random slotracevideo's

Loading...

SRA

SRA

maandag 7 juni 2010

Group C32 Noordholland 1e race


Zondag jl. was het dan eindelijk zover,de 1e group C 32 race in onze regio.

Dit zijn regionale races die uiteindelijk naar een nationaal kampioenschap moeten lijden.

De auto's zijn de bekende group C auto's van medio jaren 80 tot begin jaren 90.

Dus heel veel Porsche 956/962, Jaguars, Mazda's en een enkele Sauber en Lancia.

Het was niet zo gemakkelijk om de 3 clubs zover te krijgen om 2 a 3 race data te prikken.

Uiteindelijk hebben het altijd zeer actieve Slipstream en SRA overeenstemming bereikt .

Slotshop kreeg het niet voor elkaar iets te organiseren maar de rijders zijn uiteraard altijd welkom bij de races van andere 2 clubs.

Wie denkt dat dit een Noordhollands onderonsje zou worden heeft het toch mis.

Tot ieders verbazing kwam ook "Porsche Harry "helemaal uit de regio Enschede op de inschrijflijst voor! Hij vindt de baan en de scenery zo mooi dat het hem dat de lange reis wel waard is.

Om hem wat tegemoet te komen mag hij het laatste half uur met mij mee rijden.

Porsche Harry's onder elkaar....

Om kwart voor 8 stond hij bij mij op de stoep, dat betekent dat hij al om 6.15 u in de auto was gestapt!Een half uur later komen we aan in in zeer rustig onderkomen van Slipstream.

Er zijn maar 14 rijders aangemeld. Het meerendeel is "Slipstreamer",aangevuld met Stefan, Ton en Peter.Ik ben de enige van SRA.

We krijgen meteen banden van Rob en kunnen gaan rijden. Dankzij Rob's tips vooraf (sportief!)bleek iedereen wel over de juiste tandwielverhouding en gewichtsverdeling te beschikken.Hierdoor kon je meteen kilometers gaan maken.Het viel op dat de bekende" locals" er behoorlijk uitstaken qua tijden.Sebastiaan leek me de te kloppen man.

De kwalificatie leek dat ook uit te wijzen. Maar ook Andre met de Warsteiner Porsche ging als de barandweer ondanks zijn wat stuiterend gang over de baan.

Zelf zat ik in het rechter rijtje waar de onderlinge verschillen erg klein bleken.

Er werd besloten eerst de langzaamste 4 te laten rijden en daarna 2 heats van de overige 5.

En dat 2 x waarbij het beste resultaat telt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen