SRA

SRA

zaterdag 19 maart 2011

Nieuw uiterlijk DP32 auto van SRA 1



De 1e DP32 race werd als een test beschouwd en de SRA auto werd dan ook stevig “getest”
De tampo prints zijn bovendien al bijna allemaal beschadigd dus…eens even kijken of er nog leuke DP Riley’s hebben rondgereden 1:1.Dit is immers stevig verankerd in het handvest voor deze klasse, het moet een replica zijn van een echte deelnemer.
Ik wilde ook een motor leverancier die recht doet aan mijn bijnaam,sorry Willem, dus keek ik richting zuidDuitsland.Al Googelend ontdekte ik de Porsche deelname die er al meteen flink inhakte.
De Redbulls zien er prima uit,blauwe lak heb ik nog maar de decals…overal waar ik keek,uitverkocht!
Dan maar verder zoeken, opeens was hij daar, de Brumos Porsche! Legendarisch team dat al zo lang ik me kan herinneren met de bekende witte Porsches racet.Ze hebben altijd een blauwe en rode band op de voorklep v.d. auto.Voordeel , de lichte kleur, goed voor de oude SRA oogjes! Daarnaast zijn de decals redelijk simpel, mits ik ze van de foto’s kan herleiden!
Probleem!
Als ik alle foto’s op een rijtje zet blijkt er bijna niet 1 Brumos gelijk te zijn aan de andere!
Ik besluit de Bob…onleesbaar....auto te nemen. Er staat een portretje op de auto met een in memoriam tekst.
Sneller dan verwacht had ik Bob met foto en al te pakken!
Bob Snodgrass, de in 2007 overleden grote man achter het Brumos team.
De meeste decals zijn wel te vinden maar dat malle gympi van Piloti..nergens te vinden.
Dus zelf maar een gemaakt, staat wel lekker gek op zo’n auto.Even controleren of de maat goed is en printen maar. Zels de rode en blauwe vlakken komen bijna perfect uit de printer! Ik heb hem eens voor de verandering op “hoog”gezet.Het droogt ook perfect op dus blanke lak erover en afwachten maar.Intussen is de auto gestript en geschuurd.De grijze spuitplamuur geeft al een heel andere aanblik.Dan meteen de action-wit erop.
Na 4 lagen vindt ik hem nog steeds grijs doorschemeren.
Nog 2 snelle dunne hete lagen en dan is het welletjes.Het is wel eens minder gelukt vooral met wit.
Nu is het zaak niet alles in eens te willen! De flank maar eens decallen. Geen verschil in decal wit en spuitbuswit, prima! Langzaam vult de auto zich.Nu het lastigste stuk, de blauw-witte streep.Ik heb er een mooi dun lijntje omheen gemaakt en ook de ronde sparing met nummer 59(ook al legendarisch!) zit erop.De streep komt links en rechts uitstroomopeningen tegen en dat is lastig vouwen, maar ook dat gaat redelijk perfect.Achter is ook lastig vanwege de achterruit en het gat dat daarachter zit.Ik plak de ruit er even in en plak de decal er overheen.
Je kunt hem beter richten en als hij wat gedroogd is voorzichtig lossnijden. Dat moet ook met het “gat”gebeuren.
Uiteindelijk ziet de auto er uit zoals het moet! Dan de blanke lak eroverheen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten