2e heat.
We besloten de buitenbanen voor Willem en Erroll te laten en voor Bas en mij de beide binnenbanen.Ik trapte af en zowaar kon ik de als immer in smetteloze gestreepte sweaters opererende Deltaslotters bijbenen.In dit geval Henk Smienk (Carrera Henk voor vrienden).Met zijn superregelaar die m.i. een turbo met intercooler heeft,bleef hij toch binnen bereik.Door stug door te blijven rijden en minder uitstapjes te hebben lagen we nu eens 3e ipv laatste met 2 ronden voorsprong. Erroll ging al iets beter in de rondte en de secondelijm hoefde er ook minder aan te pas te komen gelukkig. Willem was ook in de buitenbaan lekker op dreef en hield de schade beperkt. Bas met de rustgevende klanken van J.Hendrickx of L.Zeppelin in het oor knalde er rustig op los.Hij draaide inmiddels net zo snel als de snelste teams. Dat is knap. SRA was ook als enige in staat sneller te worden.De snelste ronde van Bas was 14,1 terwijl Willem en ik daar 14,6 als uitschieters tegenoverstelden.We werden toch weer 4e met 194.58 ronden, maar de achterstand was nu slechts 6 ronden.Daar kunnen we ons aan vast houden voor de volgende race. Fastlane won,(209,27) met klein verschil,van de thuisrijders van’t Kasje (208,07).
Na afloop konden we de schade opnemen.1 koplampglas, 1 uitlaat, spoiler ontwricht en de onderste spoiler helemaal verdwenen.Wellicht werden we doordat de auto steeds lichter werd ook sneller Frank was ook niet helemaal tevreden over bepaalde voorgeschreven onderdelen.Met name het lichtsetje is een lastig ding. Zo gingen wij al van start met een achterpartij die niets deed. Halverwege ging er ook nog 1 koplamp uit dus dat was wat sneu.Bovendien zijn ze erg GROOOT!Het andere setje is dat niet maar dat brandde net zo goed, bovendien zit daar geen goede beschrijving bij dus of het ooit gaat branden..?De spoilers zijn ook breekbaar gebleken.Ik zou voor een flexibele ophanging gaan. Maar goed daarvoor was dit een testrace. Frank voorspelde wel dat de huidige standaard auto’s aan het eind van het seizoen vast en zeker behoorlijk”doorgewerkt”zouden zijn. We zagen nu al grote verschillen in gewicht. Ook had Fastlane een 11 tands pignon waar de rest het met 9 deed.De auto werd hier enorm agressief van zonder dat hij veel grip leek te verliezen wat bij ons wel het geval was.Met name maakten zij het verschil bij de knik in het rechte eind. We hebben nog aardig wat huiswerk te doen.
Tegen 15.00 u namen we afscheid en gingen we naar huis in een prettig zonnetje.Ook wel weer eens lekker.
De fotos zijn trouwens van Erroll, bedankt!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten