SRA

SRA

donderdag 28 april 2011

Kremer vs Kremer 2 de techiek


Wat de techniek betreft heeft Avant Slot zijn ingewikkelde systeem met verstelbare bladveren verruild voor een simpeler maar doeltreffender chassis.
Er is zoals de huidige mode voorschrijft gekozen voor een angle-winder opstelling met de bekende lange motor.De motormount is ietwat driehoekig wat we ook wel vaker tegenkomen.Het past erg netjes in de uitsparing van het chassis, iets te netjes zelfs.Met wat licht schuurwerk lukt het alles soepel van elkaar te laten bewegen.
De 3 magneten worden aan de inmiddels enorme berg toegevoegd.
Ik hoorde laatst al dat het magnetisch-noorden 50 km/jaar verplaatst het zou toch niet...
Het chassis is weer van het type dat de kapranden in de verste verte niet raakt.
Met 2 schroeven is de achterkant losser te zetten Een klein inbusboutje zorgt er voor dat het centrale punt voor ook wat losser of vaster kan worden gezet.
De achteras heeft standaard al een stopper! De wielen zijn helaas van plastic en de banden lijken wel van siliconen-rubber.Het alu tandwiel ziet er prima uit en ook de auto is direkt redelijk stil.Vreemd genoeg leek er wel een soort oxidatie op de as te zitten.Ook lijkt hij een fractie af te wijken van de Slot it diameter.
De vooras hebben we al gehad en dat werkt mi. prima. Klein puntje van kritiek zijn de schroefjes, ze lijken wat iel en ik betwijfel of ze lang mee gaan.
De sleper is afgezien van de blaartekkend groene kleur vrij slim gemaakt, met de punt naar voren al een mini schaatsje.De bijpassend gekleurde draadjes worden met een krimpkousje gebundeld.
Dat heb ik nog niet eerder gezien maar het werkt prima.
Ik wissel uit voorzorg de achteras en de wielen voor Slot it exemplaren.
Vrijdag gaan we wel zien of hij de 8 sec. barriere kan gaan slechten bij SRA.
Tenslotte zit er nog een duidelijke 2 talige instructie bij met een fraaie chassis layout met daarop aangegeven waar de aandachtspunten zitten.Ziet er ouderwetsch mooi uit!


Zuffenhausen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten