Op bezoek bij Slotshop in Halfweg
Omdat Randy en ik de laatste tijd nogal met de Scaleauto’s
in 1: 24 bezig zijn leek het ons wel eens leuk naar Slotshop te gaan. Eddy en
Bert Witkamp, familie van Randy komen daar ook nog al eens dus een reden
temeer. Henri van Gool, ook een echte 1: 24 “die hard” zat zonder vervoer dus
dat kwam mooi uit allemaal. Als we de 300m2 grote ruimte binnenkomen is het nog
niet erg druk. Dus gelijk maar even rijden. Voorin staat nog de “oude “baan. Achterin
ontdek ik een oude bekende: De baan die
ooit in Noord stond! Hiervoor zijn de ralley- en de Fleischmanbaan
gesloopt. Inpluggen ging niet zomaar. De XLR plug was eruit gesloopt -want zo
2012?- en we moesten maar even met losse bananen in de losse gaatjes. Waarbij
rood zwart was enz. enz. Ik ben er maar niet aan begonnen, een potmeter kost
gauw 15€ en dat is zonde. Een regelaar van Bert, mijn oude Hot Slot maat, was
handiger en even later reed de zwarte BMW zijn
eerste rondjes. De andere Scaleauto-auto’s reden wel iets gemakkelijker
in de rondte zag ik. Na een bezoek aan de shop en een sleutelsessie bleek de
auto ook beter te rijden. O.a. de voorgeschreven wielen, en de T-spacers deden
hun werk meteen goed. Ik ging nu met de eigen regelaar in de oude Slotshopbaan.
Hier zijn nog wel van die ouderwetsige XLR pluggen gelukkig. Ik kan de andere
auto’s redelijk bijhouden maar de endurence motoren van de anderen hebben een
ander karakter dan de mijne, eentje uit de eerste series. Mijne is wat
explosiever, dat wel. Met wat andere 1: 24 auto’s rondgetoerd omdat we er toch
zijn en dat is altijd leuk.
de oude baan uit Noord met oude gezichten met HotSlot verleden |
Kart-race.
Intussen is het aardig druk (veel bekenden uit Hot Slot) en
is Erwin, de man die vroeger de geruimde Ralley-baan bestierde, een Kartrace
aan het organiseren. Dit is op de derde baan, in de tussenruimte net voor de
winkel. Het is klein maar het kan best. Iedere kart is baangebonden, dus een ieder
heeft gelijke kansen. Ik mag meteen in de eerste groep van start. Het valt niet
mee, amper ervaring met dit fenomeen en met de baan. Dat blijkt bijna niet uit
te rollen en zelfs zonder rem is het voor mij haast onmogelijk om vloeiende
lijnen te rijden. Bij sommige andere rijders blijkt de rem er gewoon uitgetrokken
te zijn en die rollen idd. gemakkelijker. Alleen met de snelste, baan 2, heb ik
het idee dat ik aardig mee doe. Ik ben net geen laatste geworden en eindig
precies gelijk met Wim.
O.l.v. Erwin (links) wordt er toch vooral voor de lol gekart. |
Slot Shop
Dit is natuurlijk ook een bezoekje waard. Tom neemt ook
altijd alle tijd voor zijn klanten en dat maakt het toch altijd weer een
belevenis. Tom is ook nog echt een modelbouwer die een mooi model weet te
waarderen. Snelheid is hierbij uiteraard niet belangrijk. Hij heeft hiervoor
leuke bouwdozen staan vaak in 1: 24. Ook het snellere spul is aanwezig en er is
voor Scaleauto natuurlijk wat extra ruimte vrijgemaakt.
de achterwielaandrijvers uit de 60ties hebben het voor het zeggen. |
Nostalgie
Omdat ik wat oudjes heb meegebracht, zoals de 356 en de Toine
Hezemans 911 komt Tom met een Kever en een Abarthje aan. Erg mooi spul allemaal
en ik pak natuurlijk direct de camera. Voor de pitstraat, waar ook allerlei
classics staan in 1: 24, geeft dat mooie plaatjes. Er wordt hier ook mee
geraced vertelde Tom.
Het is dan ook al behoorlijk laat als ik Randy en Henri weet
los te weken uit hun slotrace beleving. Tevreden keren we huiswaarts!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten