woensdag 17 december 2014

327 CC-32 IJsselmuiden helemaal uitgereden !

hier komen we natuurlijk voor!

De oudjes doen het nog best!

De door kortsluiting afgeblazen vorige editie van de CC-32 in IJsselmuiden hebben we zondag nog eens dunnetjes overgedaan. Doordat er  wat minder aanmeldingen zijn is de baan ook een half uur later open. Het was even krabben maar het is gelukkig niet glad onderweg. Als ik rond half 8 bij Randy voor de deur sta is Herman er ook al. De beloofde mist beef ook nagenoeg achterwege dus zijn we zelfs met een heel rustig tempo nog te vroeg! Als we binnenlopen is er al een groot deel van de deelnemers van de organiserende club aanwezig. Ook Frank is bezig zijn nering uit de auto te sjouwen. De koffie-met cake- gaat er weer prima in!

 

 


 


 


het inrijden is een serieuze zaak!


 


De siliconen bandjes om de auto’s gelegd en de baan maar eens op. De NSR Ford is dezelfde als van voor de brute onderbreking maar ook de NSR 917k die vorige x niet zo braaf wilde meewerken is present. De Ford is een auto waar je vertrouwen mee opbouwt. De tijden gaan al snel richting de 12.5. De 917 is ook prima en voelt wat lichtvoetiger aan. Dat is best vreemd want de gewichten zijn nagenoeg gelijk en ook de motoren zijn het zelfde. Als ik de magneetkracht naloop blijkt de 917 maar liefst 17 gram te trekken tegen 11 voor de Ford..met een stukje wattenstaaf forceer ik de motor zodanig in de motormount dat er nog 13 g.overblijft. Bas en Willem zijn er ook en dus zijn we met een grote delegatie vandaag! Bas pakt de mooie open Lola T70 van Revell, die in de standaard (want dat is ie ook bijna) klasse uitkomt. Willem is in de weer met een blauwe GT40 die mij niet bekent voorkwam. maar hij er ook zoveel...Voor de volledigheid, Herman heeft de rode MKIV van NSR en Randy komt zo van de LXRY beurs met zijn gouden Playboy Ferrari van Sloter. Randy is dus ook standaard en de overige SRA mannen zijn in de “Modified”klasse terug te vinden.

de mooiste van de dag, Randy's Playboy Ferrari

De trend van de “Big American’s” zet zich nu ook weer door. Het ene monster is nog groter en breder dan de andere. En doordat er een magneet in mag en een HRS chassis blijken ze een bijna onneembaar obstakel te zijn. Als je tenminste al sneller bent.... de nog een beetje normaal uitziende auto’s gaan nog wel maar de lowriders als die van Sebastiaan en Jos zijn net raketten!

de extra stevige Bullbar van Jos!

 

De modified auto’s rijden wel wat realistischer rond, op de nieuwe Matra van Slot it na. Die is ook waanzinnig snel. Zeker als hij blauw is en er een van der Zee mee rondrijd! Er zijn maar 3 auto’s in de  standaard klasse zodat Bas en Randy altijd prijs hebben! De klasse Touring wordt nog aangevuld met 2 good old Alfa 2000GTAm-metjes.

 

de organisatie is voor de zoveelste keer in de soepele(?) handen van Frank !

De keuring:

Dit onderdeel is meestal een formaliteit maar Frank ontdekt nu toch wel wat hele vrije interpretaties van de regelementen. Vooral de USA-gangers maken het bont. Hele stroken chassis blijken te zijn verdwenen. Ook zijn er illegale sleperschoenen te zien. Ik zag ook achterwielvering in het HRS chassis van 1 van de deelnemers! Dit heeft tot gevolg dat 1 van de rijders verzocht wordt met iets legalers op de proppen te  komen...Hilarisch was ook wel dat op de achteras van 1  auto 2 verschillende wielen bleken te zitten, merk en maat waren anders...

teamoverleg bij SRA!

 

De kwalificatie:

Op baan 3 werd dit gedaan. De ervaring geeft de doorslag want er staan maar liefst 4 thuisrijders in de eerste groep!

de fraaie Lola van Bas

1e race,1e heat.

Richard, Alphons, Herman, Randy, Gert trappen af. We zijn met 17 rijders dus vandaar de 5. Thuisrijder Gert laat de fraaie Gulf Camaro lekker doorrollen en lijkt op een gemakkelijke race af te gaan. Alphons volgt terwijl de andere heren wat meer moeite hebben hun bolides in het gareel te houden. Tegen het eind begint de Camaro steeds meer snelheid te verliezen en ook het aantal momentjes neemt toe. Randy loopt behoorlijk weg bij Herman en Richard is laatste.

2e heat

met hart en ziel...

Bas namens SRA tegen Gert en de beide Franken met de Amerikanen, Rob met de GTAm en William met de rode (?) Matra. Bas die toch weer imposant presteert met zijn duidelijk hoorbaar wat minder perfecte bolide. De snelle Matra van William pakt de zege gaat voor Bas.

3e heat

Sebastiaan, de heren v.d Zee, Willem, JW en Roel staan in deze volgorde aan de start. In de eerste ronde liggen er opeens een paar auto’s voor mijn neus. Baan 4 is kennelijk overgestoken naar 6! Na deze verwarrende situatie blijkt de auto nog gewoon te rijden! De aansluiting voor zover die er al was is meteen weg. De andere 2 heren liepen weer vrij gemakkelijk bij me weg . Ook baan 6 is niet echt bevorderlijk voor het zelfvertrouwen. De achterstand op Willem schat ik dan al op ruim 3 ronden. Over de andere heren hebben we het maar niet. Met name Jos en Joop vechten een soort familie-vete uit die tot op de laatste milimeter spannend blijft! En dat met 2 totaal verschillende auto’s. De fraaie Matra tegen de colossale “General Lee” de Dodge Charger uit “The Dukes of Hazzard” zelfs de zwarte Bullbar zit er op! Sebastiaans Amerikaan klinkt als een haastklus, en dat is ie ook. Als Sebastiaan zich realiseert dat het beste resultaat telt trekt hij meteen de stekker er uit en gaat even lekker aan de Samara werken. Als de auto weer meedoet klinkt alles een stuk lekkerder en is hij ook een stukje sneller. Inmiddels slaag ik er in ongeveer 1 ronde op Willem te heroveren maar het is niet genoeg. Roel is intussen stiekem naar de derde plaats geslopen.

Na een korte pauze waarbij menig rijder zich aan Joop’s inmiddeles fameuze gehaktballen waagt beginnen we met race 2. De startvolgorde is bepaald aan de hand van de eerste race.

2e race, 1e heat:

Gert heeft de losse magneet van de vooras afgetrokken en het lood weer op de juiste plaats vastgeplakt en gaat samen met Alphons, Randy, Herman en Richard weer van start. Eerstgenoemde gaat met de herboren Camaro als een speer. Alphons loopt weg bij de SRA mannen waarbij Randy Herman nipt weet te kloppen. Richard blijft worstelen met de 917 en wordt, ondanks de support van zijn eigen “Pitpoes”, laatste.

2e heat

Hierin mag ik het tegen Bas opnemen. Rob en Tom (Alfa 2000GTAm) en de beide Franken namens de USA, waartbij de Ford van Frank I. eigenlijk een Aussie is (snapt u het nog?). Baan 1 ligt me beter dan 5 of 6 dus het gaat meteen vrij aardig. Ik ben de hele race bezig Bas van me af te schudden. Het lukt me om hem op 1 ronde te rijden. Frank G. is ook goed bezig want de witte Camaro komt tot nog geen halve ronde en zit dus tussen de SRA mannen in. Andere Frank verslaat Rob en Tom. De verschillen zijn in deze race niet groot!

Rob's Alfa in volle vlucht gegrepen..

 

 

3e heat

De open van de Zee klasse lijkt het wel, Roel, William, Willem en Sebastiaan( toch nog!) De vorige race wist Jos met maar liefst 5 baanstukken naar zich toe te trekken. Kan hij de druk aan? Wat doet Sebastiaan met de nu goedlopende Camaro? De Blauwe Matra lijkt het voordeel van het perfecte chassis wat uit te bouwen. De Amerikanen zitten nu dichter bij elkaar. Daarachter is het de Italiaans-rode-Matra die Italiaanse betrouwbaarheids trekjes blijkt te hebben. Het losse draadje kost hem uiteindelijk de race. Roel sluipt weer bij Willem vandaan en beiden hebben een rustige race. Het gevecht vooraan is beslist door Joop -nog een rondje meer dan de eerste keer- . Sebastiaan wint nipt van Jos! De vaders doen het vandaag dus beter dan hun zoons! Alleen Sebastiaan is sneller dan z’n pa!

 

de winnende Matra van Joop!

 

Tenslotte:

Bij de gebruikelijke prijs-uitrijking gaat Frank nog even in op de toekomst van de CC-32 klasse. Hij wil de regels hier en daar wat scherper stellen om een wat realistischer weggedrag (het zijn tenslotte 70-ties bakken!) terug te krijgen. Maar het belangrijkste is dat er ook in 2015 weer een CC-32 is! Tenslotte krijgt bijna iedereen wel een prijs. Bas is eerste in de Standaard klasse en de derde van Willem in de Modified mag er ook zijn. Het “Concours ‘d Elegance” is voor onze  Randy met de al eerder aangehaalde gouden Playboy Ferrari!

Bas wint standaard klasse!

Joop van der Zee is de overall winnaar!

 

 

Prettige feestdagen en tot in 2015!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten