SRA

SRA

donderdag 14 juni 2012

DP32 bij SRA


Het DP32 circus was gepland op 10 juni jl. in Almere

2 Weken voor deze datum hadden we nog niets vernomen van de organisatie en een rondje mailen leerde ons dat Jan de Gier er mee was gestopt !? De gehele FSN was er eigenlijk mee gestopt. Frank zou het vervolg -mede-op zich gaan nemen. Dat werd kort dag!

Snel wat afspraken gemaakt over de banden, de dagprijzen en getracht achter het animo van de teams te komen. Wat doet Fastlane?

Gelukkig krijgen we al snel door dat Keistad, dit jaar zo succesvol debuterend, wel meedoet. Er zijn wat vage berichten uit IJsselmuiden en van DeltaSlot. Hier zijn de teams niet  helemaal voltallig maar willen wel meedoen. Ons team, SRA 1 is er wel en er ontstaat bij DJ het plan ook mee te doen. Hij mailt in het rond maar besluit uiteindelijk SRA 2 in te schrijven.Met good old Fred, Paul en nieuwkomer Rob. De auto heeft al eens eerder gereden maar moet aan het inmiddels veel vrijere regelement worden aangepast.



Vrijdagavond kon er worden getraind en daar maakten Keistad,(Marco & Ivan) gebruik van net als SRA 1& 2 natuurlijk.

De auto's hebben allemaal de anglewinder opstelling.Ik heb een gesloten can motor in de auto geschroefd.Dit vanwege de te sterke magneetwerking van het open exemplaar.

De nieuweling loopt echter bijzonder traag en heeft ongelooflijk veel rem!Ik kan de carroussel volgas door, deels door een goede balans maar deels ook door gebrek aan snelheid!

Opgejut door elkaar zakken de rondetijden behoorlijk in elkaar.Bas is de snelste en zit regelmatig in de 7.6.De  anderen zitten ook ruim onder de 8.

Wij moeten, met de oude open motor er weer in, wat magneetkracht zien te lozen.

Bas kantelt de motor wat merkwaardig omhoog maar het werkt.



Zondag ochtend 7.50 uur is de zaak al open.

Naast de auto van Paul staat een Mercedes en daar blijkt Alie in te zitten.

DJ komt ook al aanfietsen dus het  loopt al meteen aardig vol.

Snel installeer ik de welkomscake, die weer lekker klef is, maar met het scherpe kartelmesje ontstaan er toch mooie plakjes.

De koffie is ook uitgeprutteld en die combinatie gaat er altijd wel in.



Naast Keistad is ook DeltaSlot aanwezig in de vorm van Alie,Eddy Fehr en Johnny B good.

Uiteindelijk is ook Racing Unlimited van de partij met Fred en Ronald en de jongste rijder van dit evenement van een jaar of 12.

Deze laatste 2 teams zijn niet echt lekker voorbereid gezien de inline motoropstelling(zoooo 2011!)

Het kost ze de grootste moeite de onderstuur neigingen van de DP onder controle te krijgen.

Daarnaast zijn de tijden niet direct concurrerend te noemen.

Teamoverleg bij R.U. de jeugd kijkt toe.
Vanwege het gesleutel staat het friese manneke er wat beteuterd bij te kijken en ik geef hem de reserve auto van  SRA om wat tracktime op te doen.Dit is wel nodig ook want hij doet nog niet zo lang aan slotracen.

Paul heeft intussen het wedstrijdschema ingeklopt.

We gaan uit van 5 teams en dat betekent dat er steeds 1 indraait.

de 5 auto's keurig op nummer...

Met Ivan samen doen we de keuring en daar komt niets verdachts naar boven.

We doen wel aan een kwalificatie dit keer.

De auto's van Keistad (7.755)en SRA ontlopen elkaar niet veel maar  Fred (7.704) heeft de pole, en Bas (7.798-3e) heeft al een paar uitvliegers te pakken....als dat maar goed gaat.




Wij beginnen met Bas en wat zich in de kwal al aankondigde gebeurde nu ook.De witte SRA1 wilde steeds onverwacht rechtdoor!Bas doet wat hij kan maar met 17 ronden aan de broek ten opzichte van de als een trein doorderende SRA 2 bak van Fred. De geheime training heeft beslist geholpen.Ook Keistad is al een eind weggereden.Ik merk dat de auto, in mijn stint niet lekker rolt.Ook de tijden komen nooit onder de 8 sec.De achterstand loopt 5 ronden extra op wat gezien het gezwoeg en de onverwachte uitstapjes nog niet eens zo gek is.

De enige van ons team die er niets van lijkt te merken is Willem. Hij komt gemakkelijk onder de 8 in baan 3.Van SRA 2 is het opvallend hoe DJ te keer gaat.Hij geeft geen krimp tegen de snelle Keistatters en houdt de voorsprong eenvoudig overeind.Dat doet ook debutant Rob en dat is ook knap als je ziet hoe kort hij nog maar aan slotracen doet. Het gelegenheidsteam van Delta is niet heel veel beter dan de friese collega's

Ze hebben hun handen vol aan hun auto's die alleen maar rechtdoor lijkt te willen.Het zijn soms een soort rijdende obstakels voor de overige teams.

Door pech is Keistad wat achterop gekomen en zit zelfs 10 ronden achter SRA2.



SRA -2 :     723,19

bandana Fred is back!

SRA-1   :    698.25

Keistad :     688.69

Racing U.:  585

Delta Slot : 576.40



Intussen is Frank nog even binnen komen wandelen met zijn jongens en ook Stefan kijkt toe.



De 2e race;

de nacht van SRA...

Een zelfde beeld als in de eerste, alleen is het nu donker op de baan .Keistad doet wat het kan om de achterstand op SRA goed te maken. Bij SRA 1 gaat dat gemakkelijk,  maar SRA 2 is dat niet te doen. Met name als good old Fred en DJ er voor gaan zitten lopen ze nog weer verder weg.Ze hebben stints van 189 ronden en dat zijn er dan 4 meer dan de Amersfoorters. SRA 2 komt nooit verder dan 175 rondjes waarbij Willem wederom onze  snelste man blijkt.Bas en ik  hebben onze  stints met een aanlopend achterwiel gereden en de verlichting moet ook een keer gerepareerd worden, dat heb je met die knipperlichten die dit overduidelijk aangeven!

We hebben nu Rob en Sebastiaan als toeschouwers..volgende keer een Slipstream Daytona?...

Die zien Keistad uiteindelijk deze heat winnen met 10 ronden voorsprong op SRA2.

Dit is natuurlijk te weinig om de eindzege binnen te halen,maar de mannen hebben  zeer konstant en snel gereden want ze hebben tussen de 181 en 185 ronden per spoor afgelegd.

De ervaring van de Delta Slotters ,samen met een andere regelaar voor Eddy, leveren een 4e plaats op. Na 1125 en een halve ronde zit ook de martelgang van Racing unlimited er op.



De eindstand is:

SRA-2:    1449.09

Keistad:   1424.50

SRA-1 :   1355.75

Delta S:   1164.33

RacingU.:1125.52

 
 de winnaars SRA-2,Paul,DJ,Fred en Rob.

SRA -1 krijgt nog wel de "Concours d'elegance "prijs omdat we het enige zelf gespoten kapje hadden, waar ik best wel trots op ben.

Het was een ,gezien de omstandigheden, redelijk gladjes verlopen evenement.

Nu de organisatie van de DP32 op de schop gaat hebben een aantal deelnemers Frank al aangeboden  de zomer(?)maanden te gebruiken om het technisch-, en de wedstrijd regelement te perfectioneren.Met name zaken als nakeuring moeten beter gedefinieerd worden.

Deze auto's hebben nu eenmaal een kritische grens wat magneetkracht betreft en als je kwaad wilt is daar heel veel voordeel te behalen. Maar aan de andere kant hebben we in het verleden gezien dat creatieve boefjes daar ook weer een antwoord op hebben....Ik wens de heren veel sterkte toe.

1 opmerking:

  1. Jan Willem,

    leuk verslag, jammer dat Speedtrack er niet bij kon zijn (Joop en ik waren op vakantie, Marco en Simon konden niet, dus dan is er geen team), maar volgende keer zijn wij er weer bij (kan ik ook eens met zo'n DP rijden). Tot bij Speedtrack !

    BeantwoordenVerwijderen