370: Cubrace november GrC-32...de ontknoping nadert...
Het seizoen 2015 loopt teneinde en met nog 2 races te gaan
staat Bas op kop, op kleine afstand gevolgd door Fred en JW. De Gr.C-32 race kan daar wel weer eens
verandering in brengen.
Fred is al geruime tijd bezig om de Porsche sneller te
krijgen. De Toyota wordt als referentie materiaal gebruikt. Ook Bas heeft
de Toyota nu definitief gekozen als wedstrijd auto. Mijn Porsche is nog altijd
dezelfde zoals ik die al 4 jaar heb inmiddels. Herman en Wesley hebben er ook 1
maar dan van de jongste generatie. Die blijken wel snel te zijn! Dat is ook de Porsche van Paul en zeker de Toyota
van Randy. Willem is Jaguar trouw, maar de 3e hands paarse Jag. is
toch betrekkelijk nieuw hier. Outsiders zijn Arie met de Sauber en Pascal ook
met een Porsche.
De keuring, altijd zeer serieus genomen door Paul, is voor
geen enkele auto een probleem. De meeste auto’s zitten heel dicht bij elkaar
qua meetgegevens. De nieuwe banden gaan er onder en de auto’s gaan in het PF.
Kwalificatie: Paul begint zoals gewoonlijk en doet dat
netjes met een 8.682! Fred komt daar maar net onder, net als Herman. Arie zit er een fractie boven en Wesley komt met een 8.7. in de buurt. het
zit heel dicht bij elkaar. Pascal heeft nogal ruzie met de Porsche maar komt
ondanks dat op de 9.0. Als ik de auto even de sporen geef zit ik van de 8.8.in
de 8.6 en daarna 2x een 8.5! Ik besluit meteen te stoppen. Willem met de opeens
wat rechtdoor schietende Jag. haalt een 8.7 en dan komt Bas nog. De Toyota
wordt met strakke hand op precies 8.5 gestopt.
Race 1: Het gaat allemaal heel traag vanavond. Het is al 10
u. geweest en als de auto’s eindelijk klaar staan heeft niemand er een
nummertje opgeplakt. Pascal, Arie, Wesley en Willem gaan van start. Wesley heeft de auto
prima voor elkaar en rijdt ook prima! Arie is de enige die nog een beetje kan
volgen! Na de wissel is het Willem op 2 die er 1 ronde tussenuit knijpt. De
andere 3 hebben allen 25 ronden. Hierna is het Arie op 2 die aan het langste
eind trekt gevolgd door Wesley op 3. Tenslotte doet Willem er alles aan de
achterstand op Pascal en Arie goed te maken. Deze is vooral ontstaan doordat de
auto opeens nogal eens rechtdoor wil.
Vooral de duels met Wesley zijn mooi om te
zien, ook qua kleurencombinatie. Het gaat beslist beter maar het is niet
genoeg. Wesley wint voor Arie en Willem.
Race2: Arie (Wesley heeft bedankt) Paul, Randy en Fred. Laatstgenoemden
hebben het meteen met elkaar aan de stok. Het lijkt er inmiddels wel op dat op
baan 3 met name sommige auto’s nogal eens rechtdoor willen op deze banden. Zo
ook die van Randy. Het wordt een chaotische stint. De Toyota , al 8.4 tjes
producerend schiet op de gekste plekken van de baan, met name in en om de carrousel.
Lastige plekken voor de inzetters. Als ik de Toyota hulpeloos over het plastic schurend onder de tunnel uit
zie komen bedenk ik me geen moment en schuif hem terug in de gleuf..helaas de
verkeerde 3. Zelf ben ik deze race pardoes
tot wedstrijdleider gebombardeerd en na de zoveelste roep om een “Track”druk ik
de stop knop in. Ook dit is niet echt een handige actie. Na veel overleg/hardop-denkwerk
en het driftig indrukken van verschillende knoppen komt de te verrijden tijd
opeen op het DS boxje! We laten de tijd 10 sec. verlopen en dan gaan ze weer! Fred
is al een behoorlijk eind weggelopen en bij Randy lopen de gemoederen zo hoog
op dat hij de stekker eruit trekt. Fred gaat hierna op 2 als eerste in de 28
ronden gevold door Arie met 27 en Paul die gewoon zijn 26jes blijft rijden. Dat
lukt Paul hierna niet(3-onderstuur!) Arie heeft het op 2 prima naar zijn zin
kan Fred op 1 bijbenen. Op 2 is Fred weer de snellere en de overwinning zit in
de zak. Paul gaat weer op de 26 modus en dat doet Arie ook. Ze finishen naast elkaar.
Arie heeft er alleen 3 ronden meer uit geperst. Dat zijn er ook bijna 3 meer
dan in zijn vorige race! Het is jammer dat Randy het opgaf want baan 3 blijkt
echt de meest vervelende te zijn. Gezien zijn pure racesnelheid zit er beslist
meer in...
Race 3: Fred, Herman, JW en Bas. 3 Porsches tegen de Toyota.
De heren zijn voortvarend van start en ik moet ze 1 voor 1 inhalen. Als ijk dat net voor elkaar heb kom ik voor
het eerst met de baan 3 onderstuur geintjes in aanraking. Ik schamp precies
voor de auto van Fred langs..en ik kan weer opnieuw beginnen. Steeds als ik bijna
bij ben gebeurt me dit, tot 3x toe. De 27 ronden zijn dan nog niet eens slecht
en de auto is wel gewoon erg snel. Hierna gebeurt er niet zo veel met Fred op
3. De verhoudingen blijven ongeveer zoals ze waren. Op baan 2 maak ik een ronde
goed op Bas en Fred. Het zit nu weer mooi dicht bij elkaar. Ik maak me voor de
laatste stint geen illusies omdat 1 toch niet als de snelste baan geldt. Maar
tot mijn verbazing gaat het steeds beter. Ik ben hier met mijn 8.496 toch al gauw 0,2-0,4 sneller dan
de rest en loop zienderogen in. Helaas heb ik net een momentje te veel. Dat
gebeurt precies als Fred in contact komt met Bas en beiden de carrousel
uitvliegen. Bas protesteert en Fred roept ”Ik wordt opgejaagd door JW, ik moest er door!”
Dan ziet hij dat ik er ook al af ben geschoven zodat er eigenlijk weinig is
veranderd. Bovendien is de tijd aardig verstreken zodat het een kwestie van
uitrijden lijkt. Maar ja met Bas, waar het beste van de auto wat af lijkt, in
je nek ben je natuurlijk nooit veilig! Als de stroom wegvalt is het Fred die de
zwaarbevochten overwinning pakt met 2 baanstukken op Bas en 11 op mij.
De stand voor het Clubkampioenschap is nu iets definitiever
zo lijkt het. Bas blijft op 1 en Fred zit vaster op de 2e plaats.
Fred | 109,270 |
Bas | 109,250 |
Jan Willem | 109,160 |
Arie | 106,160 |
Herman | 106,140 |
Wesley | 103,880 |
Paul | 103,160 |
Willem | 102,330 |
Pascal | 98,340 |
Randy | 24,000 |
Nog even voor de nerds: Dit zijn de kwalificatie tijden van de vorige GrC-32 races.
| april | sept | nov |
Fred | 8,738 | 8,579 | 8,590 |
Jan Willem | 8,505 | 8,625 | 8,515 |
Bas | 8,652 | 8,672 | 8,500 |
|
|
|
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten