SRA

SRA

vrijdag 10 mei 2019

457: Group C race gewonnen door Eddy.

De 2e group C clubrace voor dit jaar is de eerste vrijdag in mei.

Gisteren deed het toetsenbord niet alles wat ik wilde. De schilders hadden er een stekkertje half uitgetrokken  waardoor je geen teksten meer aan kon passen. Daarom is het nu  even compleet gemaakt.....helaas heeft de spellingscorrectie ook niet helemaal gewerkt.

De auto’s zijn inmiddels door en door getest. De Porsches zijn doorgaans in de meerderheid maar Toyota heeft ook zijn snelheid bewezen en heeft dus ook een trouwe schare fans. Er is ook een  kleine fanatieke Jaguar clan en Paul heeft de Sauber.


De keuring

Ondanks dat we 11 man hebben, lopen de voorafgaande procedures toch vrijsnel..De keuring levert wat discussie op over de motor van Arie. Die is van een afwijkende kleur. De tekst 23000 op de zijkant van het  torretje en de top van dik in de 30 maken hem extra verdacht. Volgens de eigenaar is hij echter zo gekocht(waar!!?) en dan mag het.

De kwalificatie is altijd weer een soort loting..wie heeft de goede banden en vooral wie niet! Willem Bas en Eddy lijken de beste hand van grabbelen te hebben. van 8.5 tot 8.7. Daarna Dennis, Herman en Arie die al weer 0,2 langzamer zijn. Daaran Paul, JW,Kees en Gerrit van af de 9.1!

En dat terwijl mijn auto vooraf moeiteloos en probleemloos de 8.8 jes aan elkaar reeg!


de eerste groep

Groep 1: Paul, Kees, Gerrit en ik zelf. De grip is de eerste paar ronden enrom en dat merk je bij de start! We spuiten er vandoor en al snel lig ik op kop op baan 4 met zijn lekkere ruime bochten. Helaas zitten er ook een paar scherpe in en dat levert opeens een idioot weggedrag op. De auto lijkt opeens zwaar af te remmen aan de voorkant en de achterkant komt er dan overheen. Niet mee te rijden!  Het gaat van kwaad tot erger en het hele zorgvuldig opgebouwde gevoel is in 1 klap weg! Het wordt van kwaad tot erger en de race wordt zelfs stil gelegd. Dennis biedt mijn zijn Toyota aan en met de verdacht bandjes er onder gaan we weer van start. De achterstand is inmiddels al een kansloze 4 ronden! Maar het moet gezegd de Toyota is een betrouwbare bondegnoot en ik zit meteen in een goed ritme. Ik kan de rest prima bij houden en in enkele gevallen kan ik me unlappen! Kees wint met 26 ronden op baan 2. Op baan 2 gaat het bij mij ook best  aardig maar merk je al dat de supergrip weg is. Ik ga gelijk op met Paul op 3 en maak weer geen fouten. Kees op 1 doet het ook prima . Op baan 1 gaat de brons groene Toyota ook weer lekker betrouwbaar rond  en zit ik net als Kees weer in de 25 ronden. Paul en ik hebben het behoorlijk aan de stok maar op baan 2 vergalopperd hij zich een paar keer. Tenslotte ga ik naar 3 en ook die gaat lekker. Ik loop  wat in op Kees maar rol net na hem over “de streep” De dikke 25 die we bij mogen schrijven maken de stand iets dragelijker voor me. Kees is de enige die in de 100 zit. Niemand reed onder de 9!


de tweede groep

Race 2: Dennis (Jaguar!) Arie, ik zelf als indraaier en Herman. Bij de start zie ik de mannen naast me met de verse rubbers bij me vandaan spuiten! Hier geen al te gekke banden gerelateerde problemen en we rijden de stint probleemloos uit gelukkig. Dennis is op 1 lekker snel en ik kan redelijk volgen op baan 3. Alle 2 26  ronden. De andere heren hebben we al gelapt. Hierna mag ik naar 4. Het kost me veel moeite om behoorlijke tijden uit de auto te blijven halen. Als je even uit je kwalificatie modus schiet zit je zo in de 9.4 of erger. Dan zijn die 25 zo slecht nog niet. Dat geldt ook voor Arie(1) en Herman op 2. Dennis heb ik 1x netjes voorbij laten gaan, de top van de Jag. was geen partij voor die van de Japanner. De 3e stint is het spannendst op papier. Allemaal 25 ronden! Meestal betekend dat dat je een vrij eenzame race rijdt, zo ook deze keer.Tenslotte mag ik baan 1 proberen. ook hier is het weer stoempen om nog een beetje nette tijden op het scherm te krijgen! Dat zie je nu wel voor het hele veld gebeuren. Ik ga gelijk op met Arie op baan 4 waar hij de hoge top van de Porsche toch net niet in een voordeel weet om te zetten. We rollen naast elkaar uit. Dennis die toch al 1 ronde voor ligt is ons een kwart baan vooruit en wint onbedrijgd. Zijn 102.56 is aardig maar verbleekt toch bij de uitslagen die we “vroegah” reden. Herman is met 99.99 net voor de 100 ronden drempel gestruikeld, de rest zit er overheen. Ook hier niemand onder de 9.


de toppers

Race 3: Eddy, Willem, Arie(2) en Bas. De eerste ronden staan er al tijden op de klokken die je niet voor mogelijk hield! Eddy en Bas geven elkaar niets toe. De 8.6-jes van de heren zitten maar 0.003 uit elkaar. Maar waar Eddy de ene prima ronde aan de andere rijgt en op baan 1 moeiteloos de leiding pakt zie je Bas met problemen worstelen die mij bekent voorkomen. Willem op 2 is eigenlijk de enige die nog wat in de buurt blijft van Eddy maar ook Arie trekt zich op aan dit niveau. 27 voor eerstgenoemden, 26 voor Arie en toch ook nog  voor Bas! Als Eddy op een snelle baan(3) mag is er echt geen houden meer aan. De supertijden zijn dan al van het scherm verdwene maar de 27 die hij bij schrijft is natuurlijk top.Bas op 2 blijft in het spoor met zijn 26 en Willemn en Arie op de buitenbanen doen het er met 1 minder.De 3e stint is eigenlijk zeer vergelijbaar met die uit race 2. Er gebeurt bijzonder weinig op de baan. Alle 4 hebben ze 26 ronden. De kaarten zijn al geschud. Eddy hoeft alleen maar uit te rijden . Dat doet hij ook. Bas wint met een mooie 26.89. Eddy zit op een halve ronde en harkt hem met overmacht binnen. Zijn 106.34 is voor niemand bereikbaar. Bas komt ondanks de beroerde start nog op plek met 104.89. Hij verslaat Willem nog vrij royaal mede omdat die op zijn doorgaans snelle baan 4 niet het verschil kan maken. Arie doet het op baan 1 ook prima en haalt 2 ronden meer uit deze race dan uit de vorige! Hij moet Dennis nog wel voor zich dulden maar 5e is beslist goed te noemen.


1e stint: Eddy (1) en Bas(4) geven elkaar niets toe!

Eddy is dus de terechte winnaar. We gaan de banden binnenkort wel op tafel gooien bij de vergadering. Het is eigenlijk gek dat bij de CC-32 deze problemen niet zijn terwijl daar ook met de BRM rubbers wordt gereden. Die lijken me iets harder en ze zijn bijna altijd rond!

Als ik na de  race met gebruikte BRM bandjes onder de Porsche de baan op ga ben ik in 3 ronden al in de 8.8! De auto doet  weer gewoon wat hij altijd doet...om gek van te worden!


 
 
De maestro heeft ook nog tijd voor zijn FB activiteiten! 
 
 

Die zien er dan zo uit!



dit is de uitslag van alle races
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten