SRA

SRA

zondag 21 november 2010


De 2e heat.
Willem mocht weer het spits afbijten.
Weer ging hij flitsend van start.Weer sloeg de pechduivel toe.
Repareren hielp niet meer en we besloten,omdat we tenslotte niet voor niets 3 uur in de auto hadden gezeten,de andere witte GT40 in te zetten.En Willem pakte de draad weer op en ging er weer ouderwets mee aan het boenderen.
Hierna ging Bas, of als er niets gebeurd was,tekeer met de P68.
Alleen in zijn laatste 4 min. kwam hij net niet aan de 18 ronden. Hij haalde totaal ruim 72 ronden!
Ik mag weer tegen Jan Groosmuller en de wel erg breede Sloter Ferrari van Hilversummer Henk S.Nadat Jan er soepeltjes vandoor ging vond ik toch een mooi ritme en begon op hem in te lopen.Eindelijk had ik het idee dat ik aan het racen was!
In de 2e 4 min. begon ik ook lekker tot dat,na een onschuldige uitglijder,de auto niet meer verder wilde. Na een inspectie van Bas ging de auto weer de baan op en verdomd..hij deed het weer!
Met bijna 2 ronden aan de broek probeerde ik me op de tijden en het rijden ervan te focussen.Ik haalde Henk al snel in en ook Jan,die tot dan bijna foutloos rondging,kwam in beeld.Hij maakte wat meer fouten dan daarvoor wat het tempo niet ten goede kwam.Hoewel ik zeker niet foutloos was,kwam ik snel dichterbij,zelfs op de lastige baan 4 ging het prima,ook ruim 18 ronden.
Uiteindelijk bleek ik nipt te hebben gewonnen.Mijn snelste ronden gingen in 12.2!
Daarna kwamen de grote kanonnen. Net als vorige week,de van Altena's aangevuld met de Bloggers tw.localhero Leo en Porsche Harry!Dat leverde 1 Slot-it,1 Teamslot,en 2 Fly's op.Dus geen NSR!leo zette de toon maar Sebas rechtte de rug en toen was er geen houden meer aan.De Witte Chapperal was ook qua tijden de absolute topper.
11.5, dat haalde niemand.Lage 12ers voor Leo en Rob.Harold ging intussen stoiceins in de ronde en liet zich zeker niet gek maken.Ondanks het wat inzakken van de gemiddelden legde Sebas toch ruimschoots de meeste ronden af.Vanwege de diverse categorieen hadden deze heren zo wie zo een prijs.
Sebas won dus overall, Rob bij de touring klasse , Leo de standaard klasse.
Harold was de beste thuisrijder,daarnaast kreeg Willem de/een pechprijs en werd ik
3e bij de modifieds!Dit is zeker niet het volledige overzicht want er waren, met dank aan Frank,vele prijzen!
Volgend jaar zijn we er graag weer bij en willen we ook bij SRA gastheer zijn van dit event.

Al met al konden wij van SRA toch met een tevreden gevoel naar huis.
We hebben lekker meegedaan en dat is meer dan ik van de vorige evenementen kon zeggen.Bas heeft in zijn beste heat maar 3 rijders boven zich en ik zit daar 2 plaatsen achter.De verschillen zijn klein, soms maar 2 baanstukken. Zelfs onze rondetijden lagen zeer dicht tegen die van de finalerijders aan.
12 uur na vertrek stond ik weer voor de deur in Bussum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten