 |
de eerste groep...bijna gelijk aan de 2e...
|
Vrijdag beleefden we een vrij rommelige club race. We hebben
2 gasten , in potentie nieuwe leden, op
de club, jongens die jaren terug in ’t kasje reden. Bas had z’n vriendin weer
eens meegenomen en er was ook nog de BRM sidecar die nogal aandacht trok. Tussendoor
werden de Audi’s nog even aan de tand gevoeld door de clubrijders.
 |
de keuring
|
De uitgebreide keuring bracht geen gekke dingen aan het
licht zoals je mag verwachten. Nieuw is wel de bodemvrijheid die wordt gemeten.
Hier zien we best grote verschillen. De Scholtens staan lekker laag en mijn
auto is met 1.4 mm de hoogste. Dit zie je een beetje terug in de magneetkracht.
De nieuwe achterbandjes ( P22) worden
omgelegd (Er is uiteraarie maar 1 soort) en als iedereen eenmaal
zover is gaan we kwalificeren.
 |
P22
|
Kwalificatie: De voorbereidingen geven aan dat het veld best
close is en dat is niet zo gek met vrijwel standaard auto’s. Paul zet de toon
door vrij simpel laag in de 8.8. te duiken. Randy, normaal een rappe jongen
verslikt zich in die tijd, hij krijgt de auto niet lekker over de baan. Ik ben
daarna met een lage 8.7 wat sneller en ook Arie en Willem zitten in de 8.7
Errol is als enige in de 8.9 en Fred en natuurlijk Bas slaan de 8.6 over en rijden
8.5-jes!
Kwalificatie | |
Bas | 8,502 |
Fred | 8,586 |
Jan Willem | 8,709 |
Arie | 8,734 |
Willem | 8,768 |
Paul | 8,807 |
Randy | 8,869 |
Erroll | 8,941 |

|
onze DJ van vanavond...Arie!
|
1eHeat: Tapen of niet tapen...dat is na de LMP
race opeens een item geworden. Sommigen willen het per se anderen laten het
bewust achterwege mede vanwege mogelijke lijmresten die achter blijven op het
loopvlak. Voor allebei is wel wat te zeggen. De eerste groep is dus Erroll,
Paul, Randy en Willem, onder leiding van nieuwbakken wedstrijdleider Arie. Het valt op dat er een zeer close race ontstaat waarbij
Randy wel meteen wegloopt.

|
geconcentreerde koppies...weinig fouten!
|
Er worden ook opvallend weinig fouten gemaakt
(Randy..niet 1!) Je ziet wel dat de tijden elke stint iets omhoog lijken te
gaan. Paul houdt de schade op Randy erg netjes binnen de perken. Op 3 loopt
Randy definitief een ronde uit maar Paul komt sterk terug als hij de
afsluitende race op 1 zelfs wat sneller
lijkt dan Randy. Aan de andere kant met ruim 1 ronde voorsprong kan R. zich wel beperken
tot het veiligstellen van de overwinning!
De 2e Heat: Bas,Fred, JW. en...Arie! in omgekeerde volgorde,qua baannumer,vertrekken
we. In ronde 1 wordt ik al geramd door Arie die erg snel weg is. Gelukkig blijf
ik rijden en dat is ook zo als ik even later beide andere heren ook nog voor
mijn neus op zie duiken. Dit en de snelle baan 2 laten me flink uitlopen, 28
ronden heb ik maar liefst! Op baan 1 is het een heel ander verhaal. 2 Foutjes
in het begin zorgen ervoor dat ik pas laat op gang kom. Mijn snelste is maar ik
nipt onder de 9 sec. en daardoor is Fred (27) weer in de zelfde ronde terecht
gekomen en is Bas (28)er alweer van tussen. Bas ondervind ook dat 1 niet echt
lekker loopt. Hoewel hij er wel krankzinnige 8.5 -jes uitperst komt hij door
een aantal akkevietjes niet verder dan 26 ronden. Fred, Bas en ik staan in de
zelfde ronde. Nu volgt 1 van de meest chaotische stints van het afgelopen jaar.
Ik ben lekker bezig om steeds sneller te gaan op 4 en hoor intussen van alles
om me heen. Met name de carrousel is een slagveld. De Audi’s krijgen nogal last
van onderstuur en dat is in de binnenbochten natuurlijk het vervelendst. En in
sommige gevallen desastreus voor de race van jou en een ander. Vergeet ook niet
dat de Marshall daar het lastigst bij kan. Daarnaast wordt er ook nog eens een auto in de verkeerde
baan gezet en je begrijpt het aantal verwensingen is niet van de lucht. Helaas
vergeten de rijders daarbij wel de ze er meestal zelf de oorzaak van zijn dat
ze van de baan raken! Ik heb daar geen last van en de auto lijkt wel steeds harder
te willen. Ik heb vorige week dan ook een stukje lood onder de vooras gelegd.
Dit mede vanwege soortgelijke toestanden bij de LMP race. De auto rijdt even
snel met of zonder maar als er meer grip komt blijft hij met lood nou eenmaal
een stuk betrouwbaarder het spoor volgen. En dat blijkt! Mijn auto is dan
misschien de zwaarste..er uitgaan doet hij niet. Ik pak zodoende 1 ronde
voorsprong op Bas en 1,5 op Fred. Dat zijn nu 3 clubraces op rij, met
verschillende auto’s! Bas toch nog 2e en Fred “m’n race is vern**kt”
is derde. Randy en Paul volgen voor Arie, Willem en Errol. Iedereen ruim in de 100
ronden. Ik hoop dat onze gasten niet te veel geschrokken zijn van dit geweld en
ik zie ze dan ook graag nog eens langskomen al is het alleen maar om er wat
meer tijd voor vrij te maken.
 |
felle gevechten bij de Audi's
De uitslag Audi 8 mei 2015
Jan
Willem | 108,56 |
Bas | 107,51 |
Fred | 107,07 |
Randy | 105,95 |
Paul | 105,17 |
Arie | 104,50 |
Willem | 103,28 |
Erroll | 100,61 |
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten