Als ik om kwart over 7 de deur uitstap om vast wat in de
auto te leggen en de ruiten te krabben blijkt Dennis al voor de deur te staan. Hij is met de motor
vanuit Amersfoort naar Bussum gekomen brrr.
Het zal door het tripple glas komen dat ik hem nog niet opgemerkt heb.
Even later zitten we op de A1 richting Marrum waar we
volgens mijn 12 jaar oude navigatie om 8.07 aan zouden komen. In de
tussenliggende jaren is de provincie Friesland behoorlijk omgeploegd en pas als
we er bijna zijn laat hij de 8.07 los en duikt naar de 7.59! Leve de rondwegen!
En wat een timing... We zetten de auto vlak voor de deur op de bijna lege
parkeerplaats.
mooie Mc Laren M6A van Thunderslot |
Alleen Roland is er al en Fred denk ik ook maar die is nog
niet in beeld. Even later komt de ene na de ander bekende binnenwandelen met
zijn koffer. Er worden snel allerlei schermpjes opengeklapt want de F1-GP van
China begint direct. We zijn net op tijd voor de start. Hierna - er gebeurde
vrij weinig in China -snel onze auto’s mee en de baan op. Na 1 installatieronde
over alle banen is de kleffe cake (perfect!) gearriveerd en die wordt weggespoeld
met een bakkie van Freds koffie. De basis is gelegd!
keuze stress.. |
Mijn beoogde auto de 908 van NSR wil op een of ander manier
niet. De 23K motor is te snel en de nieuwe 21K is niet vooruit de branden. Ook
de wegligging is niet zoals het hoort helaas. De 917, de good old, heeft nu
net een evo – chassis maar is ook nog
niet helemaal top. Dan maar de Slot it Matra. Heeft hier al de nodige uren
tracktime opgedaan en voelt zich meteen thuis. De 23K NSR doet het hier wel
prima. De groene SI GT40 tenslotte is een ongecompliceerde auto die ik altijd
kan pakken. Dennis heeft intussen de bloedsnelle 908 gekozen, Bas Wit/zwarte GT40
en Willem is na lang beraad toch ook voor Ford gegaan, een GT40 dit keer. Verder
hebben we nog Arie, ook met de 908 en Gerrit Willem met
de gouden GT40, net als Kees. We zijn met 7 man van SRA!
hier wat mannen uit Drente |
Omdat er in totaal wel 24 man meedoen is het erg druk aan de
baan. Frank is dan al begonnen met de keuring. Ik ben door wat kleinigheden wat
achterop geraakt en besluit de Matra aan te bieden. Die blijkt te
laag...alweer? De inbus boven de as blijkt door te draaien in het gaatje en ik
krijg het desbetreffende wiel niet omlaag. Dan maar de groene Ford. Even de BRM
bandjes er op en hoppa goedgekeurd.
Roland heeft het druk en dan nog prima racen ook! |
De kwalificatie. Dit levert best een gevarieerd beeld op mede omdat er eigenlijk maar amper thuisrijders zijn! SRA blaast zijn partijtje mee, deze baan ligt ons wel! Bas verpletterde iedereen met zijn 8.662! Willem zit daar bijna 0,3(!) achter maar is toch 2e, vlak voor Roland die de Marrumse eer hoog houdt. Dan is Dennis 4e vlak voor mij. Arie vinden we pas op plek 16 terug, voor Kees(19) en Gerrit(21).
Parc Fermé: Handige parkeer garage oplossing! |
Frank is ook overal |
aanschuiven voor het buffet! |
De Lunch: Dit is een al eerder omschreven fenomeen hier in
Friesland. Niet gewoon in een hoekje wat naar binnen proppen maar in een
aparte ruimte een grote rechthoekige
tafelopstelling met een professionele uitgifte mogelijkheid voor frites,
kroketten, frikandellen en Schnitzels! Dit is dan weer het domein van Janneke
die de borden liefdevol-volschept. Wel een mooi gezicht al die slotracers zo
eensgezind aan tafel. Ik mis eigenlijk alleen Frank 103 die ongetwijfeld
schitterende indringende foto’s zou maken
van een kroket met frites en mayo. (Zie zijn verslag van Souterrain cup https://frank103.blogspot.com/2019/03/souterrain-cup-2019.html).
Hierna gaan we toch echt doen waar we voor gekomen zijn: Racen!
de leuke Porsche 914 van Richard |
Race 1:-Hier zien we “onze” Gerrit met Alphons, Richard en Sjouke. Die laatste 2 hebben een Porsche waarvan ik die van Richard wel erg interessant vind. Het is de groene SRT 914. Zijn collega heeft een Ninco, met vering! Over de race zelf kunnen we kort zijn. De laatstgenoemde Porsche was een rijdende , of liever gezegd een rollende chicane voor de collega’s!
de 911 in volle vlucht! |
Alphons en Gerrit streden tot de laatste snik. De meer ervaren Alphons lukte het net de Chapparal voor onze man over de finish te krijgen. Richard kwam toch flink te kort, wellicht toch wat afgeleid door zijn Mariette(?) en werd 3e.Onze Rookie met de 911 laatste.
een van de vele startvelden |
Ian's P68 met de enorme startnummers, leuk! |
//1-3-Fred Prummel, Frank Inving, Ian Goyaerts en onze Arie.
David tegen Goliat
De giga Amerikaan van Frank neemt de leiding en daarom
kan er niemand meer langs zou ik haast willen zeggen. En dat klopt eigenlijk
ook wel, maar dan wel vanwege de snelheid.Local Fred kan hem niet bijbenen en
ook Arie niet. De jonge Ian lukt dat nog het best! Zijn erg retro uitziende
blauwe P68 Ford gaat mooi over de baan!//1-4
Rob Renken, Frank Goyearts, HP en Louis.
Wat kan papa tegen over zijn zoon uit de vorige race? De blauwe Ferrari loopt
erg snel heb ik al gemerkt en dat doet de witte Lola van HP ongemerkt ook! Rob
en vooral Louis komen nog wat te kort op deze routiniers. Het is de witte Lola
die wint voor Frank die nogal wat Marchal issues heeft te voorduren. Hij wint
wel het familie gevecht. Intussen zag ik dat Max in China er niet in slaagde
Vettel van zijn plekje te beroven en ik
had het idee dat dat er dan ook niet meer van zou komen...
//1-5 Dan mag ik het proberen met de groene GT40. naast
mij zie Remon, Rob Coccu en Marten. Het word een spannende race! Iedereen zit
wel tegen een collega te racen. in het ene spoor is de een wat sneller in het
andere is het weer omgekeerd. Passeren is er soms gewoon niet bij omdat het
risico van eraf gekegeld worden daar niet tegen op weegt. Dit ook vanwege de
soms wel erruggg traaage marshall hulp. Daar kan met name Marten van meepraten.
Hij schatte zijn schede op minstens 1,5 ronde en dat is toch niet helemaal de
bedoeling. Uiteindelijk versloeg Rob Remon
met 1 ronde en daar zat ik 5 achter, wat ik eigenlijk wel wat te veel vond
gezien het snelheidsverschil onderling 6- de grote mannen hier zullen wel laten
zien dat ze nog sneller zijn. En daar lijkt het idd. op! De Scholtens pakken de
leiding maar als “local hero” Roland de auto eenmaal op stoom heeft pakt hij
Willem gedecideerd terug. Bas blijft buiten beeld, maar de overmacht is minder
imposant als je na de kwalificatie zou verwachten. Dennis is ook wat later op
stoom en ook de Porsche gaat merkbaar sneller lopen. Hij pakt Willem wel maar
komt te kort op de beide koplopers. Deze heren staan wel op de eerste 4
plaatsen in de rangschikking! Intussen is Max in China na een saaie race op
plek 4 geëindigd . Dat has eigenlijk 5e moeten zijn maar bij Ferrari
hebben ze even niet goed opgelet.
Rob herdenkt Brain met dit T-shirt |
Na een korte pauze gaan we meteen door.
leuk al die uitingen op de koffers
leuk al die uitingen op de koffers |
Race 2: De resultaten van race 1 bepalen de
startopstelling voor deze race. Ik zie dat ik een groep ben gezakt en ga
proberen om in ieder geval meer dan 100 ronden te rijden. Maar het is erg druk
in het middenveld, het zit allemaal erg dicht op elkaar.
de fraaie 911 van Sjouke |
-2-1- Galinas, Richard, Galynna S. en Sjouke gaan beginnen. De beide dames verbeteren zich flink ten opzichte van race 1 en dat kun je van de beide Porsche mannen niet zeggen. Dat de 911 er nog zo mooi uitziet is meer een compliment voor de Ninco lak! De 914 is veel sneller maar haalt er ongeveer even veel uit als in race 1//-2-2: Alphons, Gerrit, Louis en thuisrijder Jasper. Het is echter “onze”Gerrit di zich steeds beter voelt op deze voor hem nieuwe baan en langzaam maar zeker op Alphons uitloopt. Ook Louis gaat lekker en het is erg close tussen hem en Alphons. Jasper lijkt in de eerste race al op z’n max te zitten en komt nu bijna even ver. Gerrit , voor Louis die nipt van Alphons weet te winnen.//2-3: Ian, Rob Renken, Fred en Arie. Het is local Fred die hier wel het voortouw neemt. Hij gaat een stuk beter dan in race 1. Opgejaagd wellicht door de NSR’s van Ian en ook de steeds beter rijdende Arie perst hij er uiteindelijk 5 ronden meer uit dan in race 1. Arie wint net van Ian en Rob is de enige die wat minder ver komt dan in race 1.// 2-4: Frank G, ikzelf, Kees en Marten. Dat beloofd weer een mooie race. Weer zijn er de hele race door gevechten en weer is Marten nogal eens de Sjaak bij het inzetten. Soms kan ik Frank bijbenen maar meestal is de Ferrari net niet te pakken. De rechte eindsnelheid van het blauwe monstertje is een stuk hoger dan van de Ford dus voor je dat weer dicht hebt getreden..Met Marten heb ik ik ook mooie taaie gevechten waarbij ik net iets minder vaak van de baan ga. Ik zit mooi op schema -3x26 ronden om op de 104 uit te komen. Helaas is mijn laatste stint het slechtste en ik zak naar de 101, precies 1 ronde achter winnaar Frank en 3 voor Marten. Jammer er had meer in gezeten.//2-5: Rob Coccu,Remon,HP en Frank I. Ook mannen die een 102 neer kunnen zetten , dus directe concurrenten. En ze zijn ook wel goed maar gek genoeg blijkt alleen HP iets beter dan in zijn vorige race! Het is wel erg close allemaal en op de streep hebben Rob en HP precies even veel gereden, net iets meer ook dan ik in de vorige. Ook Remon zit in de 101 ronden! :
de snelste mannen Bas,Roland, Dennis en Willem |
//2-6 De finale, oftewel: Wie stopt Bas? De enige die daar goed partij aan weet te geven is Roland! De gele Alfa gaat erg goed maar de wit/zwarte Ford is toch nog weer iets beter. De heren jutten elkaar in ieder geval op naar een nog hoger niveau! Ook Dennis mengt zich er een enkele keer goed tussen. Willem lijkt wat af te haken in dit geweld. Uiteindelijk krikt Bas zijn resultaat met 2 ronden op naar een dikke 110 ronden. Ook Roland (108)zit op een plus van 2 en Dennis plust zelfs 3 en komt op een dikke 106! Willem doet gewoon weer een degelijke 102.
hier zijn de mannen zelf te zien
hier zijn de mannen zelf te zien |
In de einduitslag zijn de eerste 3 dan wel duidelijk. Dan komt Frank G, dus net voor Willem gekropen , Rob Coccu en HP gedeeld 7e en zelf heb ik me naar plaats 8 opgewerkt.
Al snel heeft Frank alle uitslagen weten te verwerken - mede ook omdat er minder verschillende klasses zijn-. Alle prijswinnaars krijgen hun medailles omgehangen en worden gefeliciteerd. Dan nog even langs Fred en zijn mannen om te bedanken en af te rekenen. Pas tegen zessen verlaten we Marrum . Het was een lange dag maar hij is voorbij gevlogen! Bedankt.
Dennis mooi 3e! |
Bas de winnaar van vandaag
tot de volgende keer!
Bas de winnaar van vandaag |
tot de volgende keer! |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten