SRA

SRA

zaterdag 22 maart 2014

307 Clubrace 21 maart, de GrC-32 voor Fred.

 

 

21 maart, de agenda geeft aan Gr.c-32.Dit is dus de 2e keer dat we deze bakken mogen proberen. De meeste auto’s kennen geen geheimen meer. Randy heeft een mooie Jagermeister Porsche ipv. de Toyota. En Dezelfde auto maar dan in Gulf kleuren lost de LH versie van Herman af. Erroll vertrouwd dit keer op de Lancia. De keuring lever weinig geks op. Alle kapjes zijn 21 gram op een paar na. De totaalgewichten varieren meer van 78 tot 83 waar 75 het minimum is. De topsnelheden, voor wat het waard is van 28 tot maar liefst 34 (Erroll) De banden ,Sideways Hard in 2 maten verkrijgbaar worden onder de auto’s gelegd en dan...

Paul in de kwalificatie

De kwalficatie:

Paul begint maar de auto wil niet echt op gang komen 9.4!  De volgende heren gaan sneller waarbij Arie en Erroll net op de 9.0 blijven en de rest daar onder duikt. Als Fred de Toyota de baan opstuurt wil het niet lukken..in de carroussel verleist hij na een uitgleider zelfs een band!?  Met spuug erop gezet..ja, ja, inleveren als Chemisch afval denk ik dan..     Hij leent van Randy andere achterwielen en mag nogmaals achter aansluiten. Intussen rijdt Herman als enige een 8.7! Bas en Willem zitten in de 8.8. en de rest dus ook Fred in de 8.9. Dit is niet direct snel te noemen...

Arie in de bocht...

 

De race.

1:Paul, Arie en Erroll. Dat Arie na het groene licht een andere Arie is  dan daarvoor weten we inmiddels. Stoiceins racend, koptelefoon op ,trekt hij er bijna foutloos tussenuit. Paul, te langzaam en voor zijn doen ook te veel fouten makend en Erroll die de steeds woester swiepende Lancia niet echt onder controle heeft, zijn geen partij. Met zijn 102.90 is hij precies 5 ronden voor op Paul en ruim 6 op Erroll.

 

Start laatste race..

2:Paul, blijft staan aangevuld met Fred, Randy en ikzelf. Fred gaat er vandoor op de nieuwe wielen, Randy volgt maar mijn auto wil helemaal niet! Als ik ook nog eens met schroefjes ga strooien is het helemaal vervelend. Randy klapt 2 x op zo’n kleinnood die in zijn slot zit. Sorry daarvoor! Bas ontfermt zich over mijn auto en als alles weer vastzit blijken de rijeigenschappen behoorlijk opgeknapt!  Fred 5 ronden weggelopen en pak ik een kleine ronde op de toch wat ontgoochelde Randy. Bas blijkt tijdens de pitstop mijn banden te hebben omgedraaid. Deze asimetrische banden hebben aan de kant waar de txt. zit meer rubber, dus een dikkere wang. Hierdoor kunnen ze aan gaan lopen in de kap, wat dus ook gebeurde.

 

3: Zelf mag ik meteen weer meedoen dit keer met Herman, Bas en Willem. De Porsches tegen de Jags. Bas en ik hebben het meteen behoorlijk aan de stok. Bas kegelt me er 1x behoorlijk uit en de-slot zichzelf ook nog eens op de geamputeerde achterkant van de Porsche! Er wordt keurig op elkaar gewacht na zo’n incident. Willem en Herman hebben ook zo hun duel. Onze beide groepjes zijn nooit ver van elkaar verwijderd. In baan 2 rijdend zie ik bas het gat van 1 m bijna dichtrijden waarna ik hem letterlijk van de staart weet te houden en zelfs iets wegloop..Bas en ik houden het dus ook het langst vol 27 ronden te rijden. Willem haakt af op 2 (?) en Herman op 2, 3 en 4 maar dat doet hij iets minder rigoureus dan Willem waardoor ze toch erg close finishen! Het zijn maar 6 baanstukken in Willem’s voordeel. Bas en ik finishen precies naast elkaar maar ik heb toch 1 ronde voorsprong opgebouwd als Bas in 4 niet helemaal lekker gaat. Doordat we nogal op elkaar letten, knalden en wachten waren we even vergeten dat eene Meyer met zijn Toyota in de vorige rit er 109.50 ronden had uitgeperst! Ik kwam met 108.30 dus ruim 1 ronde te kort.

het was soms heel close!

Hoewel we het idee hadden dat het allemaal wat moeizamer ging als in januari blijkt daar in de resultaten niet zo veel van. Fred 109.50/107.37: JW 108.30/108,37: Bas 107.30/109.

Door deze uitslag heeft Fred weer plaatsgenomen naast Bas op de eerste plaats. Zelf ben ik 3e.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten