SRA

SRA

zaterdag 4 december 2010

Clubrace laatste heat


Dit zijn de matadoren vanuit een wat ongebruikelijke hoek.
Bas,de beste niet getapete getrainde rijder, Erroll Fred en ik mochten kijken of het beter kon.
Eigenlijk gaat het meteen best goed met ons groepje.Alleen Erroll heeft wat meer uitvliegers vooral in baan 1.
Bas niet gestoord door omgevingsgeluiden, hij heeft een MP3 speler aan het onvolprezen telemeriesysteem gekoppeld,rijdt voor zijn doen lekker relaxed rond.Dat betekent voor Fred en mijzelf:Oppassen!Op de tonen van dhr.J.Hendrix, toch van ver voor zijn jaartelling,gaat hij zelfs op baan 1 in 9.1 rond!Zelf begin ik op baan 3 en die is glad!Ik zie de anderen regelmatig voorbij komen maar maak amper een fout en beperk de schade nog iets.Baan 4 vindt ik prima en ik win de heat zelfs.Daarna op naar 2 waar ik meteen in een lekker ritme zit.Dan de gevreesde baan 1!
Ik start furieus, plak bijna vast in de carroussel,heb handen en voeten nodig als ik er uitkom en ruil de laatste plek weer in voor de 1e!De tussensprintjes zijn ongelooflijk fel voor deze kleine rakker.Ik heb de regelaar behoorlijk teruggedraaid om lancering te voorkomen.Langzaam trek ik me los van de rest en ik weet zelfs een 9.016 te produceren!Op het laatst gaat het nog bijna fout als ik probeer onder de 9 te komen.De auto verlaat de carroussel bovenop en dat is een lastige plek.De gatzitter ziet hem niet en de man bovenaan had het ook even niet door.Dan is de voorsprong snel weg.Vlak daarna valt de vlag en zit het er op.

Paul trekt zich terug achter zijn laptop en daar rolt uit dat ik heb gewonnen ,152.29tegen 152.09 voor Bas.Fred zit daar toch 4 ronden achter op iets meer dan 2 gevolgd door Paul.Daarna Willem,Herman, Erroll en tenslotte DirkJan.De laatste 3 heren zitten minder dan 2 ronden uit elkaar en dat in 24 min. racen.
Paul heeft dit hele jaar bijgehouden en daaruit blijkt dat Fred aan de leiding gaat.Paul is 2e en dan volgen Bas en ik .Fred en Paul hebben wel 1 resultaat meer dus ik weet niet hoe dat verrekend wordt.Als de meer gereden ronden zouden worden afgetrokken is Fred toch 1e met ruim 805 ronden.Bas heeft er 798 ik volg met 796 en Paul met bijna 780.
De kaarten lijken geschud want de verschillen blijken steeds uitermate klein te zijn.
Op naar de laatste clubrace waarin de wens is neergelegd iets anders te gaan doen, zoals een "nachtrace".We zien wel.
Eerst volgende week nog de JMMC!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten