SRA
dinsdag 22 februari 2011
De classiccup en de Gooise Matra's...in de serie meer blauw op de baan
De eerste ClassiCup race voor 2011 komt er weer aan.
Ik hoor al dat de opkomst ongekent groot is mede door een grote groep Brabanders olv.Paul v.d. Hurk.Moeten die niet aan hun praalwagens sleutelen ipv hun slotkarretjes?
Ik zit nog wat te dubben welke auto het wordt.Er zijn er een aantal die het bij Slipstream goed doen.
De Fly GT40, lekker dik ,hoop power.
De Fly 917 Spyder, iets minder dik, lastiger met de banden.
De Slotit Ferrari 312 PB, ook op smalle banden maar alleskunner.
De Slotit Chapparal erkend de beste Slotit classic.
Maar de volgers van dit Blog weten ook waarmee ik bezig ben.
Juist ,de oude Scalextric Matra 670, uit de tijd dat een slotcar nog een stukje speegoed was dat uit zo min mogelijk onderdelen mocht bestaan.Scalextric was daar een meester in.Ik denk, de assen als 1 onderdeel gerekend,dat je op 7 onderdelen komt voor de hele auto, incl. de helm van de muppet!
Bodem, assen je klikte ze er gewoon onder, alleen het schoentje zat geschroefd.
Door de auto goed te bestuderen heb ik het nodige weten toe te voegen.
De cockpit is opengewerkt, de airbox(primeur van Matra!)losgesneden.
In de cockpit is een spiegel geplaatst,geinspireerd door de pookknop van een eend,rara jongens die fransen!Het spuit en decalwerk is al eens eerder ter sprake gebracht.Restte alleen nog de benzine en andere vuldopjes.Die eerste maakte maar even zelf.
De wielen zaten me ook nog niet helemaal lekker.Ik heb de Groep C-Mazda inserts voor gebruikt en achter de chromen sierringen van de Riley waar we de vorige week nog mee reden.Een mooi setje al zeg ik het zelf.
Het Scalextric plasic is van het soort waar normaal emmers en ander huishoudspul van wordt gemaakt.Dat betekent dat het bijna niet te schuren is en ook de verf houdt erg slecht.Om de Fly donor bodem te laten passen heb ik 3 kapsteunen moeten maken.Die zijn er ondanks verschillende lijmpogingen telkens nog weer vanaf gekomen.
Zelfs Stabilit knapte er zo weer vanaf.Ik heb nu de wat plasties blijvende 2- componentenlijm gebruikt als laatste strohalm.
Al met al ben ik wel tevreden over het geheel. Het is een lekker autotje,als je hem zo ziet gaan.Helaas moet je de 12 pitter janktoon er maar bijdenken.
Of hij mee mag doen met de CC, volgens de regelementen niet natuurlijk, maar ik reken een beetje op Frank's coulance in dezen.
Tot zondag!...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ziet er niet alleen leuk uit, maar het ligt ook best laag zo te zien. Succes daar zondag, ik moet ditmaal helaas verstek laten gaan.
BeantwoordenVerwijderenziet er erg mooi uit. Kom in de middag kijken. groetjes Marc
BeantwoordenVerwijderenHi, ja hij ligt zeker laag, en met de langere wielbasis heeft hij een prettig weggedrag op een thuisbaantje.Nu nog op het grotere werk over zien te brengen..jammer dat je er niet bij kunt zijn!
BeantwoordenVerwijderenGroeten,
JW
Ziet er goed uit!! Dat wordt een Matra battle als je mee mag doen. Mag het niet, kunnen we Frank voorstellen een nieuwe klasse te maken.
BeantwoordenVerwijderenIk kan ook meedoen wegens uitvallers, ondanks de late inschrijving....
Hi, mooi dat je er weer bij bent!
BeantwoordenVerwijderenEen nieuwe klasse zou ook kunnen zijn oude kap, nieuwe(re) bodem!
Vrijdag de laatste test met de auto bij SRA.
Wat kleine aanpassingen gedaan en hij ging lekker rond.Bij Slipstream zien we wat dat waard is.
CU.
Ik blijf het zeggen, ik vind em echt heel goed gelukt! en in almere is het ook nog eens een bommetje!
BeantwoordenVerwijderen