SRA

SRA

dinsdag 23 februari 2010

SRA inschrijving voor 9 uur van Slotshop



Net als in 2009 gaan we weer meedoen aan de 9 u. van Slotshop in het altijd gezellige Zwanenburg.

We hebben nu 4 eigen teamleden waardoor we niemand hoeven te "lenen".

Naast Fred en JW. zijn dat Paul en het aanstormend talent Bas.

Deden we vorig jaar nog mee met de NSR Mosler ,deels omdat de beoogde auto niet functioneerde, dit jaar wordt het de bekende zilver gele Audi R8 van Slot it.

Er is afgelopen jaar hard gewerkt aan de auto en bij onze eigen 9 uurs race bleek wel dat we de goede kant opgingen.

Onder inpulsen van onze nieuwe man Paul is de auto onderdeel voor onderdeel "doorgewerkt".

Niets wordt daarbij ontzien, tot aan de schroefjes toe omdat alles nu eenmaal beter kan.

Ook het motto meten is weten is hierbij erg belangrijk!

Het resultaat is een ongelooflijk stille gemakkelijk rijdende auto, die ook nog eens heel solide in elkaar steekt.

Dit is o.i. heel belangrijk voor het endurence gebeuren.

We hebben er allemaal veel zin in en hopen dat de testresultaten omgezet worden in raceresultaten!Die 4 rondjes achterstend in Almere zitten ons nog steeds niet lekker!


Zuffenhausen

zondag 14 februari 2010

Zuffenhausen

vervolg:

De toeloop was groot, zo groot dat Fred zaterdag besloot het toch iets anders te doen en op de serieuzere bezoeker te mikken.
De auto’s zijn toch net iets te kostbaar om als botsauto te worden gebruikt.
Het moet gezegd worden dat SCX een zeer solide product maakt want problemen deden zich nauwelijks voor. Hufterproof zal ik maar zeggen , waarbij ik natuurlijk niemand persoonlijk bedoel.
Of het voor SRA een succes was? Dat moet blijken, er zijn de laatste tijd wel geïnteresseerde nieuwe mensen op bezoek geweest op de clubavonden, dus wie weet…

Zuffenhausen

wie het kleine niet.....

Zuffenhausen

Medio januari stond SRA op de treinenbeurs in Almere!
Fred was uitgenodigd en had een digitale SCX baan op een grote demonstratie tafel uitgelegd.
Trok het treinen gebeuren vooral opa’s de kids waren duidelijk voor ons.
Dat leverde nogal een drukte op rond de tafel.
Vooral toen Adriaan zich achter de tafel begaf! Als een kruising tussen een DJ, marktkoopman en quizmaster leidde hij het hele gebeuren in goede banen.
Opvallend was dat hij de namen al snel wist van de jonge snelheidsduivels!
De digitale “ tankstops” gebruikte hij voor de rijders wissels en hij bleef alles maar uitleggen.

maandag 1 februari 2010


Zuffenhausen

Oliebollenrace prooi voor JW.

De traditionele Oliebollen race, overigens gereden met de club Ferrari's 312pb,was weer eens heel spannend.
We waren met 6 rijders, dus 2 heats van 3 man en een grande finale.
Fred had een diepte investering gedaan door de 5 auto's op vers rubber te zetten.
Hierdoor verliepen de eerste 2 heats wat rommeliger dan normaal.
De tijden waren niet goed en de wagens zochten vooral naar grip.Alleen Fred en JW wisten in heat 1 meer dan 20 ronden per stint af te leggen.
Erroll en Paul konden dat ook in de 2e.Fred G.lukte het tenslotte in de 3e ook.
De finale ging tussen Paul, Fred en JW.
JW en Fred gingen snel van start maar Paul bleef in het spoor!
Na een ronde of 3 haakte hij af maar bleef wel snelle tijden rijden.
JW won uiteindelijk met 1.30 ronde voorsprong op Fred.Paul zat daar weer 3 ronden achter. "Ik heb het beste gereden op de lastige baan 4 ,daar was ik dit keer super!"
Aldus de winnaar.

Start!


Zuffenhausen

Hallo allemaal, dit is het 1e bericht via dit medium.
Wij van SRA hopen zo een wat directer contact te kunnen krijgen met alle slotrace liefhebberes die zich geroepen voelen.
Het viel al een tijdje op dat er hevig geblogd werd, vooral rondom de populaire Classic cup races.De laatste race in Drachten leek wel een fotowedstrijd waar af en toe en slotcar tussendoor reed! Maar eerlijk is eerlijk de resultaten zijn schitterend!
Zoek ze eens op, bv. via de site van Frankslot of het Blog van Dikke Leo en je zult versteld staan!
Ik reken erop dat er regelmatig leuke en actuele inzendingen te vinden zijn!