Het DP32 circus was gepland op
10 juni jl. in Almere
2 Weken voor deze datum hadden we nog niets vernomen van de
organisatie en een rondje mailen leerde ons dat Jan de Gier er mee was gestopt
!? De gehele FSN was er eigenlijk mee gestopt. Frank zou het vervolg -mede-op
zich gaan nemen. Dat werd kort dag!
Snel wat afspraken gemaakt over de banden, de dagprijzen en
getracht achter het animo van de teams te komen. Wat doet Fastlane?
Gelukkig krijgen we al snel door dat Keistad, dit jaar zo
succesvol debuterend, wel meedoet. Er zijn wat vage berichten uit IJsselmuiden
en van DeltaSlot. Hier zijn de teams niet
helemaal voltallig maar willen wel meedoen. Ons team, SRA 1 is er wel en
er ontstaat bij DJ het plan ook mee te doen. Hij mailt in het rond maar besluit
uiteindelijk SRA 2 in te schrijven.Met good old Fred, Paul en nieuwkomer Rob.
De auto heeft al eens eerder gereden maar moet aan het inmiddels veel vrijere
regelement worden aangepast.
Vrijdagavond kon er worden getraind en daar maakten
Keistad,(Marco & Ivan) gebruik van net als SRA 1& 2 natuurlijk.
De auto's hebben allemaal de anglewinder opstelling.Ik heb
een gesloten can motor in de auto geschroefd.Dit vanwege de te sterke
magneetwerking van het open exemplaar.
De nieuweling loopt echter bijzonder traag en heeft
ongelooflijk veel rem!Ik kan de carroussel volgas door, deels door een goede
balans maar deels ook door gebrek aan snelheid!
Opgejut door elkaar zakken de rondetijden behoorlijk in
elkaar.Bas is de snelste en zit regelmatig in de 7.6.De anderen zitten ook ruim onder de 8.
Wij moeten, met de oude open motor er weer in, wat
magneetkracht zien te lozen.
Bas kantelt de motor wat merkwaardig omhoog maar het werkt.
Zondag ochtend 7.50 uur is de zaak al open.
Naast de auto van Paul staat een Mercedes en daar blijkt
Alie in te zitten.
DJ komt ook al aanfietsen dus het loopt al meteen aardig vol.
Snel installeer ik de welkomscake, die weer lekker
klef is, maar met het scherpe kartelmesje ontstaan er toch mooie plakjes.
De koffie is ook uitgeprutteld en die combinatie gaat er
altijd wel in.
Naast Keistad is ook DeltaSlot aanwezig in de vorm van
Alie,Eddy Fehr en Johnny B good.
Uiteindelijk is ook Racing Unlimited van de partij met Fred
en Ronald en de jongste rijder van dit evenement van een jaar of 12.
Deze laatste 2 teams zijn niet echt lekker voorbereid gezien
de inline motoropstelling(zoooo 2011!)
Het kost ze de grootste moeite de onderstuur neigingen van
de DP onder controle te krijgen.
Daarnaast zijn de tijden niet direct concurrerend te noemen.
Teamoverleg bij R.U. de jeugd kijkt toe.
Vanwege het gesleutel staat het friese manneke er wat
beteuterd bij te kijken en ik geef hem de reserve auto van SRA om wat tracktime op te doen.Dit is wel
nodig ook want hij doet nog niet zo lang aan slotracen.
Paul heeft intussen het wedstrijdschema ingeklopt.
We gaan uit van 5 teams en dat betekent dat er steeds 1
indraait.
de 5 auto's keurig op nummer...
Met Ivan samen doen we de keuring en daar komt niets
verdachts naar boven.
We doen wel aan een kwalificatie dit keer.
De auto's van Keistad (7.755)en SRA ontlopen elkaar niet
veel maar Fred (7.704) heeft de pole,
en Bas (7.798-3e) heeft al een paar uitvliegers te pakken....als dat maar goed
gaat.
Wij beginnen met Bas en wat zich in de kwal al aankondigde
gebeurde nu ook.De witte SRA1 wilde steeds onverwacht rechtdoor!Bas doet wat
hij kan maar met 17 ronden aan de broek ten opzichte van de als een trein
doorderende SRA 2 bak van Fred. De geheime training heeft beslist geholpen.Ook
Keistad is al een eind weggereden.Ik merk dat de auto, in mijn stint niet
lekker rolt.Ook de tijden komen nooit onder de 8 sec.De achterstand loopt 5
ronden extra op wat gezien het gezwoeg en de onverwachte uitstapjes nog niet
eens zo gek is.
De enige van ons team die er niets van lijkt te merken is
Willem. Hij komt gemakkelijk onder de 8 in baan 3.Van SRA 2 is het opvallend
hoe DJ te keer gaat.Hij geeft geen krimp tegen de snelle Keistatters en houdt
de voorsprong eenvoudig overeind.Dat doet ook debutant Rob en dat is ook knap
als je ziet hoe kort hij nog maar aan slotracen doet. Het gelegenheidsteam van
Delta is niet heel veel beter dan de friese collega's
Ze hebben hun handen vol aan hun auto's die alleen maar
rechtdoor lijkt te willen.Het zijn soms een soort rijdende obstakels voor de
overige teams.
Door pech is Keistad wat achterop gekomen en zit zelfs 10
ronden achter SRA2.
SRA -2 : 723,19
bandana Fred is back!
SRA-1 :
698.25
Keistad : 688.69
Racing
U.: 585
Delta Slot
: 576.40
Intussen is Frank nog even
binnen komen wandelen met zijn jongens en ook Stefan kijkt toe.
De 2e race;
de nacht van SRA...
Een zelfde beeld als in de eerste, alleen is het nu donker
op de baan .Keistad doet wat het kan om de achterstand op SRA goed te maken.
Bij SRA 1 gaat dat gemakkelijk, maar
SRA 2 is dat niet te doen. Met name als good old Fred en DJ er voor gaan
zitten lopen ze nog weer verder weg.Ze hebben stints van 189 ronden en dat zijn
er dan 4 meer dan de Amersfoorters. SRA 2 komt nooit verder dan 175 rondjes
waarbij Willem wederom onze snelste man
blijkt.Bas en ik hebben onze stints met een aanlopend achterwiel gereden
en de verlichting moet ook een keer gerepareerd worden, dat heb je met die
knipperlichten die dit overduidelijk aangeven!
We hebben nu Rob en Sebastiaan als toeschouwers..volgende
keer een Slipstream Daytona?...
Die zien Keistad uiteindelijk deze heat winnen met 10 ronden
voorsprong op SRA2.
Dit is natuurlijk te weinig om de eindzege binnen te
halen,maar de mannen hebben zeer
konstant en snel gereden want ze hebben tussen de 181 en 185 ronden per spoor
afgelegd.
De ervaring van de Delta Slotters ,samen met een andere
regelaar voor Eddy, leveren een 4e plaats op. Na 1125 en een halve ronde zit
ook de martelgang van Racing unlimited er op.
De eindstand is:
SRA-2: 1449.09
Keistad: 1424.50
SRA-1 : 1355.75
Delta
S: 1164.33
RacingU.:1125.52
de winnaars SRA-2,Paul,DJ,Fred en Rob.
Het was een ,gezien de omstandigheden, redelijk gladjes
verlopen evenement.
Nu de organisatie van de DP32 op de schop gaat hebben een
aantal deelnemers Frank al aangeboden
de zomer(?)maanden te gebruiken om het technisch-, en de wedstrijd
regelement te perfectioneren.Met name zaken als nakeuring moeten beter
gedefinieerd worden.
Deze auto's hebben nu eenmaal een kritische grens wat
magneetkracht betreft en als je kwaad wilt is daar heel veel voordeel te
behalen. Maar aan de andere kant hebben we in het verleden gezien dat creatieve
boefjes daar ook weer een antwoord op hebben....Ik wens de heren veel sterkte
toe.
Jan Willem,
BeantwoordenVerwijderenleuk verslag, jammer dat Speedtrack er niet bij kon zijn (Joop en ik waren op vakantie, Marco en Simon konden niet, dus dan is er geen team), maar volgende keer zijn wij er weer bij (kan ik ook eens met zo'n DP rijden). Tot bij Speedtrack !