Deze voormalige supercar bestemd om de toch wel aan het eind van z'n mogelijkheden zittende 911(!) op te volgen is, in tegenstelling tot de nog altijd springlevende 911, nooit echt doorgebroken.
De licht opgeschuurde kap op de doos |
Maar goed, terug naar de 928 kit. De bouwdoos is mooi overzichtelijk ingepakt en de kap en ramen zijn dermate solide uitgevoerd dat ze met succes het leven als slotcar kunnen doorstaan.
Er zijn slotracemerken die dat nog niet door lijken te hebben helaas.
Ik besluit de kap zwart te houden, net als het interieur. Het chassis is een oudje van Plafit.
De beugels ga ik zelf maken van kunststof.
De kap:
De beide massieve bumperunits, vreemd genoeg in een wat mattere plastic uitgevoerd dan de rest van de kap moeten eerst worden vastgelijmd. Een lastig klusje en tegenwoordig plak ik er bandenplak rubber achter. Dan is het wat meer flexibel,wel zo prettig voor het leven van een slotcar.
Het is trouwens ook handig bij de montage van spiegels e.d..
Deze zomer was het ideaal spuitweer |
Interieur:
Dit is altijd lastig. Het moet eruit kunnen maar de 1: 24 chassisbeugels verkleinen de doorgang aanzienlijk. Ook moet het stevig op z'n plek worden gehouden. Meestal maak ik het voorste deel apart van het achterste. Zo ook hier. De beide deurpanelen en het dasboard vormen een eenheid. Dit wordt gekoppeld aan de tunnel en de binnen bodem. De stoelen koppel ik dan weer aan de deurpanelen. Je hebt zo een stevige unit. De hoedenplank maak in na van dun plastic. Er komt een "kuil" in waar de 2 hoofdsteunjes weer op gelijmd worden.
4 kleine stukjes faom tegen de binnenkant van de portieren houden de intereur bak op z'n plaats.
De decals voor de klokkenwinkel en een respray met matlak deden de rest.
Bodemplaat bevestiging.
Dit kostte ook de nodige hoofdbrekers. Ik had wel eens een "Rushkit gezien van Tamiya en die zat wel slim aan het chassis vast. Met 2 pinnen aan elke kant.
Ik heb een soort hoeklijn gemaakt met 2 gaten er in. Deze zijn op de Plafit H-plaat geschroefd.
De plaats van de gaten heb ik op de binnenkant van de kap gemarkeerd, nadat hij goed geplaatst was natuurlijk. 2x2 ronde plastic stukjes staaf heb ik op deze plekken vastgeplakt. Door de kap iets uit te buigen krijg ik deze nokjes vrij en kan ik hem voorzichtig loswrikken. Om eea. wat soepeler te laten verlopen is de onderkant van de deurpanelen weggeslepen.
het begint al wat te worden |
De knipperlicht units heb ik aan de binnenkant beschilderd met rood en oranje. Daarna heb ik er een dunne chroomfolie overheen geplakt. Ze klemden bijna vanzelf in hun vanwege de laklaag iets gekrompen gaten. De eerder genoemde nummerplaten in hun houdertjes geplaatst en met een stukje foam bevestigd. Tenslotte werden de lelijke-eend koplampen in de gaten gedropt.
Als wielen heb ik Scaleauto standaard wielen met inserts van een RC BMW gebruikt. Hierdoor krijg je een wat modernere auto en die komt er prima mee voor de dag.
Dit is het eindresultaat |
cool!!
BeantwoordenVerwijderen