Nog even afwachten wat de BRM banden met de auto’s gaan doen.
De keuring is zoals altijd een wat chaotisch uitziend
gebeuren. Maar het moet gezegd Paul komt elke x weer als winnaar uit de strijd.
Alles onder controle, auto’s goedgekeurd, van nieuwe banden voorzien en in het
park Fermé zoals de Fransen zeggen. Alleen Arie rent nog druk heen en weer met
de auto. Als laatste is ook hij zover, zij het met de oranje Jágermeister
Porsche van Dennis!
Grofweg zijn er 3 kampen, Toyota, Porsche en Willem. Bas is
er niet bij helaas, net als Erroll en Wesley.
De kwalificatie:
De eenzame Jaguar |
Paul eindigt deze sessie i.p.v. hem te beginnen. Echt heel
snel is de Bellof Porsche niet, wel betrouwbaar, 1 na laatste. bovenaan vinden
we Fred 8.430 met de nieuwe IMSA Porsche
die de 3 Toyota’s van Eddy, Randy en Dennis behoorlijk klopt. Zelf zit ik
opeens met een 8.6! in de middenmoot net voor Herman. Alleen Pascal haalt de 9
sec. grens net niet.
Pascal krijgt van Fred nog even de juiste instelling van de regelaar door.. |
De eerste groep |
Race 1:
Pascal, Paul, Arie en Willem. 3 Porsches tegen 1 Jaguar. Als Arie
eenmaal aan de leasebak is gewend is hij niet meer te houden! Het gezegde gaat hier helemaal op, een
leasebak gaat sneller, remt later en kan harder de hoek om, 27 ronden, 1 meer
dan wie dan ook. Eigenlijk blijft dit het beeld. Paul rijdt stug door en
beperkt de schade en Willem kan ook vaak aardig meekomen. Meestal tot de
eigenzinne Jag het wel genoeg vind en ergens het pad verlaat. Pascal laat zien
ook stappen te maken. Op baan 4 na zit hij er best goed bij! Binnenkort zit hij
beslist ook in de 100+ club. Arie dus 1 Paul en Willem daar weer achter met 2 en 4 ronden aan den broek.
Race 2: Arie, blijft staan, Herman, JW en Dennis. 3x Porsche, 1x Toyota. Herman hebben we niet meer teruggezien. Wat
een snelle auto. Ook Dennis is me te vlug af, net als Arie. Door me vast te
bijten in de race, de rondetijden toch zo laag mogelijk te houden krijg ik toch
controle over Arie. Dennis lijkt te ver weg , maar helaas bij een baanwissel heeft hij de 2e plug er niet in
gedaan! De halve ronde die dat kost moet hij toch weer goed zien te maken op de
witte Porsche, die op zich een vrij eenzame race rijdt Herman pakt 2 ronden en
ik zit toch 20 baanstukken voor Dennis! Arie haalt zijn moyenne van race 1 niet
meer en dat kost hem 2 plaatsen want hij
was sneller dan Dennis en ik!
ze hebben er zin an! |
Race 3 : Ondanks de waarschuwing neemt Dennis de handschoen
op tegen Randy, Eddy en Fred. Nu zijn
het 3 Toyota ’s tegen 1 Porsche. Dat
heeft Fred geweten Al snel ligt hij in
de hekken! Een verbeten inhaal race is
begonnen! Eddy op 3 is ruim de snelste, gevolgd door de andere 3 op 1 ronde
inmiddels. Randy hierna op 1 verprutst zijn race. Is het de extra grip van het
nieuwe rubber, zenuwen? 25 rondjes in dit veld is te weinig. Dan Fred en Eddy
verbeten doorjakkerend, Fred is de iets snellere en samen klokken ze 28 ronden!
Dennis houdt stand met zijn 27. Fred nu op 1 kan de anderen gewoon goed partij
geven . Alle 4 in de 27 ronden! Eddy, op 1, gaat aan de leiding maar Fred mag nu op baan
3! En 1 lijkt de Toyota iets minder te liggen, zeker als je iets te lang op de
monitor blijft kijken.... Langzaam maar zeker komt Fred dichterbij. Halverwege
is het gepiept, de Porsche aan de leiding. De Toyota van Dennis is eigenlijk de
enige die dat tempo nog een beetje kan bijbenen. Eddy heeft zelfs moeite om
onder de 9 sec. te blijven, net als Randy op 4 trouwens. Fred
wint dus met 110,18, 1/3 baan
voorsprong op Eddy. Dennis loopt een ronde in op Eddy en verbeterd goed naar
108.74 waarmee hij oprukt naar plek 3, voor Herman! Randy zal er zich meer van
hebben voorgesteld en zit tussen Arie en
mij in.
Al met al een goede race met mooie gevechten en een terechte
winnaar!
1 | Fred | 110,180 |
2 | Eddy | 109,790 |
3 | Dennis | 108,740 |
4 | Herman | 108,500 |
5 | Jan Willem | 106,380 |
6 | Randy | 105,790 |
7 | Arie | 105,160 |
8 | Paul | 104,960 |
9 | Willem | 102,970 |
10 | Pascal | 98,270 |
Close race idd
BeantwoordenVerwijderenClose race idd
BeantwoordenVerwijderen