SRA

SRA

donderdag 5 januari 2012

Oliebollenrace en titel 2011 voor Fred!



1 week na de december clubrace staan de meeste matadoren weer aan de start voor de jaarlijkse oliebollenrace.
We besloten de auto’s van vorige week met de daarbij verstrekte banden weer in te zetten. DirkJan had zijn auto niet mee genomen en stapte over op de Group C Mazda en dat is niet zijn vriend. Erroll nam afscheid van de nukkige Sauber en sloot zich aan bij de vloot Nissans. Wie een herhaling van vorige week verwachtte kwam bedrogen uit.De stints werden iets langer, wel 4 minuten .Er werd 1 min. Gekwalificeerd op een baan naar keuze.Fred maximaliseerde door op baan 3 te beginnen en de run afte maken op 4!Dat scheelde 0,2 sec!De scherpe 8.4 werd een onwaarschijnlijke 8.2!Bas is dan de enige die in de buurt komt en Paul rijdt ook een verrassende 8,7!De andere rijders zijn al blij met een tijd rond de 9, net als vorige week.

1e heat.
Arie, Willem en Roger bijten het spits af.Arie ziet er prima uit met de Audi en loopt zelfs op baan 4 weg bij Willem op 3.Willem komt weer bij op baan 4 en eigenlijk weet hij pas in de laatste stnt op baan 1 rijdend de race naar zich toe te trekken en met 1,3 ronden voorsprong te finishen.Roger zit daar 10 ronden achter en weet soms geen raad met de Group C Porsche van Paul.

2e Heat.
Dirkjan, Erroll en ik staan naast elkaar.In baan 2 kom ik op maar liefst 27 ronden zonder dat het echt snel lijkt te gaan.Ik ben wel bijna foutloos en dat scheel met vorige week.Erroll zit op exact 1 ronde en DJ heeft het lastig met de Mazda.In baan 1 is het resultaat bijna gelijk alleen de Mazda doet het wat beter op 4.De volgende ook weer het zelfde beeld alleen gaat de Mazda weer iets beter en heeft op baan zelfs evenveel ronden als Erroll in 1.Als ik tenslotte op 4 mag kom ik bijna op 27 ronden, weer precies naast Erroll!De Mazda heeft het op 1 wat minder naar het zin en komt op 22.68 uit.

3e heat.
Bas mag met de Ferrari F40 de Nissan overmacht van Fred,Paul en Herman proberen te stoppen. De eerstgenoemde laat aan zijn ambities niets te raden over en knalt er meteen tussen uit. Wat een tempo!Geholpen door de snelle baan 4 pakt hij maar liefst 29 ronden!Bas geeft er 1 toe en dat is voor de gladde baan 3 ook perfect. De anderen zitten op 25.De volgende mag Bas het proberen op 4 en Fred op de eveneens snelle 2.Ze houden elkaar in evenwicht met 28 ronden .De anderen halen de 26.Fred op 1 en Bas ernaast. Maar weer is het de Nissan die aan het langste eind trekt met 27 ronden, 1 meer dan Bas en Paul.De spanning is er niet meer als de mannen voor de laatste 4 minuten aantreden. Fred komt op 28.30 ronden en daar zet Bas 26.70 tegenover. Herman is in baan 4 zelfs iets sneller met 27.14 !
Fred wint dus met 112.30 ,Bas 2 met 108,70 en ik heb een derde plek met 106.91 voor Herman en Paul die maar 20 baanstukken uit elkaar liggen. Vlak daar weer achter zit Erroll 2 ronden voor Willem.
Ook de prijs voor de beste rijder van 2011 is voor Fred. Van alle rijders worden de 3 slechtste resultaten weggestreept. Er is een soort formule gemaakt waarin het aantal deelnemers bepalend is voor de punten. Bij 7 deelnemers heeft no 1 1punt en no 7 …7!In de blender van Paul rolt Fred er als eerste uit. Ik ben 2e voor Bas. Ik heb wel de meeste ronden afgelegd.

Fred krijgt een leuke attentie mee naar huis waar hij vol trots mee op de foto gaat..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten