random slotracevideo's

Loading...

SRA

SRA

maandag 5 maart 2012

Classiccup SRA onderonsje voor de thuisrijders!

Zondag 4 maart was de aftrap van het Classic-cup seizoen 2012 bij SRA.
Frank in aktie

Deze door Frank Goyaerts al weer 5 jaar geleden ge√Įntroduceerde klasse met al het moois dat er op sportwagen gebied te zien was in de periode 1966/1975.Dus van de smalle bandjes over naar de mega brede gevallen die er in korte tijd voor zorgden dat de auto’s ook veel dikker werden. Dit is de klasse waar altijd veel animo voor is, ook van slotracers die je minder snel ergens anders aan de baan ziet.
Als ik om kwart voor 8 binnenkom is alleen Paul er al.DJ zie ik al aankomen fietsen dus met z’n 3-en wachten we wat er gaat komen.
Ik heb nog een sleutelklus te doen dus de koffer gaat na de koffie meteen open.Ik ga met de gele Sandeman NSR Porsche 917 van Piper/van Lennep rijden waar ik vorig jaar mee won.
Ik heb een andere pinion nodig ipv. de 11-tander die er nu op zit.De snelheidsmeter gaf 43 km/u aan!
De 9-tander erop en even experimenteren met de rest van de overbrenging.helaas blijkn ik mijn inbussleutel nog thuis te hebben laten liggen. Die van DJ bied uitkomst. Intussen zie ik Marco,Dennis,Frank,de Scholtens en Erroll met kleine Tim binnenkomen.
Intussen is de balans tussen topspeed ,rem en acceleratie eindelijk naar wens.
Eddy Fehr en Johan Post uit Leeuwarden en Ali uit Kampen schuiven ook aan.
Er worden nog wat mensen verwacht maar er zijn ook wat afzeggingen zodat we het hier mee moeten doen. Dit is het kleinste startveld van een CC dat ik me kan herinneren!

Er wordt al stevig geexpirimenteerd en gereden aan de baan.
Ik zie ongelooflijk snelle tijden van Marco met zijn NSR 917 ,8.2 is echt ongelooflijk snel voor een Classic! Hij had trainingsbanden van de zelfde samenstelling als waarmee hij gaat racen dus veelbelovend….Ik reed met de NSR 917 op P3 banden maximaal een 8.6!
Dirk Jan heeft na lang met een Alfa 33 te hebben gestoeid een fraaie Fly-Lola helemaal voor elkaar. De auto is mooi,zie de inserts om iets te noemen.Daarnaast is hij voor zo’n standaard product ongelooflijk snel en betrouwbaar.Bas met de Fly Porsche 908 is ook minstens net zo snel als de modified auto’s van Slot-it en NSR. Willem,uiteraard met een GT40,ook al van van Fly heeft bewezen er wel raad mee te weten.
De enige “buitenstaanders” die dit weten bij te benen lijken Ali met een S.i.Alfa-33 en Frank met de S.i. Chapparal waarmee hij vorig jaar ook zo goed op weg was.
De beide Friezen komen duidelijk baankennis en ritme te kort maar slaan zich er dapper doorheen.Dit gaat ook op voor Dennis een thuisrijder meegekomen met Marco die met de altijd fraaie Ford P-68 meedoet.Hij is de enige deelnemer die licht aan boord heeft.

banden,banden banden...

De auto’s komen een voor 1 bij Frank binnen die de keuring uitvoert.
De keuze van de banden wordt bepaald en ter plekke op de velgen gedaan.Er zijn 2 soorten uitgezocht, 1 voor de grote velg met wat dunner rubber de PT34 en 1 die wat dikker rubber heeft de PT35.. Als ik de meest geschikte ,de 35 ,op de velg schuif ziet het er goed uit maar ik vindt de combimatie wat groot..Dus maar even verder kijken en de NSR standaardvelgen nog eens proberen.De combinatie blijkt prima te werken en ziet er bovendien ook erg jaren 70 uit. Marco kiest de dunne bredere band op de grotere velg.

De kwalificatie


DJ in opperste consentratie met de fraaie T70!

Wij bij SRA vinden dat dat erbij hoort,kwalificeren.Dus krijgt iedereen de kans om zijn kunsten 1 minuut lang te vertonen en de daaruit rollende snelste ronde tijd is bepalend voor de startopstelling.Ik mag het spits afbijten en als ik al snel een 8,6 op de klokken heb sleutel ik nog even met de rem en de acceleratieknoppen tot de auto comfortabel aanvoelt.Bas en D.J.komen in de buurt maar de 917 van Marco is duidelijk sneller en pakt de pole.

1e heat.
Willem die zijn training verklooide, Eddy en debutant Dennis gaan als eerste van start.
De Ford van Willem heeft nog de pech dat de motor loskomt en Bas weet alles weer op de plek te drukken. “Steady Eddy” wint, vlak voor Willem en Dennis.
De volgend groep is iets sneller dan die uit de 1e.Omdat Marco weer vroeg naar huis moet wordt hij in deze groep gedaan. Marco is meteen weg en gaat als de brandweer .In de andere sporen lijkt hij iets minder snel maar hij loopt nog steeds behoorlijk snel weg van de rest.Dat die nogal eens van de baan gaan helpt natuurlijk ook niet echt.Met 132.60 ronden is hij veruit de snelste.

4 matadoren in 1 shot!

De zwarte muur van SRA shirts bestaande uit Erroll,D.J,Bas en mijzelf komt nu..3 Porsches en een Lola T70.
Ik ga als laatste van start en daar heb ik geen spijt van als Bas in de Caroussel rechtdoor schiet en Erroll torpedeert.Ik kan er langs en heb even later DJ ingehaald.Inhalen is 1, uitlopen is nog een hele kluif.De tijden vliegen omlaag, de auto doet het prima op deze banden en we zijn toch behoorlijk veel sneller dan vorig jaar.Ik rijdt op baan 2 een 8,4!
DJ blijft volgen en ook Bas is nooit ver weg.Op 4 gaat het minder en ik kom moeilijk onder de 9!DJ komt al snel voorbij,geen houden aan en daar is Bas ook al…
Op 3 pak ik weer wat terug en op 1 probeer ik de kleine voorsprong te consolideren.Alleen in 4 heb ik 2 slippertjes maar verlaat geen enkele keer de baan! Ik heb 135.39 tegen 135.15 van DJ. Bas zit in de 134.

Als Marco naar huis is zijn we nog maar met 9 man.
De 2e heat begint met Frank,Dennis,en Willem.Frank met eindelijk vrij draaiende voorwielen gaat er snel van door ,de auto gaat superstrak over de baan, komt ook steeds beter in z’n ritme en klampt aardig aan. Willem heeft last van aflopende voorbanden! Dennis rijdt nog wat onwennig rond waarbij de 1e ronde soms weer heel anders uitvalt dan de volgende.Frank komt tot 125 ronden de anderen halen de 120 niet.
De 2e groep brengt Ali,Johan en Eddy bijeen. De felle 917 spyder van Johan heeft het behoorlijk aan de stok met de veel gelijkmatiger rijdende Alfa van Ali. De 917 van Eddy zit daar nog opvallend dicht achter.De heren zijn flink wat sneller dan in de 1e en halen ruim123,122 en 121 ronden.
Dan is het slot accoord weer voor de zwarte SRA brigade.

de finale!


Erroll,Bas,DirkJan en me again.
Mijn start in 3 is minder slecht dan in de eerste en al snel ga ik weer op kop.
Bas maakt nogal eens een foutje en dat laat hij horen ook. Erroll gaat beter rond dan in de 1e en D.J.iets minder.Ik heb de controle en alles lijkt goed te gaan totdat ik in baan 1 het idee krijg dat er iets niet helemaal goed is aan de auto.tergend langzaam komt hij binnen.Snel een inbus sleutel van Frank geleend en even later zit het achtertandwiel weer vast .Met ruim 3 ronden oponthoud kan ik niets anders dan in de laatste baan,baan 3,zo snel mogelijk rondgaan om te proberen wat van de achterstand goed te maken.Ik kom nog een heel eind en ik zet het ronderecord op 8.4 precies!
In deze heat wordt ik 3e , 1.5. ronde achter Bas en 16 baanstukken achter Erroll die nagenoeg foutloos maar toch ook heel snel bleef rondgaan .Errol verbetert zich met maar liefst 6 ronden terwijl D.J. er juist 1.5.minder aflegt.Bas komt op 135,69 ruim 1 meer dan in de eerste en dat is de hoogste score van de middag. Ik zit nog altijd op ruim134 ronden!

het hele veld op Alfabet?


Bas wint dus hoe dan ook,als je de hoogste score per heat rekent of de 2 resultaten bij elkaar optelt.Zelf wordt ik 2e, dit is dus omgekeerd aan de score van 2011.We zijn beide natuurlijk wel klassewinnaar.2e in de standaardklasse is DJ en in de modified is dat Erroll.
het podium


and the winner is...Bas!

3e in standaardklasse is Johan Post en bij de modified is dat Marco.
Al met al voor SRA een uitstekend resultaat. Jammer dat er een behoorlijk aantal afzeggingen waren.Dat wordt helaas weken witbrood cq.tosti’s eten voor Erroll en z’n gezin!


hier is alvast de uitslag:

2 opmerkingen:

  1. Mooi verslag weer JW, hopelijk ben ik een volgende keer ook aan de start.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hi Harold,jammer dfat je er niet bij was.We hadden een overmacht aan Porsches!De 2 snelste auto's waren dat ook.Het is wel opmerkelijk hoe goed de Fly's het hier deden.Ik had de grootste moeite ze af te schudden!Maar de 917 was zo perfect dat ik tussen 2 andere auto's ingeklemd de carrousel doorging zonder iemand te raken!Ook een compliment aan de andere heren trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen