SRA

SRA

dinsdag 16 november 2010

Finale Group C32 in Dordrecht



Zondag morgen vertrok ik op een redelijk tijdstip, voor een race weekend, met Dirk Jan naar Dort.
Hij was zo aardig om zich als clubman/ supporter aan te melden.
Het was rustig op de weg dus we waren er best snel.
De hal was al aardig vol met bekenden uit het slotrace wereldje.
Er was een treinen en slotcarbeurs georganiseerd. Slotracing Friesland(Guus) bad een behoorlijke Ninco baan neergezet die de liefhebbers al vaker hadden gezien.Hoewel ook liefhebber was dit voor mij voor het eerst.
Zo tegen half 11 begonnen de slotracers al meer rond de baan te verzamelen.
We mochten , na aanmelding, trainen, slechts 2 min. per spoor.
Daarna auto inleveren ter keuring en afwachten tot het spektakel begon.
Ik reed samen met Porsche Harry op en de auto leek aardig mee te kunnen komen.
De buitenbanen waren wel extreen slippery..voorkom aanraking van de slipstroken, het woord zegt het al.Ook was de baan exrtreem hobbelig wat ook voor onverwachte situaties zorgde.
We konden eventueel nog iets aan de tandwielverhouding veranderen en daar bleef het bij, het bleef voor de meesten toch een gok.
De keuring, door Rob en Roel was een formaliteit. Ik meen dat 1 van de deelnemers grotere voorbanden moest lenen.

De race:
In de 1e heat mocht oa. Porsche Harry het spits afbijten. Hij reed opvallend strak en al snel ging hij onder de 11 sec. in de rondte!Helaas bleek in deze stint iets niet in orde met het management systeem waardoor een herstart nodig was.
Opvallend was dat de tijden nu boven de 11 sec. bleven!
Harold bleef goed rijden en werd nipt geklopt door Johny Mertens, toch mooi 2e.
Beide heren ruim 148 ronden.
De volgende heat werd in een iets rustiger tempo afgewikkeld.Ruim gewonnen door Lorenzo Vanborren met 144 ronden.
Hierna mocht ik het opnemen tegen Rob van Altena, Mario Glas,Jan van de Bossche
en Emil van Essen.
Rob vertrok als een raket en ik volgde redelijk op baan 5.De aauto voldeed op dat moment best goed.
Hierna kwam ik op de buitenbaan en dat voelde weer totaal anders. De achtervolgers kwamen steeds dichterbij!Probeer dan maar eens rustig te gaan rijden en je verlies te nemen.Op het rechte eind en de daaropvolgende bocht was de auto zondermeer snel maar het achtergelegen bochtige stukje was puur overleven!
Mario passeerde me als 1e. Nog even tegenstribbelen en een foutje..en weg was hij.
In de laatste stint kwam ook Jan opzetten. We reden beiden niet foutloos en ook de rondetijden waren gelijk.
Uiteindelijk won Jan met 13 baanstukken verschil.1 foutje te veel helaas.
We reden uiteindelijk ruim 140 ronden,11 minder dan Rob!
De laatste heat beloofde vuurwerk.
Paul v.d Hurk, Sebastiaan van Altena en Sander Mertens, ze hadden ook nog eens alle 3hun pa bij zich als ik het wel heb,hebben wel bewezen te kunnen winnen.Je ziet Paul met de Jaguar steeds beter in z'n ritme komen,de enige die een hele ronde "raced", terwijl Sanders Mazda steeds breder wordt vanwege een losrakend tandwiel.Sebastiaan kampt met een langzaam overleidende motor in de Mazda en kan niet zo veel uitrichten als hij zou willen.
Hij weet z'n pa wel voor te blijven en eindigd ook overall als 2e.
Rob is dan derde en Harold is 6e en beste thuisrijder.(Zie zijn verslag/Blog)
Al met een goede afspiegeling van de verhoudingen vandaag.

Na tussendoor de beurs nog even te hebben afgestruind en met allerlei bekende en -nog- onbekende slotters te hebben gesproken keerden we huiswaarts.
Dirk Jan wil volgend jaar zelf ook meedoen!

Zuffenhausen

1 opmerking:

  1. Strak verhaal JW en weer een andere invalshoek van deze mooie finale. Wel jammer idd van die herstart, ik merkte dat de concentratie daarna net een tandje minder was, maar de fun daarentegen om mee te doen bleef groot. Tot zondag bij de Classic Cup :-D

    BeantwoordenVerwijderen