maandag 24 februari 2014

302: 2e CC-32 race bij SRA


de groepsfoto

 


Zondag j.l. was er al weer de 2e CC-32 race van 2014. We hadden vooraf niet echt een idee hoeveel man er op af zouden komen maar dat er veel Friezen bij zouden zitten, dat stond wel vast. Als ik even voor 8 u. binnenkom zijn Randy en Paul er al. De lekkere kleffe welkomscake ligt al klaar en de koffiegeur vult de ruimte.

 




 

Randy met de cake en de koffie

 

De eerste mensen komen ook al weldra binnen. De sfeer is meteen op CC-32 niveau en er komen steeds meer auto’s op de baan. Zelf ben ik er niet uit. De Fly racing 911 die ik afgelopen week in elkaar heb gedraaid of de Alfa 33 van Slit-it of toch maar de NSR Porsche 917. Die laatste heeft behoefte aan een verse krachtbron en bij Frank haal ik een nieuwe Slot Devil. Die wil wel lopen dus de keuze is snel gemaakt. Ook met de race rubbers eronder gaat het prima. Maar als ik de magneetkracht naloop blijkt de 6 gram opeens richting 30 te lopen! Veel te hoog dus ..er moet een andere motor in! Snel de meegebrachte auto’s doorgelopen. De Gr.C Porsche heeft een goed oranje S.I. motortje maar daarvan is de motoras ingekort waardoor hij afvalt. De GT40 motor voldoet wel, snel pinions verwisselen, draden oversolderen en even testen. Niet verkeerd 8,7… Deze operatie heeft veel tijd gekost en ik lever de auto ongeveer als laatste in. De meeste auto’s zitten in de modified klasse, waaronder de Fleischmann Lotus van Bas. Er zijn maar 2 standaards en een stuk of 3 tourings.

 

voor de liefhebbers, de fraaie Alfa van Racer van Ronnie

  


 

Alle SRA mannen zitten dus in de modified klasse. Willem met de snelle GT40 net als Arie die op z’n 63e
nog een gooi gaat doen naar de rookie titel! Randy heeft een gouden Sloter Ferrari en Bas als gezegd de Lotus waar een 29k. motor in zit!
Herman en ik hebben de David Piper 917’s van NSR



 

de Fleischmann Loti in diverse stadia bijeen, die van Bas ontbrak wegens wedstrijd verplichtingen..


.

 

altijd leuk om even over de schouder mee te kijken in de koffer


De Keuring:


Dit  wat chaotische gedeelte van de racedag levert tegenwoordig meestal niet echt problemen op. Geen foamgevulde superbandjes, verende motormounts en dergelijke meer. Er wordt druk gewisseld met banden, gewogen en gekeken of alles klopt. Naast mijn te hoge magneetkracht blijkt de auto ook 1 gram te licht te zijn? In Marrum was het nog ok..dus een klein plakje soldeerstrip erbij geplakt en ik schoot over de veilige 80g  heen. Er waren nog wat discussies over wat precies standaardklasse is en in welke klasse de auto van Bas valt en waarom. Ook maakt Frank bekent dat de Classics voortaan met  een HRS (of vergelijkbaar) chassis mogen worden uitgerust maar dan vallen ze wel in de modified-klasse.


De Kwalificatie:


Als Paul de “Classificatie” aankondigt staat de deelnemerslijst in alfabetische volgorde op de monitoren. Het valt op dat de tijden erg hoog liggen. Sander is de eerste die onder de 9 duikt. Johan, Willem, Herman, Bas en ik volgen. Bas is met zijn 8.533 iedereen te snel af maar ik ben ook zeer tevreden met mijn 8.628 (2e)


Race 1:


Er worden 2 races gereden, 4 min. per baan en het beste resultaat telt. Groep 1, dit zijn de jongens die nog niet zo lang meedoen of een wat mindere auto hebben. De tijden niet spectaculair, de uitvliegers wat boven modaal. Dennis, Wietze en Richard. De eerste 2 hebben nog een soort van race maar Richard ontbeert wedstrijd ervaring. Eddy, Frank en Ronnie zijn de volgende. De wat fors uitgevallen “dure” Racer P68 van Ronnie wint het nipt van de Camaro van Frank I. Eddy stelt wat teleur..


Lunchbreak!


Dit lijkt toch een nieuw fenomeen te worden in de CC! Randy heeft zich over de catering ontfermd en dat resulteerde in een bakje huisgemaakte soep en 2 tosti’s  eveneens van het thuisfront. Ik had het idee dat dit wel op  brede steun kon rekenen.


Vervolg race:


 

De 3e
groep “onze” Randy en Arie en Hans. Jammer voor de “onzen” maar Hans was al snel aan de horizon verdwenen en eindigde net onder de 100 rondjes. Groep 4, is het eerste 4-tal. Frank Irving, met de Camaro tegen Sander (NSR Ford), Roland- dit keer niet met de Lambo maar met een nagelnieuwe fraaie gele  De Tomaso- en “onze” Herman met eerder genoemde 917. Deze laatste ging er als de brandweer vandoor en pakte ruim 5 ronden op Roland en Sander.

 

geconcentreerde koppies aan de baan!


In de laatste groep staat Johan Post tegen een overmacht aan SRA mannen. Met onze  gele auto’s gaan we de witte Chapparal - nu ook met hoge spoiler!- te lijf! Maar wat we ook probeerden de Chapparal bleef met ruim 109 rondjes buiten bereik. Bas bleef het dichtste bij en zat op net iets meer dan 1 ronde en ik zat daar weer een halve ronde achter. Dat kwam mede doordat ik geheel foutloos rond heb gereden (.. ja, ja en dus te langzaam..!). 1 en 2 waren ok. 4 en vooral 3 waren minder.


Na een korte break waarin wedstrijdleider Paul de resultaten in de juiste volgorde zet gaan we verder.



 

er werd heel wat afgetaped!


 




 

 




 

Arie heeft alleen maar contact met zijn "spotter" en dat heeft geholpen!

 Race 2:

 

Richard, Eddy en Arie staan klaar.
Arie maakt optimaal gebruik van zijn baankennis en rijdt een strakke race en komt met ruim 99.5 ronden 7.5 ronde verder dan in race 1. Richard (+9) en Eddy (+3) verbeteren zich ook flink. Groep 2 ,Wietze, Dennis en Randy moeten dat nog maar zien te evenaren!En dat lukt ze geen van 3 en! 

 

weer die concentratie!

 

 




 

Randy in gevecht met Wietze

 

Randy komt wel ruim 2 ronden verder dat is nog altijd bijna 2 te weinig voor Arie! Groep 3, de beide Franken met de 2 Camaro’s tegen Ronnie. Zouden er teamorders zijn? Daarvan is niets te merken. De (nog) wat rouwe witte Amerikaan van Frank G. was de wat meer doorontwikkelde variant van Frank I. maar liefst 14 baanstukken te snel af! 100 om 100.14! Ronnie kon dit net niet bijbenen met de Ford. Hierna komen Sander, Roland en Hans het opnemen tegen Herman.

 

 





 

"onze" Herman tussen de Friezen

 


Op papier een weinig interessante race gezien de voorsprong van Herman. En dat klopte ook wel. Herman pakte, foutloos, constant en snel rijdend 6 ronden op Hans, 8 op Sander en 10 op Roland! Bovendien schiet hij mij voorbij op de ranglijst! Dat betekent werk aan de winkel. Johan weer tegen de bekende SRA plaaggeesten. 

 

De beide finales met het zelfde veld...de witte Chapparal won beide!

 

 




 

Willem's fav. schoondochter!

 

Het griplevel van de banden is en blijft toch wat wisselend en Willem heeft voor deze laatste race zelfs nieuwe rubbertjes aangeschaft! Ik start op baan 2 en als ik me na 3 ronden van de tegenstanders heb ontdaan loop ik gestaag  bij ze weg! Doordat de heren Scholten nogal eens in elkaars vaarwater zitten, waar ik gelukkig buiten blijf, loopt de voorsprong op richting de 2 ronden. De auto gaat als nooit te voren. Vooral in het 1e gedeelte komen er zelfs 9,5 jes op de klokken. Als er een “ track” call  volgt  blijkt dat later precies op de 4 min. grens te zijn gebeurd en daardoor raakt het DS systeem in de war. Overrijden is de enige optie! Wat er in de korte tussentijd is gebeurd weet ik niet, maar i.p.v. een gat te trekken zie ik de heren langzaam maar zeker bij mij weglopen! 8.8.ipv 8.5!? Als de auto van Willem de baan van een ander inschiet weet hij het projectiel net voor z’n neus te “ grijpen”. De auto is iet wat gehavend tijdens deze actie. Bas bedenkt zich geen moment, grijpt de auto, drukt alles weer op z’n plek, zet hem op de baan en roept: ”Rijden pa, je hebt nog genoeg voorsprong!” In 1 en 4 gaat het intussen bij mij redelijk, in 3 niet. Johan komt af en toe nog een Scholten tegen maar komt nu op bijna 110 ronden uit! Willem zit op 1 ronde en ik zit daar weer een halfje achter in wederom een foutloze race. Bas heeft mede door zijn wegenwacht activiteiten ( is de auto daarom geel?) en een steeds luidruchtiger auto maar 103 ronden afgelegd.


 

Door dit resultaat ben ik Herman en Bas voorbij gegaan en kom ik na Johan en Willem op de 3e
plaats uit. Johan en Willem hebben hun uitstekende resultaat van Marrum hier nog eens dunnetjes overgedaan. De krasse knarren op het podium zijn gemiddeld 60+ en Slot-it rules, al heeft Johan daar wel een NSR motor voor nodig!

 

hier kunt u alles nog eens op uw gemak nalezen!


Na een korte tijd zijn de resultaten in de juiste volgorde gezet en begint Frank aan de prijsuitreiking. De beide mannen uit de standaard klasse krijgen een prijs, net als de 3 touring renners w.o. Richard. Tenslotte kreeg Johan zijn verdiende prijs. Best Rookie werd onze Arie, die een miniatuur R4 auto’tje kreeg die zijn opa ook ooit bezat.


 

de winnaar van de concours d'elegance een gezamelijke inspanning van de Fokkema's


Het Concours d’elegance ging naar Sander die zijn broertje de Ford kap liet spuiten op zijn aanwijzingen. Hierna werden de nummers niet vergeten en dat wist de jury unaniem te waarderen en eindigde hij net boven de keurige “Playboy” Ferrari van Randy.

 

Frank bij zijn zoveelste prijs uitreiking van de CC-32


Al met al een geslaagde dag, geheel in de inmiddels al 7 jaar voortdurende CC-32 traditie. Frank ,Paul en Randy en alle overige aanwezigen bedankt voor het mede mogelijk maken van deze dag.



 

de terechte winnaar, evenals in Marrum: Johan Post!

 

 kijk ook eens  op dit album!

 

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=EGFVESBC

 



 

 




 





 

 

 



 





 
 


 



 

 
 
 



 
 


 



 

 

 
 




 








 



 

 
 
 


 

 
  
 
 
 
 
 
 

 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten