SRA

SRA

zaterdag 23 januari 2016

376: 1e Clubrace 2016..de oudjes tegen de neefjes!


De oudjes tegen de neefjes of Toyota vs. Porsche...

de mooie Jag van Willem

Bij SRA is het tegenwoordig dynamischer dan ooit. De bedrijvigheid voor een race is nog nooit zo groot geweest. Weken vooraf wordt er al volop getest en getraind. Diverse heren schromen bovendien niet een nieuw wapen in de strijd te gooien. De een koopt dan weer iets echt nieuws, zoals de Toyota, terwijl de ander de zoveelste Porsche aanschaft. Dat dit model al ruim 10 jaar wordt gemaakt lijkt niet uit te maken. Een constante stroom aan nieuwe uitvoeringen is al die tijd al aan de gang. Tegenwoordig zijn het vooral de IMSA bakken uit America die aan de beurt zijn. Ze zijn te herkennen aan een enorme brievenbus boven op de motorkap. Daarnaast houd Slot it de chassis ook nog eens up to date. Ook de gemiddelde rijder wordt steeds beter mede door kwaliteits impulsen in de vorm van Eddy en Dennis.

Laatstgenoemden en ook Wesley hebben hun voor deze clubraces aangeschafte nieuwe wagens op scherp weten te krijgen mede door de aanwijzingen van de oudere SRA rotten. Herman heeft al een IMSA bak en Fred kreeg uit zijn huidige stal geen auto meer snel dus is hij op het laatste moment ook maar aan de IMSA gegaan. Fanatiek heen en weer dribbelend tussen baan en garage blijft hij tot vlak voor de race finetunen. Eddy heeft zijn Toyota inmiddels al op Randy niveau gekregen. En ook de Porsches van Wesley, Herman en Dennis doen het prima. Mijn witte Porsche lijkt in alles de standaard. Snel, stil en betrouwbaar op de weg liggend en dat al voor het 5e jaar! De Porsche vloot zwelt aan tot ongekende proporties door Bas, Pascal en Maarten. Allen met de livery uit de begintijd van Rothmann’s! De overige inbreng is de Sauber van Paul, de Lancia van Errolll en de Jaguars van Willem(duh) en Arie die er een soort Chapparal van heeft gemaakt..”ik zag een paar gaten en daar pasten de vleugelsteunen zo in”...!

De originele vleugeloplossing van Arie

 

de keuring

Doordat de inloop van nieuwe mensen maar door bleef gaan en het grote aantal rijders liep dit onderdeel behoorlijk uit!  Het enige gekke dat we zo aantroffen was de magneetkracht van de auto van Maarten...56 gr is wel een enorme uitschieter! Boosdoener blijkt een magneet die keurig zwart gemaakt is..Daarna zat de auto op slechts 6 gr...weer het andere uiterste. De BRM bandjes gaan er weer onder ,sommigen hebben BRM op de buitenkant, anderen juist weer binnen. Het blijft toch altijd weer spannend wat deze banden voor effect hebben op de auto.

bijna alle auto's bijeen

 

Paul gaat er als eerste voor staan. Zijn 8.9 geeft aan dat er geen records gaan sneuvelen vanavond. Fred is na een paar uitstapjes de enige die in de 8.4 gaat wat wel erg snel is voor deze auto’s.Eddy en Randy zitten in de 8.5, Herman 8.600 en ik voer een pelotonnetje 8.7 rijders aan. Het is dus best close allemaal! Het is ook opvallend dat bijna niemand foutloos is!


de eerste groep


Race1:Maarten, Pascal, Paul en Arie gaan van start. Regelmatig rijdend trekt Paul er tussenuit. Arie zit nog een beetje in het spoor en de andere 2 heren liggen al een flink eind achter. De volgend stint geeft het zelfde beeld maar is Maarten Pascal de baas. De derde stint is nog maar net begonnen als de auto van Arie er mee ophoud. Er wordt snel gekeken of er iets los zit en als de wagen de baan weer op gaat valt hij even later weer stil. Als ik even wat stroom leen van een andere baan doet hij het wel gewoon. Het is dus een draadbreuk in de regelaar! Als dat opgelost is gaan we weer verder. Paul gaat niet echt des Pauls en Pascal.. die draait er doodleuk 25 ronden uit! De laatste stint is weer gewoon als de eerste en dus wint Paul met overmacht deze race.

de 2e ..Bas lijkt te denken wat doe ik hier...?

Race2: Dennis, Bas, Erroll en de indraaiende Paul.

Als Paul ff bezig is Randy de wedstrijdleider..

 

Bas en Dennis hebben het met elkaar aan de stok. De oude tegen de nieuwe Porsche. De Jagermeister is op sommige stukken de bejaarde Rothmanns de baas maar Bas geeft het niet zomaar op. Een paar fouten worden toch nog bijna goedgemaakt maar Bas lijdt. Paul laat op baan 3 zien dat er best wat meer in de Sauber zit. Voor het eerst onder de 9 en foutloos zit hij gewoon Bas op te jagen. Dennis komt 1 ronde te kort, Erroll 2. Hierna is het op 1 en 2 weer de Bas en Dennis show. Erroll en Paul zitten ook steeds bij elkaar in de buurt. Tenslotte trekt Bas de race naar zich toe. 27 ronden in baan 3 is gewoon erg goed. Dennis is 2e en Paul haalt net zijn score van de race hiervoor niet!

de 3e groep, dank aan Dennis voor de foto!

Race 3: Herman, JW, Willem en Wesley gaan het nu proberen. Mijn witte auto gaat niet echt supersnel maar wel betrouwbaar! 28 ronden op 3..Willem op 2 zit nog een beetje in het spoor. Hierna op 4 toch weer op 27 ronden en weer foutloos. Herman zit me nu wel op de hielen. Ik moet echt alles op alles zetten. De volgende is weer het zelfde verhaal 27 ronden waarbij de andere 3 het elkaar knap lastig maakten. Tenslotte mag ik op 1, de vorige race mijn snelste baan. Helaas zit dat er bij lange na niet in! De 9 sec. grens blijkt een pittige en ik moet zo forceren dat ik zelfs 2 foutjes maak. We zitten wel dicht bij elkaar en Willem wint ditmaal en pakt Wesley net. Maar met de ruim 108 ronden pak ik wel 1 ronde op Bas en sta ik bovenaan en ik besluit niet in te draaien. Dit mede door de aflopende prestatie curve.

de toppers!

Race 4: Met Randy, Eddy, Fred en Herman zal ik niet lang bovenaan blijven. Fred stuift als eerste weg gevolgd door de neefjes en Herman. Een voor een pakken Eddie en Randy Fred terug! Die blijft echter foutloos door stampen en daardoor loopt het verschil niet erg op. Hierna zijn het Fred en Herman op de binnenbanen die er een ronde tussenuit knijpen! Dit mede door de foutjes van Eddie en Randy. Ze zijn erg snel(8.4/8,5) maar het lijkt ook wat roekelozer. Zeker afgezet tegen de foutloos opereerende Fred. Als Fred hierna op 1 ook nog gelijke tred met de opponenten weet te houden kan het bijna niet meer missen. met 82 ronden moet het voor hem haalbaar zijn mijn score te verbeteren. Dat wordt voor de 2 andere heren(81) nog een hele kluif! Maar goed er zijn nog 4 minuten en ze zijn een stuk sneller dus wie weet! Weer is het Fred die, weer foutloos ditmaal op 3, een hoge 27 er op de monitoren brengt! Eddy klopt Randy net en pakt de 2e plaats in deze heat.

de 2 Toyota's en Fred's Porsche staan al klaar

Als Paul alles heeft opgeteld blijkt Fred als verwacht op 1 te staan. Zelf vindt ik mezelf op 2 terug... 1 baanstukje voor Eddy! Randy is daar weer vlak achter. 4e is Bas voor Herman.

De kop is eraf! Als dit de opmaat is voor het nieuwe racejaar dat wordt het vast niet saai!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten