SRA

SRA

zaterdag 16 november 2013

Porsche 906 SRT uit 1968

De witte Porsche 906 met de Abarth 2000 erchter..waar zou dit zijn?
De oude witte Fly Porsche Carrera ,ooit nog eens geprepareed  voor de CC-32  stond maar wat anoniem te wezen op de plank. Door een 3-voudige chassisbreuk vanwege het te zachte soort plastic reed ik er ook al nooit meer mee. Toch is het 1 van mijn mooiste slotcars ever.
Aangespoord door de artikelen over SRT in het onvolprezen RTL Magazine, waar ook mijn Porsche 911 van Toine Hezemans uit is komen rollen besloot ik dit kunstje ook op deze auto toe te passen.
Auto:

De maagdelijke kap met wat decalstripjes ( wit en transparant)
De basis is ideaal. De auto was helemaal wit op de voorklep en de dorpels na. Deze -losse!- oranje delen blijken zich echter niet zo maar over te geven aan de witte lak ! Het blijft er doorheen komen. Met wat blanke laklagen over de witte primer heen lijkt het nog een beetje. De zwarte cijfers en nummers haal ik er met wat tape en een stukje hout kinderlijk simpel vanaf.
Decals:
De eerder genoemde Hezemans decals vormen al een mooie opstap. Even naar 1:32 verkleinen en je ben al aardig op weg. Ik neem de Welschap versie, want na bestudering van de zeer schaarse foto's van deze auto vindt ik dat de mooiste. Bij ieder evenement zitten de stickers er weer anders op en ook de samenstelling wisselt nogal.
De roundels worden dikwijls overgeplakt met losse cijfers op een rechte ondergrond. Voorop is te zien dat de oorspronkelijke ronde zwart is en daar is lekker diagonaal een nummer overheen geplakt op een witte basis. Die op de portieren zijn wel weer wit maar die lijken wat smerig door de vochtige baan. Het valt me op dat ze nogal klein zijn.
Lach69!:

Klaar voor de blanke lak
Dit is het lastigst. De vage vlek achterop is m.i. het Lach69 logo. Dit pikante blaadje was destijds de hoofdsponsor van het team. Door wat covers uit die tijd op te zoeken kwam ik aan het logo. Ik heb het overgetrokken en verkleind. De (witte)lijndikte van de zwarte letters is heel belangrijk op deze schaal. Te dik is lelijk en te dun is onzichtbaar! Het is natuurlijk maar een piepklein dingetje van nog geen 11 mm lang!
De kleur van sommige decals is natuurlijk een gok omdat alles stevast in zwart wit werd afgedrukt.
Des al niet te min denk ik dat dit een realistisch beeld geeft van de wagen. Na droging ging de blanke lak er over en heb ik weer een stukje Hollandse race-historie aan de collectie toegevoegd.



Op de baan!

De 906 van SRT 35 jaar na dato!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten