SRA

SRA

donderdag 22 maart 2012

12,5 uurs jubileumrace Slipstream

Zondagochtend stond Paul om 7.25 voor de deur.Slipstream is de bestemming voor de jubileumrace waarbij ieder jaar van hun bestaan gevierd wordt met een uurtje slotracen.We hebben niet veel mee te nemen omdat we daar van auto’s worden voorzien.Het is al gezellig druk als we binnenkomen maar zeker niet stampvol zodat gemakkelijk een plekje wordt veroverd.
SRA heeft nog een klein aandenken voor de jubilaris meegebracht en ik overhandig dit aan Rob.


De gebruikelijke welkomscake kan met een welkoms bakkie worden weggespoeld.Daarna gaan we de wedstrijd Audi's testen.Het zijn de clubauto's waar ze elkaar hier onderling geregeld mee te lijf gaan. De auto's zien er fraai uit en zijn van de zelfde livery voorzien waarbij alleen de kleur verschilt.De kleur v.d. auto is gelijk aan die van de bijbehorende baan.De Slot-it auto's zijn eigenlijk heel simpel gehouden,klein plakje lood voorin,de gewone oranje motor in de inline opstelling,sponsbanden en klaar!

Eenmaal op de baan blijken het auto's te zijn waar je snel aan went.Maar zoals altijd blijft het lastig om die laaste seconde van je tijd af te slijpen.Degenen die dat het snelst voor elkaar hebben boeken flink wat voordeel.
Hoewel de auto's erg gelijk zijn zie je op de baan toch veel snelheidsverschil.Dat zit hem dan toch puur in de rijder. DirkJan, Willem,Paul en Bas rijden zich in.Vooral DJ kijkt z'n ogen uit ,dit is zijn eerste uitwedstrijd en hij kan gelijk aan de bak!

Zelf kom ik slechts 1x op alle banen waarbij ik wel steeds per baan 0,1 sneller ben dan op de vorige.Gek genoeg voelen de buitenste banen zeker niet minder aan dan de gekende snelste tracks.

Er zin 6 teams zodat we niet hoeven te rommelen met de indeling.We rijden 6 x 1 stint van 1 uur.Wisselen kan/mag maar dan wel in je eigen tijd.Wij willen het om de 15 min. gaan doen.Paul bijt het spits af in baan 3 en begint zoals we dat wel gewend zijn zijn race langzaam op te bouwen.
Na 89 ronden neemt Willem over 93,Bas 98 en ik met 96, komt uit op 376.Zo gaat het door en met 368 in baan 5.Dan komt baan 6.Als ik de gele auto overneem is dat een heel andere dan ik gewend ben. Watskebeurt?Alsof de handrem erop staat!Ik haal alle rem eraf, de agressieviteit vol erop en rammen maar.Bas heeft er al naar laten kijken door de technische mensen maar er is niets gevonden.Soms is de auto weer heel even normaal waardoor je er direkt afknalt.Ik twijfel nu zelfs aan mijn regelaar! Het wordt een martelgang, die maar 321 ronden oplevert!De auto wordt nu direct nagekeken en wat blijkt,het stuurtje zit tussen chassis en vooras geklemd! Het interieur zit helemaal los en de renner ligt in 2-en!Als alles weer op z'n plek zit rijdt de auto weer prima.
Paul vervangt zekering regelaar Willem.

We zijn de, vooral door toedoen van Bas,verkregen aansluiting met Speedtrack en TBSR uiteraard kwijt.Baan 4 levert weer 372 ronden op en de beide volgend 377. DJ komt maar moeilijk in zijn ritme en vraagt om vervroegde aflossing door Bas.Die is als enige van ons competetief met regelmatig tijden ruim onder de 9: 8.4 is zijn snelste waarbij ik 8.8haal de anderen halen de 9 net niet.De snelste teams doen 8.3 over een rondje, let wel met de zelfde auto's!
We hebben de eerste heat totaal 2191 ronden weten af te leggen en zijn nipt 5e.2 voor op Speedtrack en 4 achter op TBSR.De heren van Keistad ,of Keistream,Slipstad,want Marco had zich met de van Altena's versterkt,staan bovenaan,45 ronden voor de thuisrijders.

Dat geeft toch hoop voor de 2e heat.Als je de pech weg zou laten moeten we ons 50 ronden kunnen verbeteren.....
Maar helaas verbeteren we ons bepaald niet,in tegenstelling tot de anderen.
In baan 5 rijden we 3 ronden minder dan in de eerste.
het zit nog dicht bij elkaar!

In 6 -368 en dat zijn er toch 47 meer dan in de pechvolle 1e.Op baan 4 komen we niet verder dan 346..26 minder dan in de 1e!De volgend baan ,2 levert 375 ronden op en dat is ook weer -2. Het wordt steeds gezelliger langs de baan als er allerlei bekenden binnenkomen.De consentratie bij de Marchalls is ook niet meer wat het zou moeten zijn .Baan 1 loopt ook al niet echt lekker 357 (-20) en dat geldt in iets mindere mate voor de afsluitende baan 3, 366(-10)Totaal hebben we er dus nog minder dan in de 1e en wel 2177.
Is het de vermoeidheid,consentratieverlies of een gebrek aan ervaring?
De heren van Speedtrack,TBSR en SRF onze directe concurrenten deden het gewoon beter en zijn behoorlijk weggelopen.
En dat gaat natuurlijk helemaal op voor Slipstream en Keistad,waar geen maat op staat.

Het is al behoorlijk laat als de prijsuitreiking plaatsvindt.
Wij zijn meteen aan de beurt en krijgen van Rob een Slipstream sleutelhanger/flesopener.
De heren van Keistad winnen met een behoorlijke voorsprong op Slipstream.
de winnaars!



Al met al een stevige vuurdoop voor DJ die zich na een nogal demoraliserende start toch steeds meer op zijn gemak voelt en uiteindelijk ook lage 9's rijdt.En ook Paul die lange tijd niet buiten de deur heeft gereden, heeft vast op meer gerekend.Willem en ik weten wel ongeveer waar we staan en hebben niet de illusie nog sneller te worden.En dan hebben we natuurlijk Bas.Hij weet steeds beter zijn snelheid ,die bij iedereen wel bekent is,om te zetten in vele ronden door constant en bijna foutloos rond te gaan.

We danken Slipstream voor wederom een geslaagd evenement waarbij het ons aan niets ontbreekt.Van de uitdagende fraaie baan,de auto's de commentatoren(..had ik al gezegd dat er Hamburgers zijn...),bar,BBQ.enz.enz..
Op naar de 25!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten