SRA

SRA

vrijdag 22 februari 2019

451: 1e CC32 van 2019 bij SRA voor Bas: the whole story!

 


een gevonden voorwerp..wie o wie? laat ff een reactie achter!



Dennis ziet de zon opkomen aan de oevers van het Gooimeer!

winnaar Bas met prijs en auto!
Verslag CC-32 SRA

De eerste CC-32 race van 2019 is gereden bij SRA . Deze races zijn al vanaf 2007 gereden en zijn nog steeds onverminderd populair! Maar liefst 24 rijders stonden te trappelen om mee te mogen doen! Het eenvoudige concept van Frank, de  slotcars uit een periode dat de auto’s er gewoon mooi uitzagen en een hoog voor- elk -wat -wils gehalte maken het al zo veel jaren een succes. Er is iets gesleuteld aan het regelement zodat er iets minder verschillende klassen zijn. Het kon voorkomen dat een auto uit de modified klasse zo uit de doos kwam en een standaard auto dat juist niet was. Door de komst van de 3D chassis zijn de voorheen wat meer kansloze auto’s nu in staat de topauto’s beter bij te benen. Maar onveranderd is dat de olympische gedachte die de boventoon voert, meedoen is belangrijker dan winnen. Maar dat betekend niet dat er niet hard en fanatiek gereden wordt natuurlijk.

volle bak


 
 

 
Door de grote opkomst hebben we het horeca gedeelte beneden geparkeerd. Onder leiding van Dennis worden daar de tosti’s, koffie e.d. van het racegebeuren afgehouden. Iedereen heeft nu gewoon lekker de ruimte voor de koffers. De kleffe cake is dan al op!


de kleffe cake, helemaal gratis!
 
 

Wie schrijft die blijft, aldus Gerrit
Met 24 man is het keuren bij SRA altijd een lekkere chaos. De rijders komen van alle kanten met hun gedemonteerde auto’s de banden worden uitgedeeld, inschrijfgeld betaald en dat allemaal over het hoofd van de druk doormetende en wegende Paul heen! Dat kost een hoop tijd. En er zijn natuurlijk altijd gevalletjes onvoorzien of gewoon pech. Sebastiaan van Altena heeft dit keer de auto trouwens gewoon helemaal netjes in elkaar zitten bij aankomst!

Er liggen al aardig wat auto's in het Parc Fermé
Kwalificeren doen we niet en Frank en Paul maken een indeling. Frank houd een korte inleiding waarbij hij het overleiden van Brain en Ton wordt aanhaalt. Paul legt de regels nog even uit en wat later dan gehoopt gaan we beginnen.

Er mag ook gelachen worden!

Meestal zien we dan dat de mindere goden, met alle respect, eerst gaan en dat er langzaam naar de climax wordt toegewerkt. Deze keer niet!

Wie is die uitslover met zijn 8.4!





 
 


de auto van Arie

Race 1: Dit lijkt meteen al de climax! Bas tegen Sebastiaan! Met daaromheen SRA mannen Arie en Cees! Cees, Bas, Arie en Sebas, in die volgorde gaan ze er vandoor. De oranje Slot it McLaren van de man uit Lelystad verdween in rap tempo uit beeld. Arie met de NSR 908 en Sebastiaan met de Thunderslot Lola stonden al meteen op 1 rondje. Op baan 1 doet hij dat gewoon nog 1 keer en op 3 en 4 ook. Met 84.91 ronden is de toon gezet. Sebastiaan krijgt de Lola niet echt heel snel rond  maar weet Cees precies op 1 ronde te zetten. Arie is wat aan het prutsen met de auto en haalt er m.i. niet uit wat er in zit.

het startveld van race 1

Race 2 Frank I., Eddy, Dennis en Chris 3 ervaren rotten en 1 iets minder ervaren man. Als Frank de auto eenmaal onder controle heeft ligt Dennis al 1 ronde voor! Eddy is ook aan het klooien en komt al op 7 ronden achterstand.... Chris ligt ook meteen ver achterop. Dennis gaat op 4 ook als de brandweer en mag 21  bijschrijven. Frank volgt op ruime afstand en de beide andere heren wisselen van positie. In de daaropvolgende stint lukt het Dennis niet een gat te slaan. En dat nog wel op baan 2! Eddy heeft het geheime knopje weer gevonden en hij voegt , net als Frank ook 19 ronden toe. Dennis moet nog flink doortrappen om de 80 te halen! Baan 1 is niet ideaal ,maar het zou moeten kunnen. Opgejaagd door Frank zit het er helaas niet in. De dikke 19 is net te weinig. Als gezegd zit Frank er dicht achter en de beide andere heren zitten ook dicht bij elkaar, 2 ronden daar achter.
 

race 2
 

Race3:  Gerrit, de  Freds P. en M. en Galyna mogen kijken of ze in de buurt van Bas komen. De paarse Matra van Fred M. spuit er vandoor. Gevolgd door onze SRA rookie, de verrassend sterk rijdende Gerrit!  Ook Fred trapt af met een 21er! Op 4 eigenlijk het zelfde beeld waarbij Galyna telkens wat verder weg loopt bij de andere Fred. Op baan 2 heeft Fred M. het ook wat lastiger en volgt de eerste 20er. Weer zit Gerrit daar het dichtste bij (19). Als afsluiting produceert Fred toch nog weer een dikke 20er zodat hij achter Bas op een voorlopig 2e plek staat.

Race 3
Race 4: Marten, Ikzelf, Ian Goyaerts en Jasper zijn de volgende. Ik ben omringd oor mensen die hier wat minder vaak rijden. De jonge Ian, zoon van Frank, doet pas een half jaar aan slotracen dus dat wordt extra opletten. Mijn groene Ford voelt meteen goed aan met de nieuwe banden en ik ben al snel kwalificatie ronden aan het rijden. Meteen al een 21 op de monitor. De 11 keer dat ik iemand op een ronde zette ging gelukkig probleemloos. Op baan 1 merkte ik al snel dat dat gladder was. Geen echte fouten maar het tempo ontbrak een beetje. Met 19 erbij zit ik nog op schema voor de 80 ronden. De andere heren , onder aanvoering van Marten, liggen al een aardig stukje achterop. De jonge Ian doet erg zijn best en gaat m.i. steeds iets beter en weet het tempo van Jasper goed bij te benen. Op baan 3 is er weer grip gelukkig en de tijden vliegen omlaag richting de 8.7. Met weer een 21 erbij is 80 nu echt haalbaar. Marten staat op 6 ronden en de andere heren , nog steeds erg close op ruim 10. Op baan 4 loopt het niet echt super en ik finish ruim in de 19 vlak voor Marten. Jasper is op 3 ook lekker bezig en pakt 3 ronden op Ian die ervaart dat 1 toch best lastig is.

race 4
Race 5: Richard, HP, Nanno en Ramon staan al klaar. Nanno onze ijsracer is er al snel vandoor, De Ford gaat prima en al snel pakt hij een ronde op Richard en Ramon. HP met de gele Ferrari geeft op 2 wat meer weerstand. Uiteindelijk heeft Nanno ook 20 om bij te schrijven, HP 19 en de anderen 18 Met Nanno op 4 is het eigenlijk het zelfde liedje, mooi regelmatig doorstomend komt er weer een 20 bij. Ook dat kan een ere worden! De andere heren doen ook vergelijkbare dingen als in de vorige stint. Als Nanno op 2 mag  ondervind ook zijn Ford dat het daar wat gladder is. Opeens is het meer een race! Ramon op 1 en Richard op 4 zijn de hele tijd in de buurt. Hans Pieter heeft het gek genoeg niet op de snelle baan 3 en verliest een rondje. Op baan 1 gaat het relatief beter voor Nanno  en met zijn 19.33  loopt hij wat weg van de anderen maar de 78.33 zal toch wat tegenvallen. HP zit op 3.5 ronden, vlak voor Richard en Ramon.

race 5
Race 6: Willem, Rob van Altena , Rob Coccu en Roland Sytsma. Weer een Scholten/ van Altena Battle. Maar helaas de Ford bleek veel beter dan de Opel. Op een of andere manier kreeg Rob de ooit zo berouwbare GT niet bepaald foutloos in de ronde. Rob C. deed het ook niet bepaald lekker en zo kon Willem 20 bijschrijven 1 meer dan de immer rustige Roland met de gele Alfa. Willem nu op 3 tegen Roland op 2. De Alfa op 2 slaagde er in om niet te worden gelapt door Willem en passeerde ook 20x het poortje! Dat zijn er 2 meer dan Rob C. en zelfs 3 meer dan andere Rob. Met Willem op baan 4 durf ik eigenlijk al 20 bij te schrijven. En dat klopt ook! De beide gele Alfa’s noteren nu 19 ronden en de arme Rob moet het weer met 17 doen. De laatste stint van vanmorgen is weer voor Willem. Baan 2 lijkt behoorlijk opgeknapt en Willem weet bijna de 21 te halen! Roland op 3 zit ook weer prima in de 20 ronden , ongeveer 2 meer dan de beide Robben. 80.99 voor Willem waardoor hij zich achter Fred nestelt en voor mij kruipt!

race 6

Bas..bijna 95 ronden...!
 

We hebben nu even pauze en dat stimuleert de tosti omzet. Het is toch erg prettig dat je deze activiteiten los kan maken van het racen. Het komt ook de lucht kwaliteit boven ten goede!

de  mannen van de catering
De middagrace.

je moet wel blive schrijven...
Race 1 Jasper,Ian,Chris en Eddy. De eerste 3 onervaren de laatste een oude rot in het vak. Dat was goed te zien. Zijn eerste race was zijn training, alle hoeken werden goed verkent en daarvan plukte hij nu de vruchten... maar liefst 19 ronden op 4...dat scheelt nogal. Ook jonge Ian, bijgestaan door Fred doet het beter dan ooit en mag er 18 bijschrijven. en loopt flink weg van Jasper en Chris. Ook op 2 is Eddy sterk en pakt er 19. Maar Ian is met 18 op 1 misschien relatief nog sneller! Ook Jasper komt nu in de 18. Hierna mag Eddy op 1 en het is het zelfde beeld. Weer de snelste met de andere heren allemaal in de 17. In de afsluiter kan het Eddy niet meer ontglippen en dat is ook zo. Jasper zit-op 2- nog wel aardig in de buurt en pakt een halve ronde terug op Ian. Maar die blijft toch ruim 2e. Chris moet wat meer ervaring opdoen, komt het vast goed.

middagh race 1 met een paar nieuwe gezichten
Race 2: Galyna, Fred P. en weer de beide Robben! De dame laat even zien dat ze de fijne kneepjes aardig beheerst en komt op baan 1 ook keurig op 18 net als de heren. In de 2e zien we weer een heel compact veld! Gemiddeld weer allemaal 18 ronden met een uitschieter naar boven voor Rob C. en 1 omlaag voor Fred op baan 1. Met Rob C .op baan 1 zien we wie de baas is op de baan. Met weer 19 ronden op de monitor loopt hij toch behoorlijk weg van de rest. De anderen zitten allemaal in de 18. De Opel van Rob luistert opeens wel wat beter naar de baas. Tenslotte is het Rob C. die andermaal de stint naar zich toe trekt! Net geen 20 ronden. Fred is op 4 ook aardig op dreef maar komt toch de knap volgende Galyna niet voorbij in de stand. Rob zit ook redelijk in de buurt maar baan 1 helpt niet echt om progressie te maken.

race 2
Race3: Hans Pieter, Richard, Ramon en Marten gaan kijken of ze hun resultaat kunnen verbeteren. Ze zitten in ieder geval heel dicht bij elkaar! Richard heeft de baan inmiddels prima door en laat zien dat de amerikaan gewoon lekker meekomt met de sneller geachte lagere prototypes in deze race. Hp heeft het op 1 wat lastiger maar ook de gele Ferrari heeft de nodige progressie geboekt de laaste tijd! In de volgende stint met richard op 1 is het nog closer, alle 4 in de 18! Als Marten op 1 mag blijkt hij ook een snelle leerling want hij is de eerste die in deze groep 19 ronden haalt.ramon en HP doen dat ook maar dat zijn doorgaans wat gemakkelijkere banen. Richard levert op 3- 1 in, maar dat kan aan je uitgangspositie liggen natuurlijk. Marten en Ramon liggen bijna gelijk maar de beide andere heren kunnen evengoed nog winnen als we de laatste stint in gaan. Marten is toch de snelste . Op 3 gaat hij na ruim 19 ronden over de streep, precies evenveel als HP naast hem. Die heeft alleen 1 ronde minder en daar zit dan de goed rijdende Ramon gewwon nog tussen.Richard heeft het een beetje vergooid op het laatst en komt ongeveer een halve baan te kort!

de auto's van race 3
Race 4: De hand van Arie zou ik willen zeggen. Roland, Arie, Frank en Gerrit. Wat kunnen onze oudje tegen de jonge friezen? Roland zet de gele Alfa resoluut op kop op baan1. Ariw volgt met de gele Porsche en ook Gerrit trapt de Ford goed rond! Frank kan dit Tempo aardig volgen maar het kost hem toch 1 ronde. Eigenlijk is de 2e stint precies zo alleen is het resultaat 1 ronde minder. In de derde stint zijn het de Friezen die de polderjongens de les lezen! Alle 2 weer keurig ij de 20!Daar kunnen onze mannen met hun 18 niet aan tippen. Arie vloog op het laatst in een andere baan en dat loste hij op door de langsrazende auto stevig van de baan te meppen.Dat kost natuurlijk tijd. De iets verlaagde achterkant,- de piloon stak door het achterdek (! )- en de afgebroken uitlaat ophanging moesten even worden terugeklikt cq van de baan gehaald.

het kan altijd nog platter aldus Arie!
 De start van de laatste stint werd even gemist en daardoor kwam Arie niet hoger uit dan 17.64 waardoor hij de op baan 1 ook niet heel rappe Frank toch voor moest laten gaan. Gerrit daar en tegen kneep flink door! Als enige  scoorde hij een 20er en kwam nog het dichtst bij de winnaar Roland.
 
 



voor de start met de 2 gele nunmmers 15..geen wonder dat ze in elkaars baan kwamen!

Race 5 : Dennis, Cees, Nanno en Sebastiaan. Allemaal snelle mannen met voldoende baankennis! Sebastiaan is nu duidelijk wat sneller dan in race 1.


de Lola van Thunderslot

 
 Op baan 4 laat hij de Lola lekker door rollen. het ziet er mooi soepeltjes uit en na 21 ronden is de stroom op. De SRA mannen zetten daar 20 tegenover en dat is vooral voor Dennis op 1 een mooi uitgangspunt. Hierna mag Cees op 1 proberen aan te klampen. Lukt net niet maar de anderen zijn op zich met hun 20 ronden ook weer mooi aan elkaar gewaagd. Dat  herhaald zich in de volgende eigenlijk weer. Cees komt op 3 ook 1 ronde tekort. De anderen zitten nog dicht bij elkaar! Nanno mag op 1 proberen Dennis te pakken te krijgen.De uitgangspositie van Dennis is wel beter (2) Dat geld ook van Sebastiaan op 3. Dit klopt allemaal en Sebastiaan wint met ongeveer 1,5, ronde voor op Dennis en Nanno die erg knap bij blijft. Cees blijft 2 ronden achter maar dat is geen schande.


race 5
Race 6: Als gewoonlijk zijn dit de snelste mannen. Bas, Willem, ik zelf en uiteraard Fred. Bas tegen de oudjes. Meestal hebben de binnenbanen het voordeel maar met Bas en Fred in de buitenste is dit geen zekerheidje de toon wordt gezet door de paarse Matra van Fred op 4 op de hielen gezeten door de  oranje McLaren . Aanvankelijk volgde ik best netjes maar zag Fred toch iets weglopen. Willem had het het lastigst.3x 21 en Willem daar 1 achter. Bas gaat op baan 3 onverdroten verder en komt weer aan een 21! Willem op 1 en Fred op 2 volgen op 1 ronde en ik krijg het op 4 niet voor elkaar onder de 9 te rijden. En dan redt je het niet in dit veld! Ik sta wel vlak voor start/ finish en op 2 pak ik gewoon weer een 21! Net als Bas op 4. Fred op 1 is me nog steeds voor met zijn 20 ronden. Willem heeft het op 3 ook al niet helemaal naar het zin..19. In de laatste stint is de kans dat ik hoog eindig nog steeds aanwezig. Dat wordt bruut verstoord als de auto aan het einde van het rechte eind keihard de boarding in schiet! Ik raak de auto van Fred net niet! Dat gebeurt hierna nog een paar keer en telkens gelukkig zonder iemand te raken. Ik heb geen idee wat het precies is maar het is wel gedaan met het vertrouwen. De andere heren laten zich niet afleiden en knallen er allemaal dikke 20ers uit. Bas komt hiermee op 83.68 uit voor Fred die 81.90 waarmee hij net te kort komt op Sebastiaan(81.96) Maar de eerder gereden 82.68 is toch genoeg om uiteindelijk 2e te worden! Frank heeft als regel dat de beste van de 2 resultaten telt.


de finale...allemaal redelijk standaard Slot it spul!
 
Prijsuitreiking: Snel door Paul doorgerekend en door Frank “bewerkt” gaan we heel kort na de race over op het officiële gedeelte. Minder klassen, kortere rijen prijswinnaars! Wel is er een Rookie prijs en daar gaat de jonge  Ian, de zoon van Frank mee aan de haal. Voor iemand van zijn leeftijd die het nog maar net doet  en  dan op een vreemde baan is hij goed bezig! Er is nog even een fout geslopen in de uitslag maar Fred is wakker en weet dat hij 2e is en niet Sebastiaan. De lintjes worden geruild en het is opgelost.


 
Zo kwam er aan dezer lange maar geslaagde dag weer een eind. Namens SRA willen ik Frank bedanken om zijn niet aflatende inzet .Dit jaar staan er weer heel wat races op het programma. De agenda is dacht ik nog niet helemaal definitief maar er zit zelfs een nieuwe baan, in Drenthe bij! Hou de publicaties in de gaten!
 

 

 

 
CC-32 voor elk wat wils...
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 



 



 

 

 





 

 

 

 

 
 

5 opmerkingen:

  1. Een foto met eten ala Frank103. Hachelijk zou ik zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is hier traditie in het CC-32 gebeuren! Een kleffe welkomscake!Het komt heeel precies wat klefheid betreft!Als het een beetje meezit heb de de hele dag plezier van 1 plakje! Ik zal ook eens kijken of in een horizontale opname kan maken met de portretstand...wellicht dat dan de boterglans dan is vast te leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat kan jij een goed verslag weg tikken! Helaas was ASracing deze keer niet vertegenwoordigd. Alle andere CC32 dit jaar zijn we wel aanwezig. We hopen jullie tzt te mogen begroeten op onze baan in Drenthe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het is een hele zit met zoveel deelnemers! Hopenlijk komen ze ook naar jullie. Wij zijn al airmiles aan het sparen.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vliegen van Lelystad naar Eelde is te doen. Maar dan van Eelde naar 2de Exloermond? 😀

      Verwijderen