de voorbereiding begon al jaren geleden.... |
Classiccup Almere eindelijk Bas!
Afgelopen zondag, vrouwendag en tevens de eerste lentedag besloten een stuk of 12 slotracers zich op de zolder van SRA op te sluiten. Frank G. heeft de zoveelste CC-32 race uitgeschreven vandaar. Er is weer een behoorlijke Friese afvaardiging op af gekomen aangevuld met wat lokale SRA coryfeeën. Als ik binnenkom zit Paul net achter het eerste bakje koffie. Ik denk dat hij er al een uur is! Alles ziet er helemaal tiptop uit en we zijn klaar voor de gasten! Als eerste komt Dennis achter zijn motor vandaan. Als Randy zich even later ook meld zijn we ook verzekerd van de kleffe welkom cake, in XXL verpakking dit maal! Ook broodjes, hotdogs en candybars staan op het menu.
AH ...cake! |
Voordat de baan volstroomt neem ik mijn opties even door. De gele 917 vrijdag goed voor 8,3 tjes is veel te agressief en onhandelbaar. De witte inmiddels beroemde GT40 (+ 130 likes op Slotcarbuilder-FB-!) bevalt beter. Op 2,3 en 4 rollen er de zelfde rondetijden uit. 8,6 is geen 8.3 maar het is een prima basis. Herman en Bas zien er ook sterk uit vandaag. Randy’s GT40 heeft ook al last van een soort Kortjakje syndroom**! Mijn auto even nalopen , de eigen Sideways banden er af en inleveren voor de keuring.
Herman helpt Frank bij de reparatie van een tochtraampje.. |
Banden: De nieuwe voor de meesten ooit 1x eerder gebruikte Sideways van Frank er onder en afwachten maar. Deze banden lijken uit dunne laagjes rubber te bestaan. Telkens moet je er 1 afslijten en veranderd het griplevel weer iets. Ook zijn de banden onderling nogal verschillend. Bij mijn setje lijken er een paar brokjes rubber in het loopvlak te zitten. Het loont zonder meer netjes met de banden om te springen! Ze slijten dan mooi regelmatig af. Bij het ruigere werk zien ze er na 1 race al niet meer uit en loopt de grip zienderogen terug! De Slot it banden als de PT22 zijn korreliger en blijven wat meer gelijkmatig grip( en marbels)afgeven.
de keuring |
Keuring: Ik heb het idee dat Frank het niet moeilijk had met de keuring en alles loopt dan ook keurig op schema. Door de kleine aanpassingen in het regelement kunnen bij sommige auto’s wat stukjes lood uit de kap. Doordat het totaalgewicht gelijk is gebleven moet dat vaak weer elders worden bijgeplakt.... De nieuwere types van NSR en Slot it moeten nog steeds ongelooflijk veel lood aan boord hebben om de 80 g. te halen en dit terwijl ze het bijna zonder ook al zo goed doen!
Koffers: Dit altijd weer leuk van de CC-32! Wat komt er uit de koffers? Ik zie bij Ronnie een heel erg origineel 2 tone VW busje van de bekende AC-Tion winkel. Met een HRS chassis en Flat-6 (uiteraard) is hij technisch behoorlijk up to date. De opbouw is er voor een deel vanaf en de achterklep heeft plaats gemaakt voor een stuk racegaas waar 2 dikke uitlaten en de versnellingsbak steken! Ook Frank I. heeft zich uitgeleefd op zijn specialiteit, een dikke Amerkaan. Deze Camaro coupe is voorzien van een matte grijs metallic kleur waarin je tegenwoordig vaak van die foute auto’s gewrapt ziet. 2 witte strepen erover en 2 bevallige (Siliconen?) dametjes erin completeren deze compositie.
de kwalificatie, rechts de broer van boer Geert! |
Kwalificatie: Ik mag beginnen van wedstrijdleider Paul en de
voor mij nieuwe auto doet geen gekke dingen alleen schrik ik van de
tijden...met de grootste moeite pers ik er een 8.9 uit...bij de andere rijders
zijn de resultaten erg wisselend. Arie komt met de woest slingerende Ford tot
een opzienbarende 8.6! Bas is in 2
vliegende rondjes de snelste en stopt er dan direct mee. Willem vergooit de
kwalificatie helemaal en zit zonder 1 fatsoenlijke ronde in de 11.5!
De Race, die bestaand uit 2 heats met stints van 4 min. per baan.
De snelste heat telt voor het eindresultaat.
Het hele veld, voorkeur voor Ford en dan het liefst een blauwe... |
1e Heat/ 1e groep.
Daarin vinden we dus Willem
, Ronnie, Frank G. en Roland. 2 Fords, waaronder de dikke Racer P68 , een
Camaro en een De Tomaso. De blauwe Ford van Willem doet weer niet wat er van
verwacht wordt. Bas pakt de auto resoluut van de baan, Willem wat
tegenpruttelend achterlatend. De reparatie klus duurt een aantal minuten en pas
in de 2e stint is Willem er weer bij! De auto is idd. significant
beter! Echt spannend is het op de baan niet. Roland is met de Tomaso de
snelste, voor Ronnie en Frank G.
de C. d'Elegance winnaar Frank I. met als thema "Vrouwendag!" |
2e groep
wie heeft er een streepje voor? |
Randy, Sander, Frank I. en ik zelf. Langzaam zie ik ze uit beeld verdwijnen. De rondetijden op baan 3 lijken nergens op langzaam zakt het van 9.5 naar 9.2..ongeveer op iedereen 1 ronde verloren! Op baan 4, normaal ook perfect geschikt voor snelle ronden gaat het niet veel beter! 9.1 is het snelst en weer een extra ronde aan de broek! Nog maar een snelle baan, 2 ditmaal. Het lijkt een ietsje beter te gaan. Het verlies wordt beperkt en geen laatste dit x. Op baan 1 lastig zonder grip, gaat het eigenlijk het best! Eindelijk onder de 9 en ook hier stopt de voorsprong van de anderen! Met 103 voor mij om 105 voor Randy en Sander valt het nog te overzien.
NSR/ Slot it..gewonnen door de laatste! |
3e groep
Dat is dus Bas, Arie, Herman en Dennis . De laatste 3 zien de enorme achtervleugel van de zwarte McLaren alleen bij de start van dichtbij. Daarna worden ze 1 a 2 keer per stint gelapt. Het idd. of hier iemand van een andere planeet rondrijd! Alleen Arie rijdt wat eenzaam rond. Het kwalificatie tempo wordt niet geevenaard en hij laat een rondje of 3 liggen t.o.v. de andere 2 “gewone” rijders. Met 111,82 ronden troeft Bas Herman( 105,90) en Dennis (102,47) ruimschoots af.
Dennis tussen het SRA geweld |
2e Heat
1e groep
De beide Franken met hun Amerikanen, Ronnie en pechvogel Willem. De eerste 3 rijders komen op het
zelfde aantal ronden uit als in hun 1e race! Achter de komma is de 1 iets sneller en de ander net weer
niet. Knap constant dus, deze heren! Willem heeft een aardig tempo maar meer
ook niet. Hij blijft net voor de 105 steken.
En ze zijn weg! |
2e groep
Arie, Roland, Dennis en Ik. De eerste tijden zijn best al
aardig op baan 4. Door netjes te rijden slijten mijn bandjes ook netjes op en
dat merk je aan de tijden. 27 ronden dat geeft de burger moed! Roland volgt op
2 het beste met 26. Daarna is het de beurt aan Dennis om te exelleren: 27
ronden op baan 3 met de grijze 917! 1 meer dan ik en 2 meer dan de anderen. Op
baan 1 gaat het mij weer prima af! Ik zit nu zelfs in de 8.8, sneller ging het
tot nu toe nog niet! Met 27 ronden ben ik sneller dan de andere 3. Dennis komt
op baan 4 niet helemaal uit de verf en verleist opeens veel. In de laatste
stint heeft Dennis op 2 nog een mooi slotaccoord en komt op ruim 27 ronden! Op
baan 3 gaat voor mij ook lekker, de auto gaat steeds iets beter en ik kom op
26.99 ronden uit. De 2 andere heren rijden ook behoorlijk door en zitten in de
25 ronden. Hierdoor komt iedereen in deze groep boven de 100 uit!
het shirt van Sander |
3e groep
Bas, Herman, Sander en Randy , Slot it tegen de NSR Fords. De Bat-mobile van Bas is weer snel uit het zicht. De NSR kanonnen hebben het meer met elkaar aan de stok. De bijna standaard auto van Herman tegen Sanders 25K exemplaar leveren boeiende gevechten. De topsnelheid van laatstgenoemde is indrukwekkend maar Herman kan later op de rem en daarmee pareert hij de aanvallen prima. Op baan 1 verliest Sander wat maar op 4 weet hij op de langere lijnen de snelheid goed in de auto te houden en komt op 27 ronden. Evenveel als Bas op 1. In de 2 eerste stints lukt het Randy niet mee te komen. De laatste 2 gaan eigenlijk prima en ook hij komt op ruim 100 ronden. Uiteraard wint Bas het rustig uitrijdend met bijna 109 ronden, ongeveer 3,5 meer dan Sander die de Ford/NSR battle met 1 ronde wint van Herman.
altijd prijs bij de CC-32! |
De overwinning gaat dus hoe dan ook naar Bas. Dat ik nog 2e ben geworden had ik na race 1 niet durven dromen! Herman is toch knap 3e voor Randy en Sander ! Dit vanwege hun score in race 1. Het is zo wie zo opmerkelijk dat bijna niemand in de 2e race een beter resultaat wist te boeken.
Frank heeft in het slotpraatje nog even de iets veranderde opzet van de CC-32 uitgelegd. Vanaf heden word er een kampioenschap bijgehouden. Naast de winstpunten krijg je nu ook bonuspunten voor je deelname. Dus het loont om je het hele kampioenschap te laten zien. Frank heeft voor alle klasses en het Concours een jaarprijs in het vooruitzicht gesteld! Op 31 mei in het altijd weer gezellige Marrum is de volgende CC-32 race!
Frank krijgt de C'd E. prijs van Frank! |
Herman van SRA heeft ook goed gereden! |
als een sluipmoordenaar ..toch 2e |
Geen houden aan, Bas weer eens veel te snel voor de anderen! |
Na de race heb ik nog even mijn “oude” Sideways banden onder
de auto gelegd en...ik kon gewoon met Bas mee rijden. 8,5/ 8,6 net zo
makkelijk!
Al met al weer een leerzame middag, bedankt allemaal en tot
ziens!
** midden in de week
maar zondag’s niet!
Bas
|
111,820
|
JanWillem
|
106,990
|
Herman
|
105,900
|
Randy
|
105,640
|
Sander
|
105,590
|
Willem
|
104,980
|
Dennis
|
103,330
|
Arie
|
102,720
|
Roland
|
102,640
|
Ronny
|
100,980
|
Frank Irv.
|
100,450
|
Frank Goy.
|
98,380
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten