De Gulfblauwe Dino Eitel auto is al jaren in mijn bezit maar rijden doet zoiets niet.
Wel al eens mee begonnen maar er zijn zwaardere middelen nodig om er iets van te maken.Kon bij de Trabi nog worden volstaan met S.I.velgen en banden en de verlaging van het hele zaakje,hier moet de Dremel in!
Bekijk je de auto goed dan snap je niet wie zoiets bedenkt!
Het zwaartepunt, niet het sterkste punt van dit soort auto's is nog verder omhooggebracht door de motor schuin omhoog in het chassis te leggen!Dit komt het interieur ook al niet ten goede natuurlijk.Daar hebben ze ook allelei ingewikkelde toeren uitgehaald met als resultaat dat de zitting van de bijrijdersstoel bijna gelijk zit met de onderkant v.h raam!Was er gewoon een vlakke plaat gebruikt dan had er al meer diepte geweest, ondanks genoemde motor-opstelling!
De rijder,ook een"duits"(zie b.v. ook eens bij Carrera!)verschijnsel,
zit bijna met de helm tegen het dak, hoewel hij eigenlijk nog vrij klein is!
Ik doe dus eerst het interieur.De d ikke gewelfde bodem van dash tot begin rolbar gaat eruit.
Er komt een 0,3 mm dunne vlakke voor terug. De stoelzittingen worden 1 voor 1 heel dun gemaakt en teruggelijmd.De rugleuningenen brandblusser gaan ook weer terug ,waarna de kleine Dino in-en niet meer op- zijn nieuwe ruimere werkplek wordt verankerd!
Wel al eens mee begonnen maar er zijn zwaardere middelen nodig om er iets van te maken.Kon bij de Trabi nog worden volstaan met S.I.velgen en banden en de verlaging van het hele zaakje,hier moet de Dremel in!
Bekijk je de auto goed dan snap je niet wie zoiets bedenkt!
Het zwaartepunt, niet het sterkste punt van dit soort auto's is nog verder omhooggebracht door de motor schuin omhoog in het chassis te leggen!Dit komt het interieur ook al niet ten goede natuurlijk.Daar hebben ze ook allelei ingewikkelde toeren uitgehaald met als resultaat dat de zitting van de bijrijdersstoel bijna gelijk zit met de onderkant v.h raam!Was er gewoon een vlakke plaat gebruikt dan had er al meer diepte geweest, ondanks genoemde motor-opstelling!
De rijder,ook een"duits"(zie b.v. ook eens bij Carrera!)verschijnsel,
zit bijna met de helm tegen het dak, hoewel hij eigenlijk nog vrij klein is!
Ik doe dus eerst het interieur.De d ikke gewelfde bodem van dash tot begin rolbar gaat eruit.
Er komt een 0,3 mm dunne vlakke voor terug. De stoelzittingen worden 1 voor 1 heel dun gemaakt en teruggelijmd.De rugleuningenen brandblusser gaan ook weer terug ,waarna de kleine Dino in-en niet meer op- zijn nieuwe ruimere werkplek wordt verankerd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten