SRA

SRA

maandag 24 oktober 2011

30 okt.DP-32 finale bij SRA! er kunnen nog teams bij!!!!


Op zondag is het zover, de finale van de door de FSN georganiseerde DP-32cup!

Deze competitie is dit jaar voor het eerst verreden op de banen van 't Kasje,Fastlane en Marrum.Met gemiddeld 5 teams aan de start was het zoals dat vaak gaat in een opstart-jaar.Niet alles liep nog even gesmeerd maar door de sportieve opstelling en de goede onderlinge sfeer verliepen de races toch naar ieders wens cq tevredenheid.

De onderlinge verschillen van de auto's zijn klein en het verschil wordt toch vaak gemaakt door de rijders in combinatie met een betrouwbare auto.Daarnaast bleek improvisatie en een beetje geluk ook geen kwaad te kunnen, vooral met de veraassende bandenkeuzes die het karakter van de auto's nogal omgooiden.Spons is heel iets anders dan P3!

Het zijn dan ook spannende races, waarbij het snelste team,Fastlane,de naam zegt het al,de moeilijkheidsgraad iets verhoogde door hun tandwielen steeds weer op te vreten.
Dat kost heel wat rondjes die soms wel en soms niet meer ingelopen konden worden!
Fastlane en SRA zijn de koploper in de competitie.

We kunnen nog enkele -nieuwe- teams gebruiken!Meldt je aan!

Ik kreeg vandaag door dat 2 teams hebben afgehaakt en dat er nog 3 over zijn!
Dus heb je een DP auto,loop je al een tijdje rond met het idee..die DP-32 dat lijkt me wel wat, zoek dan even een paar vrienden,clubgenoten..en meldt je even aan bij de DP-32 organisatie of bij Frank,van Frankslot.

CU on sunday de 30e om 8 uur!

Clubrace oktober, de Alfa GTAm's!


Clubrace oktober 2011-10-22

De 3e vrijdagavond van de maand…we kennen het inmiddels..Clubracen!
Dit keer zijn de Alfa GTAm’s aan de beurt, jaren geleden door Fred zijn de TeamSlot kapjes van Racer Ferrari chassis voorzien en hierdoor erg prettig rijdende dikke toerwagens.De kleuren zijn deels standaard en deels aan de fantasie van de toenmalige clubleden ontsproten.
Vandaag heeft Paul ze nog nagelopen, waarbij o.a. nieuwe P3 banden zijn gemonteerd.
Fred ie erg laat en dus beginnen we ook later dan gebruikelijk.
We zijn met 8 man dus dat komt mooi uit.We doen 2 heats ,ieder spoor 4 minuten.De auto’s zijn aan hun vaste baan gekoppeld.Na iedere 4 min. Worden de ronden en baanstukken in Paul’s database geklopt en gaan de auto’s weer naar start/finish.Hierdoor krijg je een goed idee van de onderlinge krachtsverhoudingen, gelijke kansen voor iedereen.

Ik sta in de 1e heat ingedeeld.
Met Paul,Willem en Dirk Jan gaan we van start. Ik begin in de licht favoriete baan 2.Baan 1, Paul kan me goed bijhouden en eigenlijk gaan de Alfa’s erg snel over de baan.9.5 tjes aan de lopende band.Alleen de blaartrekkend gele op baan 4 wil niet zo.Er wordt geklaagd over gebrek aan grip.Ik win op baan 2 ruim.op 1 gaat het ook prima, fijne auto’s en ik ben foutloos en behoorlijk uitgelopen op de conculega’s.Het lijkt ook steeds sneller te gaan.Er zijn zelfs al enkele 9.3’s gesignaleerd.De volgende stint geeft een wat closer beeld te zien.Willem zit vlak achter me en ook DJ is niet ver weg.In de laatste ongeveer het zelfde beeld, maar dan is het Willem die afhaakt.Ik eindig op 102.43 ronden,DJ op 99,Willem op 98 en Paul op 97.

De 2e heat met Bas,Erroll,Fred en Herman.Daar zijn 3 eerdere race winnaars bij!
Ze weten wat ze moeten rijden om mij van de troon te stoten.Je merkt pas als je als Marchall langs de baan staat hoe hard de auto’s rijden.Dat er niet meer uitvliegers zijn is een wonder.
Bas en Fred, zoals verwacht snel weg maar Erroll rijdt zich daar knap tussen!Ze zijn zo met elkaar bezig dat geen van de rijders mijn 26 ronden weet te halen.De 2e is voor Fred nu wel in de 26 ronden met 30 baanstukken voorsprong op Bas.Herman rijdt beide keren 24.4 ronden.
De 3e is weer voor Bas met Errollen Heraman, precies even snel en dan pas Fred op een halve baan.De laatste, Bas is ver uitgelopen op iedereen dat is duidelijk.Gewoon uitrijden is het devies.Maar Bas kennende is en blijft hij liefhebber en na 9.3 en 9.2 rijdt hij zelfs een 9.1 met de Alfa! Na 26.67 rondejes, het meeste van deze avond, vindt hij het genoeg.Fred heeft ruim 1 ronde extra aan de broek,Erroll bijna 2 en Herman wel 4.

Einduitslag;
1 Bas, 104.06
2 JW, 102.43
3 Fred 102.36
4 Erroll 100.66
5.DirkJan 99.74
6 Willem 98.28
7 Paul 97.27
8 Herman 96.86


Bas is de terechte winnaar vanavond,hij is niet alleen over 1 rondje de snelste maar weet de auto ook op de baan te houden vaak op de grens balancerend.Fred is bijna net zo snel maar had een paar keer pech het duw en trekwerk. Zelf reed ik een probleemloze race, ook op baan 4 behoorlijk snel.Ik kreeg alleen tijdens het rijden pas door hoe snel de auto’s werkelijk konden .Maar het inhalen of bijhouden van Bas zat er niet .
Erroll was best of the rest en vormt een steeds grotere bedreiging voor de gevestigde orde.
We zijn gewaarschuwd!

Banden:
Nog even over de banden.De P3 hebben de voorkeur op de P6 omdat ze beter om de meeste velgen blijven zitten. Maar inspectie na de race leerde ook dat er wel heel erg"unrunde" exemplaren tussen zitten.2 auto's bleken banden te hebben die voor meer dan de helft de baan niet geraakt leken te hebben.Het loopvlak was glanzend zwart met daaromheen extra geruwd rubber.
Deste knapper is het dat er ook met deze auto's,ondanks de dwarse rijstijl-foto- waarin je wordt meegezogen,zo weinig uitvliegers waren te noteren.



Zuffenhausen

maandag 17 oktober 2011

5 november opendag SRA !



Slotracing Almere,SRA, stelt haar racebaan open voor alle "petrol heads" van Almere en omstreken! Kom racen met schaal 1:32 auto's op de lange wedstrijdbaan in Almere-Haven!
Race met Le Mans auto's !
Kom vrijblijvend met Audi, Lancia, Ferrari,Ford,Jaguar of Porsche modellen op een 4-spoors race track rondscheuren. Zet de snelste rondetijd neer of neem het op tegen andere bezoekers. Je kan gebruik maken van clubauto's, maar je kan ook je eigen auto's van zolder halen en meenemen!

Gratis onderhoudsbeurt !
De wedstrijdrijders van Slotracing Almere staan bovenin de verschillende competities.
Maak gebruik van hun kennis en ervaring en neem je eigen 1:32 auto mee voor een gratis onderhoudsbeurt en tuning advies.

Gratis clubauto bij Slotracing Almere !
De club heeft nog ruimte voor enkele nieuwe leden. Als je ouder bent dan 14 en tijdens de open dag lid wordt, krijg je gratis een Nissan R390 GT1 clubauto ter waarde van 45 euro het gehele jaar ter beschikking. Vraag naar de voorwaarden.

Kom zaterdag 5 november a.s. vanaf 12:00 uur naar de Meerveldstraat 55 te Almere-Haven,boven de motorclub

Iedere autoliefhebber (m/v) ervaren of onervaren is van harte welkom voor een paar leuke uurtjes !

woensdag 12 oktober 2011

maandag 10 oktober 2011

Group C-32 bij SRA part 6


Paul is dan al druk in de weer met zijn cijferwerk.
Sebastiaan is 1,dan Stephan,JW,Bas,Willem,Rob,Erroll,DirkJan,Vivianne en Andre.
Uiteindelijk denk ik dat de bandenperikelen de resultaten niet noemenswaardig hebben beinvloed.
Het was een wat rommelige race, maar wel sportief en ook de Marchalls waren opvallend alterter dan wat we de laatste tijd wel meemaakten.
Sebastiaan is de terechte winnaar en hij won de voorgaande 2 races ook al.
Ik verwacht dat hij in de finale,als die een beetje op een normale baan worden verreden,hoge ogen gaat gooien.

Ik wil tenslotte Erroll bedanken voor de catering-verse tosties!-en Paul voor het leiden van de wedstrijd en zijn assistentie overal waar dat verder maar nodig was.

Op naar de finale!

Group C-32 bij SRA part 5


We gaan al snel door naar deel 2.Dit is meer een gelegenheid voor sommigen om iets aan hun aantal ronden te gaan doen.Het gaat uiteindelijk wie er in 4x 5 min. het meeste ronden uitknijpt.
Sebatiaan mag dat gelijk gaan demonstren.In een Slipstream onderonsje met zijn zusje en Andre laat hij daar geen misverstand over bestaan.De herboren TicTac Porsche wordt in een een intimiderend strak tempo over de baan granseld.De enige die hem een voet(je) dwarszet is Vivianne.Daar is hij natuurlijk erg blij mee!Toch perst hij er 131.87 ronden uit!
Andre volgt op bescheiden wijze zijn voorbeeld en rijdt 10 ronden meer dan in de 1e poging.Hij komt daarmee toch een fractie te kort op Vivianne in haar 1e.

Hierna komen DJ en Erroll elkaar tegen met Rob als respectabele tegenstander.
Het wordt weer een dolle boel,De bandjes van DJ blijven er af vliegen.De Mazda-wankelpower is duidelijk te veel voor het gevoelige rubber.Uiteindlijk rijdt hij de race uit met de door Sebastiaan (sportief!) beschikbaar gestelde Porsche.Nu blijven de banden zitten!?Erroll is verbeten op jacht naar de 119.16 van DJ uit de 1e.Hij krijgt het voor elkaar ,119.71.Hij is 1 van de weinige rijders die zich verberterd.

De laaste stint zijn het Stephan,Bas,Willem(hij wordt steeds sneller)en JW.
Meteen na de Start zit ik lelijk klem tussen de Sauber en de Porsche Langheck van Bas.We rammen de auto's rondenlang zij aan zij over de baan. Dan gaat het mis voor Bas.En ik maak meteen ook een klein foutje.Dit speelt Stephan in de kaart.
De tijden zijn niet super en met de tijden die Sebastiaan wel wist te rijden in het achterhoofd heb ik al snel door dat een verbetering er niet in zat.Na 1 x tapen worden mijn tijden even iets beter maar het helpt toch niet blijvend.Stephan blijft nog het dichtst bij zijn eerste resultaat.

Group C-32 bij SRA part 4


Andre,Vivianne en Erroll beten het spits af.Na een paar rondjes loopt er toch weer een band van Errolls Sauber af! Hij blijkt geen er geen lijm tussen te hebben zitten.
Door de wat chaotische logistiek bij het lijmen is zijn auto tussen wal en schip geraakt.
Na een korte lijmpauze volgt de herstart.
Het wordt spannender dan je zou verwachten van 2 gasten en een thuisrijder!
Uiteindelijk wint Erroll wel maar hij heeft maar iets meer dan een halve baan voor op Vivianne die bewees dat ze wel degelijk kan racen.

De volgende groep zijn het de SRA rijders Willem en DJ die het tegen de kampioenskandidaat Sebastiaan op mogen nemen.
Willem heeft het met zijn Jaguar erg naar het zin!Hij knalt er vandoor zijn medestrijders gedemoraliseerd achterlatend.Sebastiaan besluit er al snel een trainigsritje van te maken.De auto gaat open en ik denk dat er met wat lood een andere gewichtsverdeling is gemaakt.
Willem heeft ruim 10 ronden meer als Erroll en Sebastiaan vinden we onderaan!

De laatste groep heeft iets betere baanbezetting.Rob,Stephan,Bas en JW gaan ervoor.
In de lastige baan 3 startend weet ik de hele tijd vlak bij Stephan te blijven.Ook Bas is niet heel ver weggelopen.We blijven elkaar opjagen waarbij opvalt dat er erg weinig fouten worden gemaakt.Ik kom niet aan de 9 sec. grens en ik heb het idee dat mijn auto sneller hoort te gaan.Op baan 2 zou ik wat verschil moeten maken maar ik kom niet los van Stephan.Dan weet ik het eigenlijk al.In de volgende stint heb ik het weer aan de stok met Bas.Als we het rechtestuk opdraaien schiet de langhek dwars voor mijn witte KH.Ik weet hem heelhuids af te leveren bij Willem die marchall is aan het einde van het rechte stuk!Bas heeft het in z'n laatste 2 stints lastig.Uiteindelijk wint Stephan met 58 baanstukken voorsprong(130.96)Bas is derde op ruim 1 ronde.Rob heeft 5 ronden achterstand op Willem!

Group C-32 bij SRA part 3



De kwalificatie;
Op alfabetische volgorde werd er 1 min. gekwalificeerd.
De auto's reden wat langzamer dan in de installatie ronde!Bas reed 9 sec. precies en ik zat daar 0.2 achter.De rest volgde, waarbij er rare schuivers te zien waren waarbij de banden van de velg schoven!? We besloten de banden vast te lijmen..met Solutie!Iedereen heeft dan meer gelijke kansen.Het blijft toch een merkwaardig fenomeen dat ondanks dat alle wielen en banden in principe gelijk zijn ze bij de 1 blijven zitten terwijl de ander konstant loopt te klooien!Het heeft m.i.meer met de rijstijl te maken dan met een afwijkende rubber samenstelling.Je moet meer als Jensen Button rijden dan als Hamilton zal ik maar zeggen.
Als de lijm droog is gaan we van start.

Group C-32 bij SRA part 2..



Zondag, voor 8 u. hoor ik een wekker in huis!? Mijn oudste zoon...wat ben jij vroeg?Antwoord :Vind je? Dan dringt het tot me door , da's waar ook de GP van Japan!
Als hele kleine broekemannetjes zaten ze altijd al in alle vroegte naast me op de bank naar de verre GP's te kijken.En dat doet hij nog steeds.
Ik kan zodoende het begin van deze ontknoping,voor zover je dat zo kan noemen, nog meemaken.
Als ik 20 min later bij SRA aankom zijn Paul en DJ al druk in de weer.
Gelukkig hoor ik al snel Tim, het zoontje van Erroll in de gang.De catering heeft hij ondanks de inbraak ellende gewoon voorbereid.
Al het papierwerk wordt bij elkaar gezocht, w.o. het regelement, de laatste versie en de keuringschecklist op een A4-tje.
Ik ga nog even bandjes halen en als ik terugkom zijn er al aardig wat rijders.De 4 toegezegde Slipstreamers en "thuisrijder" Stephan, Willem en Bas!Helaas zou het daar bij blijven.
Met wat mensen van SRA erbij komen we aan 9 deelnemers.
Banden.
Aanvakelijk was het idee om op P3 van start te gaan.
Maar P6 is een lekkere zachte band die voor meer grip zorgt.De afgelopen P3 exercities vond ik bovendien niet de meest gelukkige.Na een race zag je heel goed dat veel banden niet rond waren! De auto's reden heel onvoorspelbaar in de rondte.
Bij P6 heb ik daar nog nooit last van gehad.
De keuring was een formaliteit,ik zag een enkele kleinigheid die simpel kon worden opgelost.De P6 jes gingen onder de auto's en er mochten even wat installatie laps worden gemaakt.We besloten alles iets eerder op te starten.

Group C-32 bij SRA part 1


Voor de 2e keer in de prille geschiedenis van de Group C-32 doet het circus Almere aan.Dit is voor 2011 de derde race voor onze regio.Hier wordt definitief vastgesteld wie in de grande finale mag(mogen)uitkomen namens ons district.Waar die finale wordt gehouden is nog niet bekent.
Vrijdag avond was het behoorlijk druk als ik om half 11 nog eens binnenkom.Ik mocht in Enschede de P. uitreiking van mijn jongste zoon bijwonen en omdat we daar toch waren hebben we daar wat gegeten.Onze vaste kern aanwezig en Rob en Sebastiaan van Altena.Ze hadden mijn oproep denk ik gehoord en wilden niets aan het toeval overlaten,zo behaal je de resultaten die zij halen!
Opvallend afwezigen Fred en Erroll.Bij de laatste was ingebroken en dat is natuurlijk vervelend en dat moest uiteraard eerst worden afgewikkeld.Er werd nog flink wat gesleuteld aan de auto's maar ook niet group C auto's deden van zich spreken.Met name onze populaire Classics lieten zien dat die zeker niet onder doen voor de Gr.C bolides.Zelfs met een Fly is dat te doen.
Als iedereen naar huis is wordt er nog even gesopt en verlaten DJ,Paul en ik de ruimte.

donderdag 6 oktober 2011

Dit weekend: Group- C-32 bij SRA!


Zondag is de laatste race in de Gr.C-32 voor onze regio.Clubs uit de regio Kampen tot aan Crucius bij Haarlem mogen daar aan mee doen .Maar ook de thuisrijder of de liefhebber uit andere regio's, de deur staat open.Het gaat om plaatsen in de landelijke finale die nog moeten worden verdeeld.De van Altena's hebben in de 2 voorgaande races de lakens uitgedeeld.Dit keer hoop ik dat SRA rijders voor wat meer afwisseling gaan zorgen. We hebben geen idee met hoeveel man we uiteindelijk zullen gaan starten.Rob heeft in ieder geval al 4 man/vrouw aangekondigd en daar zijn nog 2 vraagtekens , dus wie weet zijn ze met 6 man.Uit "Kampen" heb ik ,behalve dat Roel niet komt,nog niets gehoord en vanuit Amsterdam is het ook erg stil, terwijl Ton en Peter fraaie Group C auto's in de koffer hebben !


De laatste gegevens zijn zoals altijd op de zeer actuele Gr.C-32 website te vinden.Bezoek die eens ,daar zou ik mee willen besluiten .


Tot zondag!