Mooie ambiance zo in het schemerdonker... |
De Nissan’s zijn deze keer weer aan de beurt voor de
november race. De opkomst was met 7 man 1 onder het minimum maar we besloten
het er toch op te wagen. De enige nieuwe regel
die ingevoerd werd was dat de snelste man van de langzaamste groep mee
mocht rijden in de snelste. Zo hebben we toch 2 groepen van 4.
Klein drama 1.
De auto van Paul was naar zijn oordeel niet zo mooi geworden en hij dacht dit wel even op te lossen. Oranje verf erover voor de basis en dan maar weer verder kijken. Helaas liep de verf zo van de licht voorbewerkte body af! Dat probleem heb ik ook gehad met de oranje verf van de Action. Daarnaast is de zwarte(fabrieks) lak van de Nissan ook van een merkwaardige soort. Ook hier houd de verf slecht! Paul heeft de auto in een bus met terpentine gedompeld en daarna de verf eraf geveegd. Helaas bleek de structuur van het plastic dit niet fijn te vinden en het een na het andere onderdeel verkruimelde! Gelukkig had hij nog een Nissan kap liggen en daar is de verlichtingsset maar in overgebouwd. Paul heeft een paar zeer kloeke maar ook heldere led's voor de voorlampen gebruikt. Ik vermoed wel enig aerodynamisch voordeel van deze wat bol uit de auto naar voren stekende lichtbronnen. Het regelement geeft echter niet aan dat verlichtingsonderdelen niet mogen worden aangewend voor het verkrijgen van aerodynamisch voordeel.
Klein drama 1.
De auto van Paul was naar zijn oordeel niet zo mooi geworden en hij dacht dit wel even op te lossen. Oranje verf erover voor de basis en dan maar weer verder kijken. Helaas liep de verf zo van de licht voorbewerkte body af! Dat probleem heb ik ook gehad met de oranje verf van de Action. Daarnaast is de zwarte(fabrieks) lak van de Nissan ook van een merkwaardige soort. Ook hier houd de verf slecht! Paul heeft de auto in een bus met terpentine gedompeld en daarna de verf eraf geveegd. Helaas bleek de structuur van het plastic dit niet fijn te vinden en het een na het andere onderdeel verkruimelde! Gelukkig had hij nog een Nissan kap liggen en daar is de verlichtingsset maar in overgebouwd. Paul heeft een paar zeer kloeke maar ook heldere led's voor de voorlampen gebruikt. Ik vermoed wel enig aerodynamisch voordeel van deze wat bol uit de auto naar voren stekende lichtbronnen. Het regelement geeft echter niet aan dat verlichtingsonderdelen niet mogen worden aangewend voor het verkrijgen van aerodynamisch voordeel.
Kwalificatie; Dit is als altijd op volgorde van
binnnenkomst. De Nissan’s zijn natuurlijk in hoge mate gelijk maar er zijn toch
aardige verschillen opgetreden in de tijd dat we er mee rijden. De gewichten
lopen behoorlijk uiteen en ook de magneetkracht geeft aanzienlijke verschillen
te zien. Dit laatste is meestal terug te brengen op de dikte van de banden. De
meest versleten banden hebben de hoogste magneetkracht van de motor. Op de baan
valt op dat de eene auto beduidend rustiger ligt dan de ander. De zwaarste
auto’s liggen ook het best, minder of geen last van onderstuur. Uiteindelijk is Fred de enige die
onder de 8.4 duikt. Ik zit daar net boven en de rest doet er langer over dan
8.5.
De uitslag van de kwalificatie |
De race zal met lichten aan worden verreden in het half
donker. Hoewel we de zelfde lichtset als basis hebben gebruikt zijn er toch
grote verschillen te zien. Ook het “nabranden” van de verlichting is zeker niet
overal gelijk., evenals het opstarten. Bij sommige auto’s duurt dat wel een
rondje of 3!
De eerste groep zijn
Bas, Willem, Randy en Paul. Bas is wel snel maar heeft ongebruikelijk veel
momentjes waardoor Willem eigenlijk vrij simpel weg kan lopen. De regelaar van
Bas blijkt de boosdoener. De koperdraadjes komen zichtbaar uit de
banananstekker..Herman’s regelaar biedt uitkomst maar het gevoel is een beetje
weg bij Bas. Uiteindelijk is Randy Bas
zelfs voorbij gekropen en blijkt Paul er maar net achter te zitten. Deze 3 heren zitten binnen een halve ronde.
Warmdraaien van mijn Smurf... |
De tweede groep, Fred, Herman, Willem dus en ikzelf. Dit
aardig bejaarde clubje mag om de dagprijs gaan vechten. Fred gaat meteen
vandoor, maar ik kleef er achter op baan 3 en als de lichten het na 3 rondjes
doen wip ik er langs. Ik loop gestaag uit en net als ik denk dat ik lekker
op weg ben maak ik een kleine fout. Ik kom wel weer voorbij Fred maar zijn
tijden zijn inmiddels zo goed dat uitlopen bijna ondoenlijk is. We lopen 1
ronde uit op de andere heren. Op baan 2 is Fred helemaal niet te houden . Hij
loopt ruim 1 ronde uit op het hele veld. Als ik daarna op 2 mag komt het er
niet helemaal uit en alles blijft vrij compact bij elkaar rijden. In de laaste
baan loopt Fred nog iets verder uit. Het is natuurlijk ruim genoeg voor de
zege. Op 1,5 ronde volg ik en Willem blijkt Herman precies op 1 ronde te hebben
gezet. Hij heeft precies een halve ronde meer gereden dan in zijn eerste race.
Al met al weer een leuke race waarbij de winnaar, Fred, eigenlijk al vrij snel boven
kwam drijven. Een nieuw clubkampioenschap kan hem bijna niet meer ontgaan !
De Nissan's van vanavond... |
Uitslag 15-11-2013 Nissans/ 4 min. stint race in the dark...
1 Fred 112,91
2 JW 111,52
3 Willem 108,98
4 Herman 107,98
5 Randy 104,44
6 Bas 104,14
7 Paul 103,98
Geen opmerkingen:
Een reactie posten