SRA

SRA

zaterdag 19 februari 2011

2e clubrace 2011 prooi voor Fred

Elke 3e vrijdagavond van de maand zijn we van plan een clubrace te houden.Dit ambitieuse plan loopt tot nu toe volgens schema.Deze keer zijn het zoals aangekondigd de eigen auto's die het tegen elkaar gaan opnemen.Hoewel het 'basis Slot-it"auto's zijn staat er toch een gevarieerd veld. We rijden met hand out banden en de organisatie is in handen van Paul.
Er wordt eerst 2 min. per rijder gekwalificeerd.Fred met een Sideways-Riley is niet bij te houden.Hadden we die vorige week maar gehad dacht ik nog.De Nissans van Erroll en Paul en zelfs de Audi van DJ komen er niet bij in de buurt. Bas is met de opgefriste gr.C Porsche de snelste group C ,voor Willem, Richard(nieuw) met de Jaguars en ik met de Porsche.De snelste groep zijn Fred, Bas,Erroll en DJ.

De langzamere boys trappen af en ik zit daar dus middenin.De auto is niet snel en ik heb een leuke race met Paul waarbij we rondenlang naast elkaar rijden zonder dat er iets gebeurt.Willem haakt al snel af en Richard heeft nog nooit op een baan als deze gereden.Ik weet 1 x de fraaie paarse Jaguar niet meer te ontwijken als hi opeens voor mijn neus staat.Vol ram ik hem van de baan, gelukkig zonder gevolgen voor beide auto's.Ik blijf zelfs in het spoor!Als je het maar met overtuiging doet.Op baan 2, de snelste, is Paul iets op me uitgelopen maar ik focus me alleen maar op de rondetijden.Als ik op baan 2 terecht kom loop ik ruim 1 ronde uit en dat blijkt genoeg.Ik maak in deze hele race geen enkele fout waarbij je dan kan opmerken dat ik te langzaam ben,maar aan het eind wordt je toch op het aantal ronden afgerekend....en het is beter voor de auto.

De snelle kanonnen.
Fred is er als verwacht snel van door maar rustig uitrijden zit er even niet in.De ontketende Bas weet met kunst en vliegwerk aan te klampen en het wachten is eigenlijk op de klap.Als Bas even de controle kwijt is zit opeens Erroll op de staart van Fred. Op baan 2 is hij nu de snelste man op de baan.Fred was even de regie kwijt..waar komt die opeens vandaan, heb ik hem gelapt, hoe zit dit?Hij besluit er even voor te gaan zitten-best lastig als je staat!-en net als ik rijdt hij foutloos en snel in de rondte.De fouten worden door de anderen gemaakt, waarbij Bas(Bazz) hem in de laatste bocht nog even de boarding in kegelt.Bas, veel geleerd de laatste tijd zet netjes eerst Fred er in en dan zichzelf.Tenslotte blijkt het nog een flinke slachtpartij te zijn geworden waarbij Fred de terechte winnaar werd.Mijn berekenende rijstijl werd, net als die van Paul trouwens beloond met een podiumplek.
Ik had 4 ronden aan de broek, redelijk gezien het snelheids verschil.
Je ziet dus dat een snelle auto niet automatisch een goed resultaat garandeerd.Het Chassis van Bas kan in de vuilnisbak met een kapot sleepschoenoog.Mede hierdoor was zijn rol snel uitgespeeld.Het was weer een leerzame avond, waarbij ik eens een wat sneller Slot-it basis product moet zien te scoren.Dan kan het nog leuk worden.De volgende race dan maar weer met Club auto's?!

Maar eerst het Classiccup gebeuren bij Slipstream volgende week, dat wordt weer een week dubben en uiteindelijk blijkt daar pas wat werkelijk de beste auto zal zijn.We houden u op de hoogte.

N.B.:Er is nog wel plaats voor carpoolers vanaf pakweg Bussum,dus reageer even als je de olieboys niet extra wilt spekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten