SRA

SRA

dinsdag 27 december 2011

Clubrace SRA december


divers startveld...

De derde vrijdag van de maand is ook in december de clubrace gepland.
Paul regelt het weer het worden dit keer eigen auto’s van Slot it,ter plekke op P3 bandjes gezet.Ze gaan ,mits goedgekeurd, in het parc-ferme waar ze weer uit mogen als het baasje klaar staat voor de kwalificatie.Grofweg zijn de auto’s te verdelen in Group C, Nissan R390 en een enkele Audi en Ferrari F40.
Bij de kwalificatie is duidelijk te zien dat het veld in 2 en is verdeeld.De nieuwere auto’s gaan in 8.4 rond terwijl de group-C wagens al blij zijn rond de 9 sec. te halen.
Bas heeft de pole, op de voet gevolgd door DJ met de Audi en daar weer vlak achter Fred, Herman en Paul met de Nissans.
Groep 1 zijn Paul, Willem,Herman en ik,2x groep C tegen de Nissans.
Herman is duidelijk de snelste en loopt gemakkelijk weg.Mijn Porsche voelt niet erg lekker aan en ik heb de 1e 2 stints handen en voeten nodig om hem in de baan te houden.Rondetijden van rond de 9 sec. zijn het maximaal haalbare.Paul lukt het niet echt om bij me weg te lopen en ik tik hem er zelfs uit, sorry daarvoor.Willem zit me behoorlijk op te jagen ,aangemoedigd door Bas.Als Paul me weer bijgehaald heeft gebeurt bijna het zelfde alleen nu tikt hij mij aan.Het resultaat is echter het zelfde en Paul ligt er weer af! Uiteindelijk blijkt hij 20 baanstukken tekort te komen.Willem zit daar weer ongeveer 1 rondje achter omdat daar waar de Porsche steeds beter gaat (8,7!) de Jaguar wat Britse trekjes begint te vertonen.Herman wint met ruim 2 ronden voorsprong.


de snelle mannen...
Hierna komen de snelle mannen.Nummer 1 en 2 van de JMMC, niet slecht.Ze worden geflankeerd door Dirk Jan en Erroll.
Bas laat zien dat hij erg snel is waar hij ook meer rijdt.De F40 lijkt een mindere auto dan de Nissan of de Audi. Maar niet bij Bas.Fred moet meteen alle zeilen bijzetten om de schade te beperken.Bas rijdt al meteen 22 ronden in baan 4!Fred maakt zijn achterstand weer goed op baan 1 tegen Bas op 2.DJ ligt 1 rondje achter.Erroll heeft ruzie met de Sauber en speelt geen rol in dit 3-gevecht.In de 3e stint komt DJ zelfs op gelijke hoogte met de beide kemphanen door 21 ronden te rijden in baan 2.De rondetijden van de heren zitten geregeld in de 8,4!Fred mag baan 4 als laatste rijden en doet dat heel goed,21.90.Bas stelt daar 21.15 tegenover en dat blijkt te weinig.DJ verpest zijn veelbelovende positie een beetje door maar 19 ronden te rijden maar dat is nog ruim voldoende om 3e algemeen te worden.

Uitslag:
1 Fred 83,9
2 Bas 82,15
3 DJ 80,27
4 Herman 79,32
5 JW 77,49
6 Paul 77,29
7 Willem 76,41
8 Erroll 70,91

Tenslotte hebben we vrijdag nog als echte uitsmijter van 2011 de oliebollenrace!Ik denk dat dan ook de einduitslag van dit jaar bekent gemaakt wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten