SRA

SRA

maandag 26 januari 2015

332 De eerste clubrace van 2015!


De eerste race van 2015 is de GroupC-32. De regels zijn al jaren hetzelfde en de auto’s eigenlijk ook. Waren het in het begin Porsche en Jaguar met een enkele Mercedes die het tegen elkaar opnamen, nu zijn het de Toyota’s tegen de rest. Deze nieuwste generatie Slot it auto’s zijn zo ontzettend snel. Als je ze open maakt zie je al direct de verschilen met de oudjes. Het plastic is zo dun dat je de kleur er doorheen kunt zien! De kap bestaat wel uit veel meer onderdeeltjes dan die van een Porsche en de auto komt ook wat lomper over. Het interieur is flexibel opgehangen en raakt de rest van de kap amper. Ook de rijder is helemaal uitgehold! Op technisch vlak zijn er nog de laatste chassis modificaties. Op de baan vertaald dit zich in een bijna onberispelijk weggedrag en lijkt de auto veel beter door te rollen dan de oudjes.

Ter voorbereiding zie je ook grote verschillen. Paul is al weken met de JMMC bezig geweest en haalt de auto vanavaond voor het eerst uit de koffer. Bas en Willem hebben niet eens door dat er geraced wordt en hebben de vertrouwde Jag’s niet bij zich! Arie heeft zijn Jag wel degelijk onder handen genomen de laatste tijd en de auto is er behoorlijk van opgeknapt. Randy, Fred en ik zijn al een tijdje bezig met de auto's. Aangestoken door de supertijden van Randy’s Toyota proberen wij ook of het er bij die van ons nog in zit. Voor de zekerheid heeft Randy er meteen maar 3 ingeslagen en die willen allemaal best vooruit. Die van Fred ook wel maar die is toch minder goed dan de rapste van Randy gebleken. Mijn ouwe trouwe Porsche blijkt zich aan de Japanse vrienden op te trekken want hij gaat uiteindelijk net zo snel! Het grote voordeel van mijn auto is bovendien dat hij er nooit (vrijwillig) uit gaat! Herman en Erroll zijn helemaal afwezig. Voor Bas wordt een reserve Toyota afgestaan door Randy en Willem stelt een Jaguar samen uit een kapje van mij met de bodem van een oude clubauto die op de plank staat te verstoffen.



Willems leenproject, hij was er blij mee!



 

Keuring:

Die verloopt gladjes al worden sommige auto’s met de nodige argwaan bekeken. De nieuwe Sideways banden worden omgelegd met de txt naar binnen.

Kwalificatie.

de polesitter, herkenbaar aan het zwarte achterwiel!

 

Zoals te verwachten is Paul niet de snelste met een lage 9.0, Randy knalt de Toyota naar een verwachte 8.5 maar Fred is de snelste van vanavond met een 8.3! Mijn Porsche is ook verrassend rap en doet maar heel weinig onder voor de tijd van Fred. Arie stelt wat teleur met de 9.2, Willem pakt toch een 8.8. met zijn leenproject. Bas wat doet Bas!? Hij heeft grote moeite met de Toyota! Herhaaldelijk test hij de Marchalls. Maar als er dan eenmaal een gaaf rondje is is dat ook meteen een 8.5! De laatste groep heeft dan ook waarschijnlijk 3 Toyota’s tegen mijn  Porsche!

1e Groep

Onverwacht zijn dit dus de Scholtens die het opnemen tegen Paul en Arie. Willem in 3 tegen Bas  in 4. Willem doet het prima en loopt een ronde uit op de wat onwennig rondrijdende Bas. “Verdomme hij vliegt er telkens uit! “... “ Ja maar Bas jij rijdt 8.5-jes en de anderen zijn al blij als ze rond de 9 zitten...een tiende minder en wie weet”... Intussen loopt Willem een ronde uit en sluipt Paul aardig mee. Arie op 1 heeft het niet zo lekker. De volgende stint mag Bas op 2 en dat loopt prima: 28 ronden! Willem op 4 komt er niet aan te pas net als Paul op 1. Arie pakt zelfs een rondje terug op beide laatstgenoemden. Hierna gaat Bas naar 1 en zit Willem op 2. Hoewel de Toyata veel sneller is weet Willem er toch eveneveel ronden uit te persen. De ondestuurproblemen in de korte bochtjes zijn nog niet opgelost. Paul gaat zoals verwacht maar Arie komt maar tot 23 ronden in 4! Ondertussen is de Toyota ook nog aan een gebroken draadje geholpen. De race is stilgelegd. De laatste stint is ook weer voor Bas. Willem op 1 rijdt  27.5 ronden en Arie zit nipt onder de 27 en dat is prima!  Bas wint dus voor Willem, Paul en Arie en mag dooorrrr!





 

Arie, Paul,Willem en Bas

2e Groep.

Als verwacht dus de 3 grote hoge Toyota’s tegen de lage Porsche. Bas, Randy, ikzelf en Fred stuiven ervandoor. Net als bij de JMMC ben ik wat trager weg. Het lijkt of de Japanners meteen een gat slaan. Maar in de 2e ronde zit ik er al weer tussen. Een ronde later ben ik ze nipt voor als ik bovenaan de carrossel door een van de wild swiepende heren wordt gelanceerd. En bedankt! Ik kom nog wel met de snelste tijden maar erbij komen lukt niet meer. Bovendien ga je forceren en dat is nooit goed. Randy pakt 1 ronde en de andere heren zitten op de staart. In 4 ga ik wel lekker van start en ik loop wat in of uit , hoe je het wilt noemen op Fred. Helaas zijn hier ook de onderstuurmomentjes die ik voor de race nooit had. Na dit 3x te hebben meegemaakt ziet het er toch vrij beroerd uit voor me. Randy leidt voor Bas en Fred, die ook al een kabelbrueje had! Fred zou in 1 te pakken moeten zijn als ik in 2 zit. Maar hij geeft zich niet zomaar gewonnen. Ik loop wel iets uit maar dat is veel te weinig. Net als Randy komen wij in de 28 ronden. Bas komt op vier slechts tot 27... Tenslotte zit ik op de binnenbaan,Bas op 2,  Fred op 3 en Randy op 4. Het is opvallend dat 4 zo’n lastige baan blijkt voor deze auto’s! Ook voor Randy loopt het niet geweldig. Zelf ben ik nogal verbaasd dat ik Fred voor weet te blijven, ondanks weer een uitvlieger te veel. Het is op het eind zelfs nog even heel spannend want de gang lijkt er helemaal uit bij de Toyota! “ Saved by the Bell “ heet dat want het had geen ronde langer moeten duren, 3 baanstukken verschil. Voor Randy duurt de race wel iets te lang. Want Bas is in de snelle baan 2 niet eens zo heel snel maar toch sneller dan de rest. Hij pakt hier toch 1,5 ronde op Randy die daarmee wel zijn beste resultaat uit zijn racecarriere haalt!  Hij zal zich nog wel eens achter zijn oren krabben over zijn joviale uitleengedrag! Hoewel ik niet heel blij werd van deze race heb ik wel laten zien dat de Porsche nog steeds een topper is en de snelste rondetijd is ook niet verkeerd!



Hij gaat nog steeds beter rijden, de oude 962 SH!


Bas pakt meteen de leiding in het SRA kampioenschap, Randy 2, Fred 3 en ikzelf 4.

  

de jonkies nemen het over!

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 
 

 


 





 

 





 




 

woensdag 21 januari 2015

331 JMMC 2014 gewonnen door Bas!

Bas krijgt de wisselbeker weer eens!

Vanwege allerlei oorzaken is de JMMC van 2014 pas op 18 januari 2015 verreden. Doordat de nieuwjaarsrace van Slotshop ook op deze datum is verreden zijn er misschien een paar vaste klanten minder dan anders.



De kapjes en de kleffe welkomscake liggen klaar!



 

 

 

 

Om half 8 is Paul er al met de geur van verse koffie als ik binnenkom. De meeste andere SRA mannen volgen niet lang daarna. Randy heeft de proviant bij zich waaronder een grote pan met eigengemaakte soep.

De auto’s liggen klaar en de eerste deelnemers krijgen hun chassis aangereikt door de wedstreidleiding. Dit wordt door Bas persoonlijk onder het Lancia kapje geschroefd en verdwijnt in het Partc Fermé. Niemand maag er dus meer bij. De banden zijn nieuwe P22 van Slot it.

het is al aardig druk

 

Intussen wordt er ingereden, met eigen auto’s, door de inmiddels binnengedruppelde rijders. De koffie met de lekkkere kleffe welkomscake gaat er weer in bij degenen die nog geen plekje aan de bar hebben weten te bemachtigen. Onder de deelnemers ook de zoons van John en José: Oscar en Victor.



Victor en Oscar



 

Om 9 uur is het over met de pret en gaan we klassificeren zoals Paul dat altijd noemt.  Er wordt ruim de tijd voor genomen. 1 minuut om de auto te leren kennen en dan weer 1 minuut om een tijd neer te zetten. Het is net als bij een huwelijk altijd weer afwachten of het “werkt” zo’n combinatie van kap en chassis. We hebben vooraf met een test panel alle auto’s op alle 4 sporen gereden en de meeste auto’s zitten heel dicht bij elkaar! De slechtste auto’s zijn buiten de selectie gehouden. De mannen waarvan verwacht word dat ze snel zijn zijn dat meestel ook, net als de thuisrijders. Sebastiaan en fred vormen een beetje een uitzondering met hun 9.3. Erroll, Willem en Randy zitten namens SRA heel dicht op de 9 net als Marco Karman. Alleen Bas en ik zitten onder deze magische grens. Bas is met zijn 8.875 bijna 0,1 sneller.

de Vangelis Lancia is nog altijd mooi..

 

1e race:

De eerste groep bestaat uit de langzaamste 4 uit de kawilficatie. De beide Galina’s, tevens de enige 2 dames, Oscar en Richard bijten het spits af. Dat was tenminste de bedoeling...Richard heeft een bloedneus gekregenj en die is niet te stoppen! Na wat mislukte poginingen gaat hij met Fred naar het Flevo Ziekenhuis. Intussen heeft Paul zijn plek ingenomen om het wedstrijdschema in tact te laten. Hij wint dan ook met 4 ronden voorsprong op Galina B. met Oscar daar weer vlak achter. Hierna zien we Arie, Kees Schoorl, Hans Pieter Strijbos en Bert Witkamp, een oud collega van John. Arie weet met zijn baankenneis de ervaren Bert net voor te blijven. Kees troeft collega HP behoorlijk af. Vervolgens zijn het Victor, Sebastiaan, Herman en Fred. Inderdaad hij is net terug uit het ziekenhuis..deze heren hebben wel eens in een later stadium mogen rijden! Dat is ook wel te zien Het verschil met de vorige groep is enorm. Zelfs laatste man Victor, die jaren niet meer heeft gereden, is bijna 4 ronden verder gekomen dan onze Arie uit de vorige!  Herman en Fred zitten daar 1 ronde boven en Sebastiaan is weer 1 ronde sneller en heeft 77.92 ronden. Het gaat weer een tandje harder met Erroll, Ivan, Rob en Willem. De eerste 3 wisselen nogal eens van positie en finischen alle 3 in de 76 ronden op ongeveer een halve ronde uit elkaar, waarbij erroll de snelste blijkt. Willem kan hier niet op wachten en rijdt alsof het een Jaguar is 78.15 ronden, foutloos, maar liefst! Eens kijken hoeveel Bas daarbovenop kan doen. Samen met Randy, Marco en ik in de laatste groep. Startend op 3 zit ik wat in de klem. De auto is steeds wat trager weg dan de rest en je moet altijd voorzichtig zijn als je zij aan zij rijdt. Eenmaal van Marco verlost is Bas al aan de horizon verdwenen. Echt weglopen is er op deze baan ook niet bij. Je bent altijd wel met iemand aan het knokken. Randy is ook rap en zit steeds vlak voor me. Op baan 4 heeft de auto af en toe een onderstuur momentje en hierdoor verlies ik de aansluiting. Op de andere banen kan ik de schade iets terug brengen maar ook op 1 miste ik een zandzakje voorin. Bas is met zijn 79.52 ruim de beste en Randy verslaat Marco heel knap. Ik zit daar toch 1 ronde achter..



Richard, onze pechvogel, zat toch meteen weer op zijn post, de bikkel!



2e race:

Weer zijn het de 2 Galina’s  samen met Oscar en HP. De beide heren hebben het de hele race flink aan de stok met elkaar. Af en toe wordt hun pad gekruisd door een van beide dames. Ze durven wel  door te rijden! Helaas zijn ze beiden soms nog wat te wild , maar de heren zijn nooit erg ver uit de buurt. Uiteindlijk wint HP met 1 baanstuk van Oscar! Hierna zijn het Ari en Bert tegen Kees en Richard. Weer zijn de eerstgenoemden onafscheidelijk. Ze zitten uiteindelijk maar 4 baanstukken uit elkaar in het voordeel van Arie,  ruim 1 ronde meer dan in de voorige. Ook Kees en Richard zitten in de zelfde ronde maar dat verschil is groter. Hierna zijn het Herman, Ivan, Victor en Rob. Ivan is duidelijk de snelste, de voormalig winnaar rijdt weer zeer regelmatig, zoals gebruikelijk, en pakt ruim 1 ronde op Rob die Herman toch steeds dicht in de buurt heeft. Victor’s gebrek aan westrijdritme breekt hem op. De 4e groep bestaat uit Sebastiaan en de 3 SRA-ers Erroll, Fred en ikzelf . Het bleef in ieder spoor spannend. Fred en ik joegen elkaar ongelooflijk hard op. Telkens waren daar de piepjes van weer een snellere ronde! Het bleef ook goed gaan!  Het zijn steeds kwalificatieronden 3 minuten achter elkaar! En het is al zo benauwd en warm...het resultaat is echter dat Fred en ik ook in de 79 ronden zitten!

zij aan zij Fred en ik bijna klaar voor een volgende poging..genummerd door Ivan.

 

 

Een enkele keer zat Sebastiaan er ook weer heel goed bij en uiteindelijk werden we 2, 3 en 4 in deze race! Het zal niemand verbazen wie de snelste is in de groep na ons. Als een buitenaards wezen stuift Bas de baan over, werkelijk een klasse apart. Is de gewone sterveling al blij een enkele keer onder de 9 te rijden onze Alien heeft zelfs een enkele 8.4 gereden! De arme Randy, Willem en Marco. Al doen ze nog zo hun best Bas pakt ze met minimaal 3 rondjes!

de dames verweerden zich dapper!

3e race:

weer een ander plukje deelnemers, Kees,Bert, Willem,Arie en Richard...

 

 

De indeling is het gevolg van de vorige race. Wederom de 2 Galina’s, HP en Oscar. De dames verweren zich knap en je ziet dat ze beiden herhaaldelijk lef tonen door de heren er keihard uit te remmen! Bij de een gaat dat helaas nogal gepaard met wat uitvliegers maar de “andere”, Galina Belomes, verslaat HP en Oscar! Vervolgens mag Richard, met dicht geplugde neus het opnemen tegen Kees, Bert en Arie. Dit keer heeft Bert eindelijk een antwoord op het rijden van Arie. Hij wint met 3 en 4 ronden voorsprong op de andere 2 heren. De volgende zijn Victor, Herman, Rob en Ivan. De ervaring geeft de doorsleg. Ivan wint van de goed volgende Herman en Rob-met niet zo’n snelle auto- houdt Victor achter zich. Erroll, Randy, Willem en Marco gaan het nu proberen. Marco is ongelooflijk snel onderweg en alleen de knap rijdende Erroll kan hier en daar nog in het spoor blijven.

Erroll en marco.

 

 

Zijn achterstand is ruim 1 ronde maar hij pakt SRA collega Randy ook met ruim 1 ronde! Deze 3e race wordt afgesloten door Bas, Fred, Sebastiaan en ikzelf. Er staat eigenlijk niet zo veel op het spel. De finaleplaatsen, “the best of two” zijn al bekend, de winnaar eigenlijk ook al! Maar het is altijd weer leuk dit te onderstrepen met een klinkend resultaat. Bas doet het kalm aan en heeft maar liefst 3 baanstukken verloren t.o.v. race 2! Echt volgen doe ik niet maar ik verbeter toch naar 79.26. Fred lijkt zich wat te sparen voor de finale en de auto van Sebastiaan is domweg te langzaam.

het eerepodium

Finale:

De 2 beste resultaten leveren deze stand op: Bas: 163,25/ JW: 158,45/ Marco: 157,90/ Fred:157,67.

 

het startveld voor de finale!

 

 

De tijd per baan gaat van 3 naar 5 minuten! In de eerste stint geven we elkaar weinig toe, al is de eene 27 ronden wat langer dan de andere. Als ik in baan 4 moet blijken de slepers toch weer iets te veel als ski-springers te staan en ik floep er maar liefst 3 x uit in de zelfde bocht! Deze schade is niet meer goed te maken. Op baan 2 pak ik nog wel een rondje terug maar op de gewone deelnemers maar Bas loopt toch weer iets bij me vandaan op baan 1! Eenmaal zelf op 1 ervaar ik weer een onderstuur moment en dat is niet best voor het vertrouwen. De rondetijden gaan alle kanten op en Marco en Fred blijven ruimschoots buiten bereik. Als Fred in de carroussel ook even rechtdoor schiet is Marco “los”. Fred weet dat ook ..”Marco is snel en maakt geen fouten” en  dat klopt precies.Bas is losjes rijdend naar de 107.48 ronden gegaan, slechts 1.5 ronde meer dan Marco. Ik zit precies op 3 ronden.

Bas kreeg de wisselbeker en de vaantjes worden thuisgestuurd wegens leveringsproblemen. Al met al een geslaagde dag waarbij SRA denk ik weer een leuke racedag heeft georganiseerd. Dank daarvoor aan een ieder en vooral aan wedstrijdleider Paul.

maandag 12 januari 2015

330 JMMC UPDATE

Zondag de 18e is het weer zover, de JMMC bij SRA in Almere! Tot nu toe zijn er 22 aanemeldingen binnen en dat is ook ongeveer het maximaal wenselijke aantal deelnemers voor onze race-zolder. Omdat het een wedstrijd is waarbij niet mag worden gesleuteld vragen we vriendelijk de racekoffers thuis te laten. Gewoon een oefenauto, liefst een Groep-32, je regelaar en een goed humeur zijn al voldoende!

Vanaf 8 uur ben je welkom en je kunt dan met je zelf meegebrachte auto inrijden tot 9 uur.

Vanaf 9 uur krijg je je “eigen” Lancia kapje toegewezen en mag je er zelf een chassis bijzoeken. De auto wordt door de wedstrijdleiding in elkaar geschroefd en in het parc-fermé gestald. Ruilen is niet toegestaan en sleutelen is streng verboden!

Aansluitend wordt er gekwalificeerd. De startvolgorde van de 1e race wordt hierdoor bepaald.

Verdere details volgen op de wedstrijddag.

Catering: Er is gelegenheid om wat te eten zoals Tosti’s, soep en...chocolade muffins!

Veel plezier en tot zondag!

Slot Racing Almere

 

zaterdag 10 januari 2015

329 Oliebollenrace 2014 is voor Bas!



de receptuur van dit consept moet nog worden aangepast!


De traditioneele oliebollenrace is deze keer verreden met nieuwe door Randy ter beschikking gestelde auto’s. Het zijn de MRRC Cheetah’s geworden, alle 4 verschillend gekleurd en bijna corresponderend met de kleur van iedere track. Ze zijn wel iets onder handen genomen, vooral op aanwijzing van Bas. Bas en Willem hebben inmiddels  een behoorlijke vloot van de diverse fraaie MRRC bakjes en je staat vaak versteld van de snelheid die uit de smalle motortjes wordt geperst. Paul en ik hebben ook Ceetah’s en die zijn wat verder ”doorgewerkt”dan de oliebollen bakkies.



Dit zijn de 4 auto's


 

Deze auto’s hebben de originele assen nog. Voor incl. de kunststof wielen achter voorzichtig van de groeven ontdaan en voorzien van Slot-it velgen en banden. De oorspronkelijke wielen zijn op de club-draaibank keurig verspaand tot passende inserts! De voorbanden zijn ook afgedraaid en mooi rond geslepen. Verder is de vooras gestabliseerd. Een klein stukje lood voorin en wat drupjes olie kompleteren het hoofdstuk tuning.

Op de baan zijn het alle 4 verschillende karaktertjes. De blauwe rijdt mooi stil maar is niet zo snel. De zwarte is zeker niet snel, de gele is wel snel maar heeft wat nukken en dat gaat ook wat op voor de rode. Deze laatste 2 maken ook meer herrie. Dat is ook niet zo gek want de motoras zit lager dan de achteras en dat geeft een soort off-set idee. In mijn prive-auto heb ik dit op weten te lossen met een S.I. offset tandwiel en daar loopt hij heel mooi stil mee.

Iedereen mocht even aan de auto wennen voor de kwalificatie. Het zal niemand verbazen dat Bas wel raad wist met de auto. Ook Willem en Herman gingen prima mee.

Er werd driftig gedrift!

1e heat:

Paul, Arie, Erroll en beten het spits af. Paul liet zich op 1 niet gek maken en de beide andere heren liepen dan ook iets bij hem vandaan. Op baan 3 haalde Paul exact de zelfde score als op 1 en gaf 3 baanstukken toe op Erroll. Deze pakte op 3 ook de maximale winst en weer bleek Paul akelig konstant, 2 baanstukken minder dan in de vorige 2! In baan 2 ging hij eindelijk door de 23 ronden barriere heen, 23.24. Ter illustratie: Arie deed in 2 23.25 en Erroll 23.26..erg close dus! Paul wint dus toch nipt van Erroll en mag “door”!

2e heat:

Paul dus met Randy, Fred en ikzelf. Op baan 1 doet Paul het nu een fractie minder dan in de 1e race. Wellicht omdat het zijn auto’s zijn -te voorzichtig?- maar Randy is op de snelle baan 2 de langzaamste! Fred zit op 3 op 23.5 ronden en zelf kom ik op bijna 24 uit op 4. Randy gaat beter op 1 en weet Paul nipt te kloppen. Fred  is 2e en ik kom als enige in de 24 ronden uit op 2. Op baan 1 rijdend lijkt het lekker te gaan maar 2 onverwachte uitvliegers doen de kleine voorsprong teniet en Fred en Randy profiteren. De laatste race is het spannendst. Ik zit met de gele auto tussen de donkere auto’s van Paul en Randy in. Het is stuivertje wisselen. Uiteindelijk pakt Randy de eerste plaats, voor mij en Paul die op 2 baanstukken zit. Als winnaar mag ik doordraaien.

3e heat:

Hier tref ik de experts Willem en Bas en de verrassende Herman. De Scholtens laten er geen gras over groeien en spuiten er vandoor op 3 en 4. Gelukkig volg ik prima op baan 1. Herman is op 2 toch wat minder snel en loopt 1 ronde achterstand op op Bas. Ook op 1 is Herman niet opgewassen tegen de rest. Op 3 weet ik Bas op 2 wel met 1 baanstuk te kloppen! Willem, doorgaans snel op 4 loopt ruim 40 baanstukken achterstand op. Op baan 2 weet Willem daarna meteen te winnen en het verschil is weer minimaal tussen ons 2en. Bas op 1 doet aan schadebeperking en klopt mij nipt. Herman zit daar een halve ronde achter. Ik hoef maar een paar baanstukken op Willem te pakken en dat moet lukken op baan 2. Tenslotte staat Willem op 1. Bas laten we lekker lopen en ook Herman heeft eindelijk de gang erin op 4. Als ik Willem eenmaal voorbij ben lukt het me om hem langzaam af te schudden. Helaas moet ik weer opnieuw beginnen door een foutje. Het blijven onberekenbare autotjes. Als ik nogmaals een kleine voorsprong heb en eigenlijk niets meer hoef te forceren overkomt me dit weer. Ik verlies 1 baanstuk en mijn 2e plaats met 3 baanstukken! We hebben 1,5 ronde voorsprong op Herman die ook 4e overall werd. Bas is met ruim 97 ronden de duidelijke winnaar! In deze race was ik in baan 1 en 3 een stuk sneller dan in de vorige en in totaal scheelde het 1.4  ronden  Al met al een geslaagde race en voor 2015 staat er nog minimaal 1 race ingepland voor de Cheetah's.

 


Het was vaak best close!


 

Clubkampioen 2014:

Dat is Bas geworden. Met overmacht haalde hij de titel binnen. Met elke auto is hij snel. Alleen zijn bejaarde Groep-C auto's zijn door de veel modernere Toyota's naar het 2e plan verwezen. Fred werd 2e en ik 3e.

Paul had voor de diverse winnaars weer een leuke prijs bedacht waardoor de uitreikeing een extra feestelijk tintje kreeg.



 



Clubkampioen 2014, Bas!

Happy 2015!