welke kant van de band zit nu buiten..... |
Door de recente golf van bouwactiviteiten is de race een
week naar achteren verschoven.
De Group-C is aan de beurt en deze race is de eerste met de
nieuwe Sideways bandjes. Daar is uitvoerig mee getest de laatste tijd en
daarbij is de keuze gevallen op de HG1 H of te wel de High Grip 1 hard. Er zijn
2 maten beschikbaar de gangbare 19x 10 maar er is ook een 20x 11 de Hw in
vakjargon. De bandjes zien er niet direct heel “nieuw” uit maar vallen lekker soepel om de velgjes.
Dit is het nieuwe Sideways rubber |
We zijn wat uitgelopen en we gaan kwalificeren in volgorde
van binnen komst. Er zijn 9 rijders waaronder ons nieuwe lid Randy Koeman, een
telg van een slotrace familie die z’n roots had in de kelder van het voormalige
Hot Slot in Amsterdam. Randy heeft meteen een fraaie Group C Porsche in Jagermeister kleuren aangeschaft
en dat is altijd goed!
het complete veld bijeen |
Als Bas aan de beurt is gaat hij meteen onder de 9.7! Na 3
rondjes stopt hij er al mee,8.636!De enige die dit geweld kan beteugelen is uiteraard
good old Fred, ook 3 rondjes en 8.645! Herman komt met een hoge 9,7 nog het
dichtst bij gevolgd door Erroll en Willem. Mij lukt het al niet eens onder de 9
te komen net als Paul, Arie en Randy die duidelijk nog moet wennen.
opzij voor Arie met z'n grootlicht aan... |
Hij mag meteen aantreden om met Arie en Paul de strijd aan
te gaan. Uit de vorige ontmoetingen bleek al dat de Gr-C auto’s behoorlijk aan
elkaar gewaagd zijn en dat bleek hier ook maar weer eens. Arie had het
behoorlijk aan de stok met Paul en ook Randy wist een aantal keren aan te klampen.
Paul is uiteindelijk wel de winnaar met bijna 2 ronden voor op Arie. Randy
heeft net als onze F1 debutant “GiedovanderGuard” nuttige data verzameld.
3 verschillende auto's ! |
In de 2e race zijn Willem, Erroll en ikzelf aan
de beurt. De heren waren een stukje sneller
in de kwalificatie dus ik moest flink aan de bak. Startend in de snelste
baan, baan 2, bouwde ik opties een kleine voorsprong op daarbij geholpen
doordat de andere 2 rijders elkaar nogal eens hinderden. Zelf maakte ik ook te
veel foutjes waardoor ze te dicht bij bleven. De rondetijden waren ook niet
echt scherp. In de volgende sporen verdedigde ik de voorsprong met wisselend
succes en weer werd ik geholpen door wat ongelukkige manoeuvres van mijn
opponenten. De eerste 3 banen leverden 3 verschillende winnaars op! Uiteindelijk
finishte ik 5 baanstukken voor Willem en 1 rondje voor Erroll.
De grote jongens kwamen nu de baan op. Kan Bas de macht van
Fred eindelijk breken? Wat doet Herman? Bas op 4 Fred op 3 dan denk je een
voordeel voor Fred en zie: Fred pakt maar liefst 28 ronden en daar kunnen Bas
en Herman (2)met hun 27 niet tegen op. Hierna komt Bas op 2 en Fred op 4. Bas
weet hier niets goed te maken want beiden rijden 27 ronden. Herman verliest
hier het meest op 1(25r.) Als Fred op 2 mag en Bas op 1 lijkt het al op
voorhand een gelopen koers. Fred loopt idd. weer een rondje weg van beide opponenten. Fred
hoeft nu alleen nog te consolideren . Bas pakt op 3 nu een rondje terug maar
dat kon er gemakkelijk af . Herman en Fred komen beide tot in de 26 ronden.
de 2 Porsches tegen de Jag. van Bas, die aerodinamisch voordeel wil behalen met de gesloten wielkasten! |
Fred is met 108.73 ronden 1 ronde uitgelopen op Bas en 4,5 op Herman. Deze laatste heeft mij vooral in baan 4 ruim een half rondje achterstand bezorgd. De groepindeling bleek dus een prima afspiegeling van de kracht in de race. De banden hielden zich prima en na afloop heb ik geen klachten gehoord.
Fred heeft zijn voorsprong inmiddels al weer stevig uitgebouwd
en gaat weer richting titel al is het nog vroeg in het seizoen…
Zuffenhausen