SRA

SRA

maandag 26 maart 2012

Rommelige 3e clubrace voor Fred

3e Clubrace 2012

We wilden vroeg beginnen en iedereen had daar z'n best voor gedaan. Maar op 1 of andere manier wilde het maar niet opgang komen. Ik besloot de Gr.C 956 maar te laten voor wat hij is vanwege een totaal gebrek aan grip en een Riley te pakken.Die was nog helemaal onaangetast. Snel andere vooras erin 2 loodjes, schroeven losser, magneet eruit,en wat olie hier en daar. Nog even wat stelwerk aan de vooras en klaar. Schrik..ik had de kap thuis gelaten en die er wel is heeft een Lexan interieur! Gelukkig heeft Arie er 1 bij zich dus even later heb ik een komplete auto waar ik ook nog 4 rondjes mee kan rijden. We hebben ook een nieuw lid, Rob en die laat beslist aardige dingen zien. Ook nieuw zijn de Slot-it Group C Lancia’s van Fred en Erroll.Net als de Riley zijn ze eigenlijk heel lelijk. Fred pusht het ding tot ongehoorde rondetijden: 8.2 !
Willlem en Roger rijden weer de group-C Jaguar, waarbij Bas die van Willem eens flink onderhanden heeft genomen. Arie en D.J. kiezen voor de Audi en Herman blijft zijn Nissan trouw. Bas de F40 en Paul heeft tenslotte zijn blauw/witte 962.
Als alle auto's van de juiste P3 bandjes zijn voorzien en Paul zijn goedkeuring heeft verleend gaan we kwalificeren. Het is dan al 22.u. We beginnen en idd. blijkt Fred de snelste met ween 8.175!waarmee hij aangeeft dat de P3-band het hier weer prima doet. Herman is 2e met 8.525.vlak voor D.J.8.530.Bas 8.579 Willem,8.660 Paul 8.736en ik heb 8.642.Dat mag best een aan elkaar gewaagd middenveld heten. De rest zit daar een eindje vandaan.

Om half 11 barst het los.
Rob, Errol en Roger trappen af.

Na een rommelige beginperiode doet Erroll wat hij moet doen en schud de onervaren nieuwkomers van zich af.
Hierna komen Paul, Arie, Willem en ik in actie. Na een goede start maak ik al vroeg een fout waardoor ik van voren af aan moet beginnen. De auto is best rap maar je moet niet overdrijven zo blijkt .Ik kan Paul binnen hengelen, hij duwt me eruit ( maar wacht dan gewoon even op me!) maar Willem is taaier. Na 3 stints staan we naast elkaar! Als ik als laatste baan 3 heb en hij op 1 mag rijden loop ik alsnog bijna 2 ronden bij hem weg.

Dan komen de snelle mannen,Fred,Herman D.J.en Bas.

Al snel klapt de auto van Bas uit de baan, al dan niet na contact, en blijkt daarna onhandelbaar. De auto blijkt ook nog eens niet genummerd, net als de ander 3 trouwens, prima werk heren! Dus nummeren en een herstart! In de carrousel kantelt de auto van Bas nu telkens en dat is niets voor Bas. Snel ruilt hij van auto. De witte Jag. van Willem komt op de baan. Volgens de regelementen mag dit niet..1 auto per rijder. .maar daar denkt dan nog niemand aan. Hij heeft 5 ronden aan de broek en begint de Jag op z'n Bass. over de baan te jagen. Fred kan hij net niet bijbenen maar hij maakt weer veel goed op de andere heren. Aan de tijden te zien zitten Bas, D.J. en ook Herman dicht bij die van mij in de vorige dus dat kan spannend worden.
Fred geeft de nieuwe Lancia de eerste overwinning, hoewel hij in de race niet meer zo snel leek als in het begin.115.07 is toch erg goed.
Ik blijk 2e te zijn geworden,109.10 met bijna 2 ronden op Willem. D.J. en Bas.
Arie doet het prima en weet zelfs Heramn en Paul voor te blijven!Ook Rob laat al zien dat er beslist een goede rijder in hem schuilt door al behoorlijk constant rond te rijden waarbij zijn goede wagenbeheersing opvalt.

Hier gaat Bas nog met de Ferrari zij aan zij met Hermans Nissan.

Dat had ik niet verwacht maar de auto doet het op alle banen prima en 8.5 is haalbaar en op 3 gaat het nog harder.
Ik wil Arie dan ook bedanken voor het belangeloos afstaan van zijn kap!

Na afloop ontstaat de discussie over de autowissel van Bas. Er zijn eerder ook wissels geweest maar die waren kennelijk op een ander tijdstip en dus toegestaan.
Formeel zal het allemaal wel zo zijn. Zelf heb ik er geen moeite mee…het is maar een clubrace..waar gaat het over. Laat iedereen lekker racen en mits de auto goedgekeurd is, zie ik niet zo veel problemen. Daarnaast worden ook nog eens de 3 minste resultaten van het jaartotaal afgetrokken ....
Met Bas op de baan heb je nu eenmaal spectakel dat klopt. Maar de rest van het veld zijn ook geen engeltjes om eerlijk te zijn! Er zijn er meer die roepen, al dan niet terecht of op een andere manier aanwezig zijn. Zo laat ik de vloer kraken als ik op 1 sta, heel irritant! Fred is super fanatiek aan het knijpen dat kan nogal intimiderend overkomen. Erroll vliegt er steeds uit in de carrousel en roept dan heel hard "track" ook niet zo leuk natuurlijk. D.J. heeft ook een harde stem, Arie heeft een koptelefoon op, Willem heeft een snor, Roger een bril. Blijven over Rob, Herman en Paul. Eigenlijk is Paul dan de enige normale rijder! Hij is beleefd, rijdt netjes en doet tussendoor ook nog de wedstrijdleiding!
Laten we zoiets als grote club oplossen, we hebben immers net de 15 ledentaart opgegeten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten