SRA

SRA

zaterdag 9 mei 2015

348 Clubrace mei, de Audi's ..3e overwinning op rij voor JW!



de eerste groep...bijna gelijk aan de 2e...


Vrijdag beleefden we een vrij rommelige club race. We hebben 2 gasten , in potentie  nieuwe leden, op de club, jongens die jaren terug in ’t kasje reden. Bas had z’n vriendin weer eens meegenomen en er was ook nog de BRM sidecar die nogal aandacht trok. Tussendoor werden de Audi’s nog even aan de tand gevoeld door de clubrijders.

de keuring

 

De uitgebreide keuring bracht geen gekke dingen aan het licht zoals je mag verwachten. Nieuw is wel de bodemvrijheid die wordt gemeten. Hier zien we best grote verschillen. De Scholtens staan lekker laag en mijn auto is met 1.4 mm de hoogste. Dit zie je een beetje terug in de magneetkracht.  De nieuwe achterbandjes ( P22) worden omgelegd  (Er is uiteraarie maar 1 soort) en als iedereen eenmaal zover is gaan we kwalificeren.

P22

 

Kwalificatie: De voorbereidingen geven aan dat het veld best close is en dat is niet zo gek met vrijwel standaard auto’s. Paul zet de toon door vrij simpel laag in de 8.8. te duiken. Randy, normaal een rappe jongen verslikt zich in die tijd, hij krijgt de auto niet lekker over de baan. Ik ben daarna met een lage 8.7 wat sneller en ook Arie en Willem zitten in de 8.7 Errol is als enige in de 8.9 en Fred en natuurlijk Bas slaan de 8.6 over en rijden 8.5-jes!

Kwalificatie
Bas8,502
Fred8,586
Jan Willem8,709
Arie8,734
Willem8,768
Paul8,807
Randy8,869
Erroll8,941



onze DJ van vanavond...Arie!







1eHeat: Tapen of niet tapen...dat is na de LMP race opeens een item geworden. Sommigen willen het per se anderen laten het bewust achterwege mede vanwege mogelijke lijmresten die achter blijven op het loopvlak. Voor allebei is wel wat te zeggen. De eerste groep is dus Erroll, Paul, Randy en Willem, onder leiding van nieuwbakken wedstrijdleider Arie. Het valt op dat er een zeer close race ontstaat waarbij Randy wel meteen wegloopt. 

geconcentreerde koppies...weinig fouten!

Er worden ook opvallend weinig fouten gemaakt (Randy..niet 1!) Je ziet wel dat de tijden elke stint iets omhoog lijken te gaan. Paul houdt de schade op Randy erg netjes binnen de perken. Op 3 loopt Randy definitief een ronde uit maar Paul komt sterk terug als hij de afsluitende race op 1 zelfs  wat sneller lijkt dan Randy. Aan de andere kant met ruim 1 ronde voorsprong kan R. zich wel beperken tot het veiligstellen van de overwinning!
 

 

De 2e Heat:  Bas,Fred, JW. en...Arie! in omgekeerde volgorde,qua baannumer,vertrekken we. In ronde 1 wordt ik al geramd door Arie die erg snel weg is. Gelukkig blijf ik rijden en dat is ook zo als ik even later beide andere heren ook nog voor mijn neus op zie duiken. Dit en de snelle baan 2 laten me flink uitlopen, 28 ronden heb ik maar liefst! Op baan 1 is het een heel ander verhaal. 2 Foutjes in het begin zorgen ervoor dat ik pas laat op gang kom. Mijn snelste is maar ik nipt onder de 9 sec. en daardoor is Fred (27) weer in de zelfde ronde terecht gekomen en is Bas (28)er alweer van tussen. Bas ondervind ook dat 1 niet echt lekker loopt. Hoewel hij er wel krankzinnige 8.5 -jes uitperst komt hij door een aantal akkevietjes niet verder dan 26 ronden. Fred, Bas en ik staan in de zelfde ronde. Nu volgt 1 van de meest chaotische stints van het afgelopen jaar. Ik ben lekker bezig om steeds sneller te gaan op 4 en hoor intussen van alles om me heen. Met name de carrousel is een slagveld. De Audi’s krijgen nogal last van onderstuur en dat is in de binnenbochten natuurlijk het vervelendst. En in sommige gevallen desastreus voor de race van jou en een ander. Vergeet ook niet dat de Marshall daar het lastigst bij kan. Daarnaast  wordt er ook nog eens een auto in de verkeerde baan gezet en je begrijpt het aantal verwensingen is niet van de lucht. Helaas vergeten de rijders daarbij wel de ze er meestal zelf de oorzaak van zijn dat ze van de baan raken! Ik heb daar geen last van en de auto lijkt wel steeds harder te willen. Ik heb vorige week dan ook een stukje lood onder de vooras gelegd. Dit mede vanwege soortgelijke toestanden bij de LMP race. De auto rijdt even snel met of zonder maar als er meer grip komt blijft hij met lood nou eenmaal een stuk betrouwbaarder het spoor volgen. En dat blijkt! Mijn auto is dan misschien de zwaarste..er uitgaan doet hij niet. Ik pak zodoende 1 ronde voorsprong op Bas en 1,5 op Fred. Dat zijn nu 3 clubraces op rij, met verschillende auto’s! Bas toch nog 2e en Fred “m’n race is vern**kt” is derde. Randy en Paul volgen voor Arie, Willem en Errol. Iedereen ruim in de 100 ronden. Ik hoop dat onze gasten niet te veel geschrokken zijn van dit geweld en ik zie ze dan ook graag nog eens langskomen al is het alleen maar om er wat meer tijd voor vrij te maken.

felle gevechten bij de Audi's



De uitslag Audi 8 mei 2015

Jan Willem108,56
Bas107,51
Fred107,07
Randy105,95
Paul105,17
Arie104,50
Willem103,28
Erroll100,61

Geen opmerkingen:

Een reactie posten