SRA

SRA

maandag 30 april 2012

Clubrace april 2012,the Nissans

Dit was eigenlijk de week van "Hoe is het toch met...deze week ex SRA-lid Richard". In het RTLprogramma van Topper-vrouw Tas, zelf natuurlijk ook een toppertje,was uitgebried te zien hoe het hem en zijn gezin de laatste tijd verging. Hij schopte het nog tot DWDD met zijn uitspraken tijdens de huwelijksplechtigheid! Maar daar komen we niet voor,doorrr naarrr de race! Doordat diverse rijders de Nissans nog niet gereed hadden en het voor sommigen niet zo goed uitkwam is de gebruikelijke derde vrijdag ingeruild voor de vierde. Bij de auto's zelf bleek het spuiten nogal wat lastiger dan gedacht,waar haal je decals vandaan en het lastigste probleem :de verlichting. We zijn de laatste tijd hard gegroeid als club en daardoor zijn er momenteel veel onervaren leden. Er is door de mensen die er al langer rondlopen natuurlijk veel advies verstrekt en waar nodig ook een handje toegestoken.De een is nu eenmaal handiger dan de ander,maar met wat logisch nadenken ,goed (af)kijken en stomweg proberen moet het te doen zijn. De auto's staan tenslotte al klaar vanaf eind december dus... Alles zit er soms op het laatste nippertje in,waarbij menig kap het contact met een soldeerbout zichtbaar met zich meedraagt.Ik verdenk Arie er zels van een F-duckt te hebben aangebracht....
Naast het uiterlijk is het chassis ook nog wel belangrijk. Vooral de balans en de voorbanden verdienen aandacht. Bas en Willem hadden hun zaakjes het eerst voorelkaar.Bij hun ging de aandacht niet direct uit naar de kap maar naar de rijeigenschappen.Ze rijden er al maanden mee en gezien de tijden, vooral van Bas hebben ze het prima voor elkaar.Fred heeft ook een snelle auto en is al heel lang Nissan rijder,net als Herman die er een opvallende Jagermeister auto van heeft gemaakt.DirkJan heeft de auto ook aardig op orde maar is er helaas vanavond niet.Van de nieuwkomers is de meest opvallende auto die van Roger.Hij ontpopt zich als iemand die zijn projecten heel systematisch aanpakt.Maandenlang rijdt hij avond aan avond met zijn Jaguar rond om telkens 0,1 sec. van zijn tijd af te halen.Hij heeft een geelwitte kap, waarbij het geel een "glow-in-the-dark"effect geeft!Ook de decals zijn er heel planmatig opgezet.Qua rijden dezelfde aanpak als bij de Jag....meters maken! De meeste kappen hebben nogal veel zwarte vlakken helaas waardoor de onderlinge herkenbaarheid ,zeker in het donker,te wensen overlaat.Rob tenslotte heeft als enige blauwe koplampen(!) waar ook helaas weinig licht uitkomt. Omdat de tijd beperkt is begonnen we in de volgorde van de huidige stand in het kampioenschap.We zijn met 11 man dus we beginnen met 3 man. Rob,Bert en Roger gaan als eerste. De aanpak van Roger betaald zich onmiddelijk uit.Hoewel voor alle 3 in het donker rijden nieuw is gaat Rogger er als een speer vandoor.
Met zondermeer knappe tijden en bijna foutloos bouwt hij een enorme voorsprong op de ander heren op. Na afloop blijft Rob ontgocheld zitten...dit had hij nooit verwacht...er is nog werk aan de winkel! Hierna komen Arie,Erroll,Paul en ik in actie.Ik imiteer Roger uit de vorige rit en loop snel weg bij de anderen.De auto is heel betrouwbaar maar m.i. wat sloom, maar dat blijkt de aard van het beestje hoor iki zo om me heen. Bij de inhaalacties is het soms lastig te zien wie wie is maar het houdt je scherp. Ik probeer de tijden wel zo vlak mogelijk te houden ook om scherp te blijven. Paul en Erroll zitten steeds redelijk dicht bij elkaar. De laatste rit is voor Bas,Willem,Fred en Herman Zoals gedacht is Bas de snelste, op gepaste afstand gevolgd door Fred en Willlem zit daar weer achter.Herman heeft af en toe weer eens ruzie met de auto of de regelaar of een combinatie van beide,jammer want doorgaans is hij, zeker met een Nissan,een geduchte tegenstander. Als alles is opgeteld door wedstrijdleider Paul,blijkt Bas uiteraard 1e,Fred 2e,Willem 3e,ikzelf 4e en Roger 5e!Hij is daarmee Herman,Paul en Erroll te snel af en dat is zondermeer een knappe prestatie!

zondag 22 april 2012

GroupC-32 Slipstream 6 mei komt eraan! Inschrijven kan nog!


Het GroupC-32 seizoen 2012 staat weer voor de deur.Het is al weer het derde jaar dat er een landelijke competitie wordt georganiseerd voor deze populaire slotracers.Het recept is inmiddels wel bekent.Je schrijft je in voor de 3 races in jou regio,een andere regio is trouwens ook niet verboden,en bij voldoende punten krijg je dan uiteindelijk de felbegeerde uitnodiging voor de landelijke finale!Het is dus belangrijk alle 3 de races mee te doen wil je een redelijke kans hebben op die finale.
De eerste race is 6 mei op het fraaie houten circuit van Slipstream.Dit is een van de toplocaties als het op slotracen aankomt en het is er nog gezellig ook!
Dus wat let je, meldt je aan op de GrC-32 site http://www.groupc-32.nl/
en doe een gooi naar het kampioenschap.Regelementen en alle overige info vindt je daar ook.

Dit jaar heeft Slot-it wat nieuwe modellen uitgebracht.Net als de Toyota van 2011 is de nieuwe Lancia akelig snel gebleken.Dat is tenminste op een gewone Carrerabaan.
Ik heb wel het idee dat op een houtenbaan wat minder voordeel is vanwege het ontbreken van ijzerwerk in de baan,waardoor magneetwerking geen voordeel geeft.

Schrijf je zo snel mogelijk in zodat Rob en zijn mannen rekening kunnen houden met het aantal banden,hamburgers,knakworsten,gevuldekoeken enz.

We gaan elkaar zien!

Zuffenhausen

Clubruimte SRA onderhanden genomen!

3 mei oproep van Roger!
Hallo allemaal, Na de geruststellende beelden van Ajax, hierbij geruststellende beelden van onze eigen club. Het schilderwerk loopt door, maar hulp en ladder is altijd welkom. We zijn nu bezig met het moeilijkere gedeelte van onze ruimte. Ik ben er morgenochtend, DJ, en naar ik begreep Bas ook. Vrijdagochtend ben ik er. Zaterdagmiddag (mits iemand komt helpen). Maandagochtend. Dinsdagmiddag. Donderdagmiddag. Vrijdagochtend. Ik zou zeggen: biedt je aan, er is nog veel te doen. En dan zou eind volgende week het verfwerk grotendeels afgerond moeten zijn. Bel me even als je komt, dan kunnen we een exacte tijd afspreken, 06-11106923. Wie heeft nog een lange ladder, bij voorkeur bijgaand model. S.v.p. vrijdag meenemen. M.v.g., Roger

Het onderkomen van SRA is al weer ministens 8 jaar in gebruik.De aandacht ging altijd eerst uit naar de baan en aan de rest is nooit veel aandacht besteed.Daar komt nog bij dat gebouw het in een periode is opgezet dat het niet veel uitmaakte hoe iets er uit zag.Het zou bovendien bergzolder worden.
Kortom er lopen nogal wat balken, windverbanden en kolommen door de ruimte,Er is hier en daar ooit een kwast gebruikt maar erg consistent is dat niet geweest.De naden tussen de vezelplaten boden daarnaast een ideale uitvalsbasis voor minuscule beestjes die het op onze papieren racerelikwieen hadden voorzien.
Besloten is de naden dicht te kitten en de platen wit te schilderen waarbij dit keer de lastiger bereikbare plekken ook worden meegenomen.De balken worden waarnodig bijgewerkt en in donkergrijze verf gezet.
Een ambitieus plan maar met de aanwas van het aantal leden,waarvan de meeste heel enthousiast zijn,blijkt het oude gezegde op te gaan:"Vele handen maken licht werk".
DirkJan,Bas,Erroll,Roger eva.hebben er flink aan getrokken en we zijn nu halverwege.De beide foto's geven aan dat er geen half werk wordt geleverd.
Knap is bovendien dat op de clubavonden nog gewoon wordt gereden!
Het is meestal zelfs gewoonweg erg druk langs de baan!
Het lastige deel boven de baan moet nog maar we kunnen nu niet meer terug.
Hierna gaan we de baanaankleding ook opknappen en opfrissen.
Vrijwilligers zijn natuurlijk altijd welkom!

Intussen zijn ook onze enorme computerbeeldbuizen vervangen door platte exemplaren.En het is nu zelfs mogelijk TV of een DVD te kijken tussen de races door.

Kortom waait een frisse wind door SRA!

maandag 2 april 2012