SRA

SRA

zaterdag 21 mei 2011

dinsdag 17 mei 2011

I also like to thank.....





Ondanks dat de NSR auto bijna standaard lijkt wil ik nog de volgende levenanciers bedanken:



SCX (slepers)


Slot-it (schoentje,assen,wielen,tandwiel,ringetjes en achterbanden)


MB Slot:(voorbanden,inserts achter, schroefjes)


Overdrive (lood)


Action(spuitverf en montage kit)


Griffon(slotspray)


Jamara(secondenlijm)


Bison (2 -componentenlijm)


NSR(de overgebleven onderdelen)


Rest mij nog 1 vraagje aan NSR: Waarom staat onze Gijs niet op de auto? Hij reed er immers ook mee op LeMans ...



CC SRA volledige uitslag


Results:
Modified:
1-Jan Willem de Groote -NSR Porsche 917k
2-Frank Goyaerts -Slotit Chapparal
3-Fred Meijer -Avant Slot Mirage

Standard:
1- Bas Scholten -Fly Ferrari 512 Coda Lunga
2- Willem Scholten -Fly Ford GT40
3- Dirk Jan Achter -Fly Ford GT40

Touring:
1- Roland Sijtsma -Autoart Lambo. Miura
2- Ed Robinson -TeamSlot Alfa GTam
3- None

maandag 16 mei 2011

CC SRA begin

In het weekeind dat Ajax kampioen kon worden en de keine Zuffenhausentjes zich de meesterklasse schaken in schaakten met het 1e team van BSG, deed het Classiccup circus Almere weer eens aan.
Directeur Frank had weer een groot aantal rijders zo enthousiast gekregen het SRA clubhuis
aan te doen.Je weet pas in de loop van de ochtend wie er uiteindelijk definitief aan de start verschijnen.Opvallendste afwezigen: de van Altena’s!Ik kan me zo gauw geen slotrace evenement herinneren waarbij zij er niet bij waren.Porsche Harry en natuurlijk CC-er van het eerste uur: Dikke Leo -om gezondheidsredenen- beterschap Leo!
Hun afwezigheid werd getalsmatig in ieder geval ruimschoots gecompenseerd door een heel contingent mensen uit Friesland.

CC SRA aankomst

Als ik om 8.40 u bij het clubhuis aankom is Paul er al. Samen met Ton Jacobs zit hij al in de ruimte van de motorclub aan een bakkie.Even een foto van het nieuwe bord aan de gevel.
Paul heeft de ruimte in wedstrijdstaat gebracht en er is een grootformaat rijderschema op de tafel geplakt.

CC SRA

Ik pak snel de spullen uit in een klein hoekje en breng de pitstraat in CC sfeer door er auto’s uit die tijd in te zetten.Langzamerhand komen de eerste rijders binnen.Ook Frank is er al snel
Peter krijgt mijn Matra waar hij graag mee wil rijden.
Even wat installatierondjes rijden om het griplevel van de baan te testen.
Ik hoor van Bas en Fred al dat baan 1 het best is en dat dat per baan minder wordt.
Zelf heb ik een NSR Porsche 917 en een Slot it Chapparal.De gele Sandeman-Porsche stond tot afgelopen maandag nog in z’n doosje op de plank tussen de andere showauto’s.
Toch is dat de 1e keuze.Er zitten inmiddels wel andere wielen en assen onder .Ik zie de standaard wielen in combi met de hand-outbanden niet zitten.De motor krijgt 2000 rpm extra.De rest van de modificaties zitten hem in het op gewicht brengen van de kap en het compenseren van de magneet door strategisch lood.
Ik besluit ook de beweging van het motormount wat te beperken.Dit na evaluatie van de deceptie van vorige week in de Gr C-32 race.
Het resultaat is een gemakkelijk rijdende auto die er eigenlijk niet zo heel snel uitziet.
Afwisselend rijden met beide auto’s bleek de Chapparal de snellere.
De Porsche had echter de betere passing voor de C1 banden dus die werd het uiteindelijk.
Andere snelle tijden kwamen van SRA rijders Bas(standaard Fly Ferrari coda lunga) en zijn pa die-hoe kan het anders-de Fly Fordgt40 rijdt.Uiteraard is er Fred met de eerder beschreven Mirage.

CC SRA deelnemers 2

Van de buitenstaanders is het m.i. vooral Frank die de Chapparal van Slot it rijdt en mijn eigen Matra in handen van Peter snel.De tijden vallen eigenlijk erg tegen en het vorige record van 8.6 werd nimmer benaderd!Je bent al blij met een 9.2!
De rijders die hier niet zo vaak rijden hebben het moeilijk.Opvallend is het dat menige Fly het beter doet dan hoger ingeschaalde NSR of Slot it auto’s!
Ook de bekende Friese Lambo gaat weer als de brandweer.Bart is de enige afgevaardigde van Slipstream en heeft de kleine Chevron eens onderhanden genomen en o.a.behoorlijk verlaagd.
Er is veel standaard spul.De Gama Matra is een vreemde eend in de bijt.Eigen spuitwerk is er alleen op de eigen Matra en een groen/zwart P68 monster.

CC SRA keuring

Keuring:


Er werd tijdig gestart met de keuring waarbij de C1 banden werden verstrekt.
Ter plekke werden die er opgezet en na de auto op alle relevante punten te hebben gecontroleerd werden ze in elkaar geschroefd en in het Parc-Fermé gedaan.
Iedereen bleek regelementair en snel werd de startlijst door Paul opgesteld en in het systeem geklopt.

CC SRA 1e Manche


1e Manche. 11.30u



Doordat er geen kwalificatie was is de startvolgorde tamelijk willekeurig tot stand gekomen.Peter start in de 1e groep ,met de Matra. Hij doet het goed en het blijft een lekkere auto om te zien rijden. Zelf zit ik in de 3e groep met oa. SRA clubgenoot Erroll.Het gaat eigenlijk heel gemakkelijk. Snel maak ik me uit de voeten.In mijn oor krijg ik de tijden door, niet super, wel constant.Slechts 1 uitvlieger en 1 encounter met Erroll als ik hem probeer te lappen.Als ik klaar ben Marchall ik de beide volgende groepen.Ik merk dat niemand aan mijn aantal ronden komt! Alleen Bas komt in de buurt,slechts een halve ronde achterstand.Zelfs Fred, toch wel de man die hier altijd tot het gaatje gaat lukt het niet en weet uiteindelijk net niet bij de laatste/snelste 4 te komen.Ik krijg daarin gezelschap van Bas, Willem(!) en Frank zelf.



CC SRA 2e Manche 1

2e Manche.14.45u


Zover is het natuurlijk nog lang niet. Eerst komen er nog 6 groepen van 4 rijders die door het resultaat uit de 1e zijn gekoppeld. Dit levert meestal rijders op die erg aan elkaar zijn gewaagd.
Voorzichtige nette rijders tegen wat wilder spul in auto’s die duidelijk overpowered zijn.
Het is daardoor soms wat rommeliger dan normaal maar uiteindelijk wint meestal de regelmatigste.
Bij iedere volgende groep ligt het niveau weer wat hoger en dat uit zich in de tijden en het aantal uitvliegers.

CC SRA 2e Manche 2

Niemand komt in de buurt van de 76 ronden die Bas en ik al hadden in de 1e.



Ook Fred en Dirk-Jan niet.Zij gaan wel uitmaken wie 5e tm 9e wordt.
DJ rijdt met een GT40 van Bas/Willem en pakt de leiding of hij nooit anders doet.
Fred heeft moeite bij te blijven met de Mirage en moet zelfs de Auto-art Lambo , van Roland een toerwagen!.. voor laten gaan.. In de laatste groep, de finale,zoals gezegd de fam. Scholten ,Frank en ik.
Bas heeft de beste start maar ik zit hem op de lange staart en ronden lang liggen we zij aan zij.
Dan weer ligt de gele Porsche aan de leiding dan weer de rode Italiaan alsof het een clubrace is! Uiteindelijk geef ik Bas een paar lengtes voorsprong. Als hij verder weg loopt doe ik er een tandje bij en het verschil blijft uiterst gering.Na de volgende baanwissel zitten we niet meer direct naast elkaar en dat geeft iets meer ‘lucht”.Vooral op baan 1 kan ik het verschil maken. Ik rijdt daar een groot aantal Porsche tijden die ik nogal blikkerig in mijn oor doorkrijg. De snelste het ultieme P-nummer :”nine eleven”!
We rijden allemaal onze eigen race en daardoor kom je elkaar eigenlijk maar weinig tegen.
Uiteindelijk heb ik de Chapparal 1x ingehaald en de Playboy Ford iets vaker.
Bas bleef ruim binnen die ronde.






CC SRA winners








De prijsuitreiking vond na een korte rekenpauze plaats.
Er waren prijzen voor :
Concours elegance: Het groen zwarte “Monster” zie foto
Touringcar: Roland met de Lambo.
Standaard: Bas met de Ferrari Coda Lunga



Modified en overall : JW met de NSR Porsche 917k

CC SRA slot




Het was weer een leuk evenement, zoals gewoonlijk weer soepeltjes georganiseerd door Frank en dit keer geassisteerd door onze eigen Paul.De vele soorten auto’s uit deze mooie periode,de gemoedelijke sfeer tijdens de races,de verhalen, de inhoud van de vele racekoffers enz. enz. typisch Classiccup!Opvallend ook het goede presteren van onze eigen SRA boys! Naast de bekende gezichten ook Erroll en DJ die pas op het laatste moment besloten in te stappen. En dan na 4 jaar met wisselend succes mee te hebben gedaan je eigen naam bovenaan de lijst te zien staan…heel speciaal!Dus een mooi weekend voor SRA, de Zuffenhaussens en vooruit ook voor Ajax!

zaterdag 14 mei 2011

dinsdag 10 mei 2011

Group C-32 Speedtrack op moederdag


Afgelopen zondag ,moederdag, was er de eerste GrC-32 race van “onze”regio dit jaar.


Deden we het vorig jaar nog alleen met Slipstream, dit jaar was Speedtrack uit Kampen daar aan toegevoegd.


Exact op de door de duitse variant van TomTom voorspelde tijd,9.59u., kwam ik aan bij de inmiddels bekende locatie op de Ambachtsweg.Hoewel de deuren wagenwijd openstonden besloot ik de auto toch maar naast het pand te parkeren.


Wie de berichten een beetje heeft gevolgd weet dat dit de allerlaatste race aldaar zou worden.


Het werd dus een memorabele dag, dat stond vast.


Eenmaal binnen zag ik Roel al druk bezig terwijl de Tukkers Harold en Henk ,tevens collega Bloggers ,al druk bezig waren hun beider Porsches de sporen te geven.


Ik zag de bekende geel/rood zwarte Shell-, en een mooie blauw-oranje Repsol wagen over de baan jakkeren.Dit bleken slechts de test auto’s te zijn.


Al snel kwam de zilvergrijze huisvlijt kap van Harold op de baan.


Ik zette mijn witte Porsche er naast en ging weer eens een nieuwe confrontatie aan met deze baan in combinatie met siliconen banden.


Het voelde eigenlijk al meteen behoorlijk vertrouwd aan en ik kon al snel “aanpikken”bij de heren.Als de bekende rode Opel Agila zijn inhoud heeft prijsgegeven hebben we opeens al 8 rijders! Rob ,Sebastian, Vivianne en ook André vullen het veld aan.Weer 3 Porsches erbij!


Alleen thuisrijders Roel en de inmiddels druk achter de bar bezige Hans hebben resp. een Jaguar en een Lancia. Sebas heeft een Mazda.


Deze laatste is nog verre van compleet bij aankomst en de auto die hij eigenlijk had willen rijden bleek zelfs voor een groot deel afwezig !Dus dan toch maar de Japanner.


Het maakte eigenlijk niet zo heel veel uit, de snelheid zat er direct weer in.


Harold maakte er een sport van mijn tijden te kopieeren en dat gaf me het gevoel dat ik meedeed.....

Group C-32,keuring en kwalificatie


Keuring.
Dit was een formaliteit.Keurmeester Roel vervulde zijn taak met soepele hand en ik meen dat 1 auto iets te breed op de wielen stond.Banden wisselen en het parc-fermé in .
We reden in 3 groepen van 3 om aan genoeg Marshalls te komen.

Kwalificatie.
Net als in het echt bepaalde dit de startvolgorde.
Ik was de derde man op de baan maar het gevoel van de training was op deze banden geheel verdwenen! Als of ik op ijs reed.
Vivianne was meteen al sneller dan ik! Ook Harold reed net zo snel als met z’n eigen banden.
Ik stond uiteindelijk met Henk en de amper getrainde thuisrijder Hans in de eerste groep.

Group C-32 1e Heat


1e Heat.
Andre, Henk en ik.
Ik mocht , op eigen verzoek, op baan 4 beginnen.
Ik kon Henk nog aardig bijbenen en Andre ...die was meer met zichzelf bezig.
In de middelste 2 banen ontdeed ik me van de toch verrassend constant rijdende Henk.


2e Heat:
In de 2e groep reden Vivianne ,Harold en Hans .
Harold en Hans knokten het onderling uit, waarbij de thuisrijder aan het korste eind trok!
De roze dames-Porsche leek me wel snel maar werd wat nonchalant bereden.
Toch liep ze bijna 2 ronden uit op Andre in de vorige groep!


De snelste groep, Sebas, Rob en Roel, reden ook de beste rondetijden.
Uiteindelijk was het verschil tussen de Mazda en Rob’s Porsche maar 28 baanstukken..
Roel volgde op slechts een halve baanlengte!
Het zat lekker dicht bij elkaar want ook Harold en Hans zaten binnen 2 ronden van de leider.

Group C-32 2e heat

Na een korte pauze starten we met de laatste ronde.
Vivianne, Andre en Hans reden tegen elkaar.
Hans was hier uiteraard de snelste en reed bijna een halve ronde sneller dan in de 1e run.
Andre verbeterde zich met bijna 4 ronden en ook Vivianne is ruim 1 ronde sneller.

Hierna mag Roel het tegen Henk en mij opnemen.
Ik laat hem direct maar lopen, ook al omdat ik op baan 4 rijd en beperk de schade tot 2,5 ronden achterstand.Toch precies 2 ronden meer dan de 1e,maar ik schiet daar qua positie,
niets mee op.Henk zit dan weer bijna 3,5 ronde achter mij.

Group C-32 de finale.


De finale is het Sebastiaan die de marge met z’n vader beetje bij beetje vergroot.
Harold heeft denk ik wat consentratie problemen.
De anders zo koele Tukker is opvallend vaak van de baan in de beginronden.
‘Dat doet hij anders nooit’ zou ik bijna zeggen.
Zijn auto is echter erg goed en hij herpakt zich in sommige banen weer heel sterk.
Hij komt uiteindelijk 1,5 ronden tekort op Sebas en ruim 1 op Rob.
Beiden zijn ongeveer 90 baanstukken sneller dan de 1e keer.

Uitslag:
1 Sebas 77.35
2 Rob 76.99
3Roel 76.20
4Harald 75.85
5Hans 75.22
6JW 73.74
7Henk 70.37
8Andre 69.53
9 Vivianne 68.53

Groep C-32 Speedtrack-slot


Na de prijsuitreiking ,met ook prijzen voor de thuisrijders,worden er nog wat ronden met elkaars auto’s gereden.
Sebas reed met de Porsche van Harold direct een 11.6! De snelste raceronde was van Rob iets onder de 12.1.
De Porsche is dus -weer- erg goed geprepareerd, waarbij opviel dat hij erg “vast” zat.
Zeker t.o.v. de ‘losse”auto’s van de van Altena’s.Ook het gewicht was opvallend laag.
Ondanks dat lag de auto als een blok op de weg!
Zo zie je dat er verschillende wegen zijn die naar Rome lijden.

In de nababbel kwamen we op het naderend afscheid van deze baan in dit gebouw.
De mannen hebben al iets nieuws op het oog maar er zijn nog wat hobbels die moeten worden gladgestreken. Namens SRA veel succes zodat we , hopelijk ook met wat meer man, weer een race in een van de bekende klasses kunnen/mogen rijden.
Jullie zijn natuurlijk ook welkom bij SRA ,dit weekend bij de F.S.Classic cuprace!
Ik hoop dat het kennelijk nodige “indringende gesprek” tussen Frank en de Speedtrackers snel plaatsvindt en dat dat de lucht klaart.
Ik heb gemerkt dat Roel en Hans er heel positief tegen aankijken dus….kom op heren, het is maar een spelletje!