draaide het tandwiel weer vrij rond.Det TC zag het voor deze x door de vingers.
De kwal nam ik voor mijn rekening in baan 6. Ik was de eerste die er niet af ging.
Helaas was ik ook de 6e van de 7 maar het gat was erg klein.7.25 was de tijd.
Het viel erg mee met deze nieuwe overbrenging en het voelde meteen erg goed aan.

De race werd begonnen door Paul, 75 min, waarin hij stoiceins als altijd tot 518 ronden kwam.Er schoot aallen wel eendraadje los (dat doe ie anders nooit!)en dat kostte tijd.De marchalls kunnen bij hem een ATV dag opnemen.
Daarna reed ik 119 ronden op baan 2 met de nodige stops voor slepers en een aanlopende achteras, waardoor de auto aanvoelde of dat hij door de stront werd getrokken..
Bas mocht het daarna proberen.We lagen al een flink eind achter door al dit gedoe.
Het ging best goed totdat er bij diverse banen niet meer werd geteld! Chaos alom!
Na diverse reparatie pogingen besloot de wedstrijdleiding de race te staken.Dat was wel teleurstellend voor alle aanwezigen maar het kon even niet anders.
Er mocht even aan de auto's worden gewerkt, andere banden, slepers ed.
Wij besloten hem even flink aan te pakken en de slepers te vervangen.Het was er kort dag en we konden natuurlijk niets testen.
maar goed op naar de sprintrace..er was nog niets verloren!

Serious stuff

De sprint race..


Het vervolg van het evenement werd helemaal omgegooid.
Ipv de gebruikelijke lange stints werd besloten om er 2 sprintraces van te maken van 6 x 15 min.Wij kozen ervoor om Paul en Willem 1x te laten rijden terwijl Bas en ik 2x gingen.
Ik dacht dat de kinderziektes er wel uit waren temeer Paul een probleemloze 1e beurt kende.
Maar ik was amper begonnen of ik had het idee dat de handrem er nog opstond..wat nu weer!
Gelukkig niks meganisch ,maar de -nieuwe- slepers stonden wat te arm. Meastro Tamar, nooit te beroerd om bij te springen boog het zodanig bij dat de auto opeens leek te vliegen!
Dat is pas hulp!Ik moest echt oppassen nu, zo hard ging het. Ik had wat meer uitvliegers dan normaal en later ondervond Bas hetzelfde.Het komt doordat er meer grip was dan daarvoor waardoor de voorkant er wel eens uitschoot.Maar de tijden werden ook steeds beter, ook tov. de andere deelnemers.Ik had in baan 2 regelmatig een 7.0 !Bas deed dat in 3 nog eens dunnetjes over. Willem begon zich steeds beter te voelen op dit onbekende terrein en reed ook al diverse 7.3 tjes. Prima, ook zijn 115 ronden op baan 5 mochten er zijn.We reden uiteindelijk 703 ronden.

De laatste race trapte ik af op 6, een mooie maar tricky baan met hele ruime maar ook krappe bochtjes. Tegen het einde kwam Willem even bijstaan en hij ontdekte dat we niet meer werden geteld! 5 ronden zeker, en die kregen we er dan ook wel bij, maar hoelang dat al zo was...nobody knows!122 ronden gevolgd door Paul met 117 in 4.Ik mocht weer in 2 maar 1 of andere Marchal had even vergeten dat de auto in die baan moest met een 2 erop! Er stonden ook 3 auto's bij elkaar dus dat was 1,2..veel? Gevolg de auto knalde er vol vanaf en de hele start verprutst.
Uiteindelijk kwam ik op 119 ronden en voor het eerst onder de 7 sec!
Bas reed de volgende 2 en hoe! Erwin ook wel een liefhebber van Slotrace geweld kraaide dat" er hier een Audi op 2 wielen voorbij kwam!"Bas was ontkentend en wist de auto meestal aardig in de gleuf te houden ook.112 en 119 ronden voegde hij er aan toe. En een snelste tijd van in de 6.5!
Willem reed toch ook weer een knappe 118 ronden en we haalden 717 ronden als alles meegeteld is tenminste...
Dat was goed voor de 1 na laatste plaats omdat ook de Keistad jongens niet meer een auto hadden die in Showroomstaat was.







Zuffenhausen

Slipstream wint turbulente EC32 in Noord



De race werd uiteindelijk door de van Altena's(met local hero Erwin) gewonnen met de fraaie open Radical van Scaleauto.
De auto wilde aanvankelijk niet lekker meekomen vanwege grip-problemen maar
door wat magische ingrepen sloeg dat radicaal om in mega grip!
In de slotfase sloegen ze een gat van 10 ronden met de altijd goede Slotshop 1 boys, met Stefan en Milco in de gelederen.

Ik kan me niet herinneren ooit zo'n chaoties evenement te hebben meegemaakt.
Helaas moest het uitgerekend in Noord plaatsvinden.Deze club heeft het Slotracen in Nederland op een hoger plan getild,ook al ver terug in de tijd,toen ze nog in Zuid zaten.Maar of je nu 1: 24 rijdt of met onze "kleintjes", tijdwaarneming en rondetellen...dat is erg belangrijk!
Je kan alleen maar hopen dat alle ronden netjes geteld zijn, maar zeker weten doe je dat nooit.
Wat ook echt niet meer kan is het gerook langs de baan en in de raceruimte zelf!
Er is daar door de MRCN vanaf het begin een punt van gemaakt.
Helaas hebben we kennelijk door onze "onzichtbaarheid" in 2010 niet meer het vermogen dit te eisen van de organiserende vereniging.En dat doet wel ernstig afbreuk aan zo'n evenement.Het is ook een vrijbrief voor andere verenigingen met rokers dit ook maar weer te gaan doen.
Na 24 uur had ik weer een enigszins teervrij systeem!
Gelukkig is het volgende evenement bij Slipstream en die mensen hebben een clean air policy.En een schitterende baan dus op naar 7 november voor de laatste EC-32 van 2010.

Zuffenhausen