Na lang wikken en wegen tussen de diverse clubauto’s en de
Ford GT 40 werd uiteindelijk besloten met de Porsche GT2 te gaan rijden.
De geplande GT40 race werd afgelast omdat er geen
duidelijkheid was over de regels waaraan de auto moest voldoen. De eene rijder
wilde het CC-32 regelement aanhouden terwijl met name Fred het onzin vond om z’n
lichte standaard kapje (15g) met maar liefst 10m gram te verzwaren.Er wordt een
kompromis afgesproken en de kap komt op min. 20 gram. Ook deelname van de NSR
Ford kwam ter sprake en deze werd ook toegelaten. Ondergetekende heeft nu dus
ook een eigen auto! Randy maakt een aangepast regelement.
Er blijft weinig tijd over om de GT2 ’s te kunnen proberen
cq. testen. Eigenlijk hebben de meesten alleen de verlengde kwalificatie- (1
min vrij rijden, 1 minuut voor het eggie) als tracktime.
Kwalificatie.
Als gewoonlijk begint Paul en eindigen we dit keer met de Scholtens. Paul heeft nog wat moeite met de auto en zit uiteindelijk op een 9.0 terwijl Bas er een hoge 8.7 mee rijdt! Het zit dicht bij elkaar. We gaan rijden met een vaste auto per baan en alle baanstukken worden steeds genoteerd waarna we weer bij start/finish kunnen beginnen. De kwalificatieauto wordt uit de strijd genomen want die is toch wat onstabiel gebleken!
Eerste race; Aan de start staan Arie, Randy en Paul. Randy
is op de baan de snelste maar moet z’n ongeduld vaak bekopen met uitglijders.
Paul en Arie jagen beurtelings op elkaar. Ze zijn nooit heel ver van elkaar en
uiteindelijk wint Paul het duel.
de wispelturige gele in het midden... |
De 2e race: Randy blijft staan en Herman en ik komen er bij.
Het was even wennen maar op baan 2 zit ik snel in mijn ritme en na een foutloze
run, met steeds iets snellere ronden kom ik op ruim 28 ronden. De anderen
zitten zo rond de 26 ronden. Op baan 1 ben ik ook zelfs de snelste. Hierna komt
de gele auto op 3 en die doet een beetje raar. Hij lijkt af en toe wat te
worden afgeremd en de tijden zijn zeker niet consistent te noemen. Fred
ontfermd zich over de slepers (1 wokkel) en na een beetje buigwerk volgt meteen
de beloning in de vorm van rondetijdverbering-piepjes. Hij duikt nu wel meteen
onder de 9 sec! Ik heb intussen steeds meer rem van de regelaar afgehaald en
dat scheelt behoorlijk. Er kan op 4 nog meer af omdat de auto wat sloom
overkomt. De tijden gaan met de nu lekker doorrollende auto omlaag van 9.2 naar
8.8! Ook hier ben ik de opponenten te snel af en zet uiteindelijk ruim 110
ronden achter de naam. Herman heeft 107 en Randy 106.
de snelle mannen bijeen...concentratie! |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten