SRA

SRA

zaterdag 4 december 2010

Meer Blauw 3


Fase 3 is het uitzoeken van de decals.
Hierbij zijn de foto's een belangrijke bron van info.Matra logo's, maar ook van Simca, Shell,Goodyear, allemaal uit die periode.
De nummers zijn ook een onderzoek waard.Ik besluit de meest gelijkende te nemen.
Die kan ik omzetten naar lijnen en dat kan ik dan modelleren naar het origineel.De 1 ..het lijkt zo simpel maar het is toch lastig.
Dat allemaal op een verzamelblad, in de goede maten.Dit alles zo kompact mogelijk omdat het decal papier nogal duur is.
Op strookjes die over zijn maak ik bv.de onderkleur alu. voor de achtervleugel.
Ik vertrouw de hechting van de spuitlak niet op dit plastic.Dus tapen,daar begin ik niet aan.
Tenslotte komt er 1 decal vel voor wit en een transparante.Waarbij ik wit te transparant vind, heel irritant.De enorme witte vlek om de cokpit heen maak ik van decal, die ik nog eens , na het knippen dekkend wit overspuit.Dat doe ik ook met de roundels.
De foto's van het origineel geven een merkwaardige oplossing aan voor de 2 achtersre nummers.Het kader is vrij groot en daarin zit dan een iets kleinere roundel met nummer die erg smerig is.Met een verloopkleur uit het tekenprogramma maak ik hier wel iets moois van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten