SRA

SRA

maandag 24 oktober 2011

Clubrace oktober, de Alfa GTAm's!


Clubrace oktober 2011-10-22

De 3e vrijdagavond van de maand…we kennen het inmiddels..Clubracen!
Dit keer zijn de Alfa GTAm’s aan de beurt, jaren geleden door Fred zijn de TeamSlot kapjes van Racer Ferrari chassis voorzien en hierdoor erg prettig rijdende dikke toerwagens.De kleuren zijn deels standaard en deels aan de fantasie van de toenmalige clubleden ontsproten.
Vandaag heeft Paul ze nog nagelopen, waarbij o.a. nieuwe P3 banden zijn gemonteerd.
Fred ie erg laat en dus beginnen we ook later dan gebruikelijk.
We zijn met 8 man dus dat komt mooi uit.We doen 2 heats ,ieder spoor 4 minuten.De auto’s zijn aan hun vaste baan gekoppeld.Na iedere 4 min. Worden de ronden en baanstukken in Paul’s database geklopt en gaan de auto’s weer naar start/finish.Hierdoor krijg je een goed idee van de onderlinge krachtsverhoudingen, gelijke kansen voor iedereen.

Ik sta in de 1e heat ingedeeld.
Met Paul,Willem en Dirk Jan gaan we van start. Ik begin in de licht favoriete baan 2.Baan 1, Paul kan me goed bijhouden en eigenlijk gaan de Alfa’s erg snel over de baan.9.5 tjes aan de lopende band.Alleen de blaartrekkend gele op baan 4 wil niet zo.Er wordt geklaagd over gebrek aan grip.Ik win op baan 2 ruim.op 1 gaat het ook prima, fijne auto’s en ik ben foutloos en behoorlijk uitgelopen op de conculega’s.Het lijkt ook steeds sneller te gaan.Er zijn zelfs al enkele 9.3’s gesignaleerd.De volgende stint geeft een wat closer beeld te zien.Willem zit vlak achter me en ook DJ is niet ver weg.In de laatste ongeveer het zelfde beeld, maar dan is het Willem die afhaakt.Ik eindig op 102.43 ronden,DJ op 99,Willem op 98 en Paul op 97.

De 2e heat met Bas,Erroll,Fred en Herman.Daar zijn 3 eerdere race winnaars bij!
Ze weten wat ze moeten rijden om mij van de troon te stoten.Je merkt pas als je als Marchall langs de baan staat hoe hard de auto’s rijden.Dat er niet meer uitvliegers zijn is een wonder.
Bas en Fred, zoals verwacht snel weg maar Erroll rijdt zich daar knap tussen!Ze zijn zo met elkaar bezig dat geen van de rijders mijn 26 ronden weet te halen.De 2e is voor Fred nu wel in de 26 ronden met 30 baanstukken voorsprong op Bas.Herman rijdt beide keren 24.4 ronden.
De 3e is weer voor Bas met Errollen Heraman, precies even snel en dan pas Fred op een halve baan.De laatste, Bas is ver uitgelopen op iedereen dat is duidelijk.Gewoon uitrijden is het devies.Maar Bas kennende is en blijft hij liefhebber en na 9.3 en 9.2 rijdt hij zelfs een 9.1 met de Alfa! Na 26.67 rondejes, het meeste van deze avond, vindt hij het genoeg.Fred heeft ruim 1 ronde extra aan de broek,Erroll bijna 2 en Herman wel 4.

Einduitslag;
1 Bas, 104.06
2 JW, 102.43
3 Fred 102.36
4 Erroll 100.66
5.DirkJan 99.74
6 Willem 98.28
7 Paul 97.27
8 Herman 96.86


Bas is de terechte winnaar vanavond,hij is niet alleen over 1 rondje de snelste maar weet de auto ook op de baan te houden vaak op de grens balancerend.Fred is bijna net zo snel maar had een paar keer pech het duw en trekwerk. Zelf reed ik een probleemloze race, ook op baan 4 behoorlijk snel.Ik kreeg alleen tijdens het rijden pas door hoe snel de auto’s werkelijk konden .Maar het inhalen of bijhouden van Bas zat er niet .
Erroll was best of the rest en vormt een steeds grotere bedreiging voor de gevestigde orde.
We zijn gewaarschuwd!

Banden:
Nog even over de banden.De P3 hebben de voorkeur op de P6 omdat ze beter om de meeste velgen blijven zitten. Maar inspectie na de race leerde ook dat er wel heel erg"unrunde" exemplaren tussen zitten.2 auto's bleken banden te hebben die voor meer dan de helft de baan niet geraakt leken te hebben.Het loopvlak was glanzend zwart met daaromheen extra geruwd rubber.
Deste knapper is het dat er ook met deze auto's,ondanks de dwarse rijstijl-foto- waarin je wordt meegezogen,zo weinig uitvliegers waren te noteren.



Zuffenhausen

1 opmerking: