nachtrace |
Mede omdat het de fav. auto is van iedereen zijn ze weer aan
de beurt..de Nissan’s! Vorige week werd er al opvallend veel testwerk verricht
en ook vanavaond werd er nog druk gesleuteld. Vooral Fred liep nogal druk te
doen en bleef tot op het laatst aan de auto werken. De andere auto’s stonden al
gekeurd en al klaar toen zijn wielen nog
aan bleken te lopen in de kap. T.o.v. vorige race zijn er toch verschillen
waarneembaar in de gewichten. Mijn kap is opeens 3 gram lichter maar de
magneetkracht blijkt van 16 naar 27 te zijn opgelopen! Daarmee ben ik samen met
Willem koploper...Arie heeft de zwaarste maar ook de snelste auto. De
theoretische top is maar liefst 34 km/u!
de gezellige chaos aan tafel bij de wedstrijdleiding en Fred nog druk in de weer in zijn eigen hoekje! |
Kwalificatie.
Die wordt in het licht afgewikkeld terwijl we een nachtrace
hebben. Paul bijt het spits af. De auto, met verse motor lijkt wel iets
sneller, maar de banden lijken me niet optimaal. Het is eigenlijk het gewone
beeld, waarbij Fred zich -bewust?- wat inhoud en Bas het na 2 rondjes en een
8.5 al voor gezien houdt.
onze geliefde Nissan's |
De race, lichten uit!
De eerste groep bestaat uit Paul, Arie en.. Herman! Paul en
Arie rijden steeds in elkaars buurt en Herman komt daar, na een beroerde 1e
ronde, overheen en die zien ze af en toe eens voorbij komen. Paul is wel de
meest konstante rijder en mede daardoor loopt hij toch weg bij Arie en valt de
schade t.o.v. Herman best mee.
Herman mag blijven staan en daar komen Erroll, Randy en Fred
bij. Het sleutelwerk van Fred heeft goed uitgepakt en hij vliegt er vandoor. Op
een enkele baan kunnen Herman en Randy nog iets bijblijven maar dat is niet
genoeg. Fred perst er ruim 108 ronden uit en Herman verbetert zich naar ruim
105.
sfeerbeeld |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten