SRA

SRA

maandag 4 oktober 2010

De sprint race..


Het vervolg van het evenement werd helemaal omgegooid.
Ipv de gebruikelijke lange stints werd besloten om er 2 sprintraces van te maken van 6 x 15 min.Wij kozen ervoor om Paul en Willem 1x te laten rijden terwijl Bas en ik 2x gingen.
Ik dacht dat de kinderziektes er wel uit waren temeer Paul een probleemloze 1e beurt kende.
Maar ik was amper begonnen of ik had het idee dat de handrem er nog opstond..wat nu weer!
Gelukkig niks meganisch ,maar de -nieuwe- slepers stonden wat te arm. Meastro Tamar, nooit te beroerd om bij te springen boog het zodanig bij dat de auto opeens leek te vliegen!
Dat is pas hulp!Ik moest echt oppassen nu, zo hard ging het. Ik had wat meer uitvliegers dan normaal en later ondervond Bas hetzelfde.Het komt doordat er meer grip was dan daarvoor waardoor de voorkant er wel eens uitschoot.Maar de tijden werden ook steeds beter, ook tov. de andere deelnemers.Ik had in baan 2 regelmatig een 7.0 !Bas deed dat in 3 nog eens dunnetjes over. Willem begon zich steeds beter te voelen op dit onbekende terrein en reed ook al diverse 7.3 tjes. Prima, ook zijn 115 ronden op baan 5 mochten er zijn.We reden uiteindelijk 703 ronden.

De laatste race trapte ik af op 6, een mooie maar tricky baan met hele ruime maar ook krappe bochtjes. Tegen het einde kwam Willem even bijstaan en hij ontdekte dat we niet meer werden geteld! 5 ronden zeker, en die kregen we er dan ook wel bij, maar hoelang dat al zo was...nobody knows!122 ronden gevolgd door Paul met 117 in 4.Ik mocht weer in 2 maar 1 of andere Marchal had even vergeten dat de auto in die baan moest met een 2 erop! Er stonden ook 3 auto's bij elkaar dus dat was 1,2..veel? Gevolg de auto knalde er vol vanaf en de hele start verprutst.
Uiteindelijk kwam ik op 119 ronden en voor het eerst onder de 7 sec!
Bas reed de volgende 2 en hoe! Erwin ook wel een liefhebber van Slotrace geweld kraaide dat" er hier een Audi op 2 wielen voorbij kwam!"Bas was ontkentend en wist de auto meestal aardig in de gleuf te houden ook.112 en 119 ronden voegde hij er aan toe. En een snelste tijd van in de 6.5!
Willem reed toch ook weer een knappe 118 ronden en we haalden 717 ronden als alles meegeteld is tenminste...
Dat was goed voor de 1 na laatste plaats omdat ook de Keistad jongens niet meer een auto hadden die in Showroomstaat was.







Zuffenhausen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten