SRA

SRA

woensdag 16 februari 2011

1e DP32 race 't Kasje

Zo tussen je verjaardag en valentijnsdag kun je eigenlijk niets beter verzinnen dan een slotrace race rijden. Gelukkig had Frank G.van Frankslot, na de succesvolle Classiccup weer iets nieuws bedacht. De DP klasse.

Dit is, in het eggie- een raceklasse, voor Daytona,met gelijke auto’s waar je een V8 motor van een merk naar keuze in mag hangen. De eerste auto’s hadden vooral Ford en Lexus aan boord. Daar kwam verandering in toen een slimmerik een Porsche Cayenne motor ging gebruiken- en meteen won.O.a BMW volgde dus onder het eenheidskapje zat al snel een bonte verzameling motoren.

Sideways dat iets met Racer te maken heeft en met Slot it heeft deze klasse omarmd. Fly heeft ook wat modellen uit maar daar gaat het nu even niet om. Frank kenners weten dat als hij een klasse begint,gelijkheid hoog in het vaandel staat. De rijder is belangrijker dan de sleutelaar cq. de auto. Banden zijn altijd hand-out om iets te noemen.

Er werd nogal hoog van de toren geblazen met een eigen blog, een inschrijving per team, waarbij je een auto vooraf op moest geven, dat werd dan wel of niet goedgekeurd enfin en een hoop bla bla.

Willem en Bas kwamen in Bussum bij mij in de auto en zo togen we in de steeds dikker wordende mist, naar het altijd gezellige onderkomen van ’t Kasje in de polders rond Utrecht. De ontvangst was vriendelijk ,met koffie en de baan zag er ook weer tip top uit.

Na de koffie gingen we voorzien van vers siliconenrubber aan de slag. Erroll (surprise!) was intussen ook binnen met z’n kleine mannetje. Het is altijd lastig op zo’n vreemde baan. We probeerden de 2 DP Riley’s uit waarbij de beoogde wedstrijdauto de beste keuze leek, hoewel die van Bas heel betrouwbaar was. We besloten de vooras van Bas te gebruiken om zo het betrouwbaardere weggedrag over te nemen .We streefden er naar ook ruim onder de 15 sec. te komen want dat bleek intussen wel nodig. De tijd vloog voorbij en voor we het wisten lag de auto in 2 stukken op de tafel ter keuring. De auto’s waren allemaal binnen de regelementen opgebouwd, waarbij er 2 auto behoorlijk aan de zware kant waren. De Deltaslot en onze SRA auto waren lekker licht.Er werd niet gekwalificeerd dus we konden direkt aan de bak.


1 opmerking: