SRA

SRA

woensdag 29 december 2010

JW Oliebol van het jaar!


Dinsdagavond hebben we weer onze jaarlijkse oliebollenrace gereden.
Het was door een vergadering vooraf een wat(ver)kort evenement geworden,een soort sprintrace.
De Proslot Porsche GT2's werden voor deze race ingezet en ze deden het weer prima.
Deze simpele slotcar zou eigenlijk in geen enkele slotracekoffer mogen ontbreken.
Je ziet ze soms voor "weinig" aangboden en ik zou zeggen...doen!(Dat heb ik dus al 7x gedaan...)N.b.de P.S. Ferrari's en Alfa's uit die periode zijn denk ik nog meer onderschat..ook zeer de moeite waard!
De kwalificatie vooraf liet zien dat de baanconditie erg goed was.
De 9.3 van de vorige race werd door Paul in de 1e run al naar 8.77 omlaag gebracht!
Dat beloofd wat voor de erkende knallers met deze bakkies.
Herman,Willem zaten rond die tijd van Paul,Willem zat al in de 8.5! met zijn nieuwe regelaar.Fred,DirkJan,Erroll,Bas en ik zaten dicht bij elkaarin 8.3/8.4
We waren met 8 man dus dat kwam mooi uit! De 1e heat,van 5 min./baan is voor Paul, Willem,Herman en Fred.
Fred reed strak als we van hem gewend zijn bij tijd en wijle op de hielen gezeten door of Willem of Herman.Fred haalt uiteindelijk de 120 ronden ruimschoots.
Er zit wel verschil in de banen onderling. Baan 2 blijkt wel erg snel, het lijkt wel een magneetbak.
Diverse rijders hebben het met name op 1 en 4 niet zo naar het zin.

Weinig fouten maken en een stevig tempo erin houden is en blijft het devies.
Dat knoop ik goed in de oren als ik aan de start kom.
Samen met Erroll,DirkJan en natuurlijk Bas ga ik op jacht naar die 120+ van Fred.
Ik start prima op baan 3 maar in bocht 1 zit/zat Bas al naast me op 4..sorry,dag Bas!Ik consenteer me op de tijden en ga heel constant rond.Willem en DJ hebben het iets lastiger blijkt al snel.
Bas heeft de achtervolging ingezet en komt erg dichtbij.3 en 4 ontlopen elkaar niet zo veel.Als Bas hierna op 2 komt blijkt nog eens hoe snel hij is. Er komen zelfs 8.2tjes op de klok! Waar snijdt hij de baan af... Fred en ik schudden het hoofd,wij kunnen niet sneller dan een enkele 8.5!
Helaas knijpt hij soms wat te enthousiast zodat Fred en ik nog mogen hopen op een beter resultaat.Ik heb al met al het idee aardig in het spoor te blijven.In baan 2 heb ik eerst moeite Bas in 1 te lossen maar als ik ook los ben zet ik hem uiteindelijk wel op 1 ronde.
De laatste voor mij,baan 1 gaat in tegenstelling tot de geluiden die ik hierover op-ving perfect!Wat een snel karretje,ik zit zo onder de 9 sec.Als ik DJ op 2 "über-runded" blijft hij aan me plakken. Rondenlang zit hij naast me. Op de 1e helft v.d baan is hij sneller op de ander ben ik dat. Ik besluit geen risico te nemen en blijf er achter hangen wat wel iets tijd kost natuurlijk.Als de stroom eraf gaat rol ik nog net naast hem.
Doordat we niet doorschuiven maar telkens weer bij start/finish beginnen is het niet duidelijk hoe het er precies voor staat.Fred heeft weinig fouten gemaakt, maar 2 en 1x een aanrijding.
Zelf heb ik er 1 gemaakt en 2x een aanrijding.Bas heeft een iets langer lijstje.
Paul heeft zijn racesoftware weer eens geoptimaliseerd en komt heel snel met de verlossende uitslag.
Fred 3e, 120.52, Bas 2e 120.58 en zelf bleek ik daar maar liefst 2 baanstukken voor te zitten!
Het was weer erg spannend zoals je ziet.De achtervolgende groep wordt steeds sneller en beter.
Met iets consistenter rijden moet het in 2011 nog closer kunnen worden.
Aan de snelheid ligt het niet meer ,dat hebben we wel kunnen zien de afgelopen maanden.
Paul, onze wedstrijdleider heeft dit jaar als een leerjaar opgevat.
Die ervaring gaat mee naar 2011 maar je ziet nu al dat het nagenoeg perfect funcioneerd.
Ook bij noodgevallen is er altijd wel een backup,dat lijkt heel gewoon in deze tak van sport maar dat is het zeker niet!

Op naar 2011!

Zuffenhausen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten