SRA
woensdag 27 april 2011
New Classics
Dankzij de uitstekende banden met QUICK/Fred,de importeur van diverse slotracemerken hebben wij van SRA vaak primeurs in slotraceland.Zo zijn er de laatste tijd, in zijn stal, opvallend veel uitstekende classics uitgebracht.De een nog sneller dan de ander.We noemen de Ford GT40 van Slot-it en nu is er dus de Mirage van Avant Slot! Een iets nieuwere auto,uit 1976, maar hij mag toch meedoen van Frank in de enige echte Classic Cup-cupraces.Concurrentie komt van NSR die ook al naast de Porsche 917,Ford's GT40 en de iets oudere P-68.
De auto's die pak weg een half jaar geleden nog vooraan meereden zijn opeens figuranten geworden door dit geweld!
Mirage.
Dinsdag zag ik hem voor het eerst op de baan, de Mirage.Opvallende auto,mooie kleuren voor de wat oudere ogen ook, wit met geel hoofdzakelijk.
Ook de enorme achtervleugel zie je moeilijk over het hoofd.
Fred was al geconsentreerd bezig het uiterste uit de auto te persen.
De auto werd daarbij hoorbaar niet ontzien.
De 3(!) magneten waren er natuurlijk al uit en er was al wat strategisch lood geplaatst.Ook de kunststof achterwielen zijn vervangen door aluminium exemplaren van Slot it, met banden van het zelfde merk.De auto is meteen erg snel,geholpen ook door de iets te sterke magneetwerking die van de motor uitgaat. Helaas is hij ook nog wat onvoorspelbaar waardoor hij nogal eens uit de bocht stuitert.Door wat grotere wielen te gebruiken wordt het magneetvoordeel wat getempert.Het onvoorspelbare blijft helaas.We wisselen ook de voorwielen door afgedraaide alu.Slot it wielen van de bekende Ferrari/Alfa.
De Avantslot heeft al een fraai onafhankelijk voorassysteem en met wat inbuswerk kan de auto perfect worden afgesteld.Er is zelfs de mogelijkheid de wielen schuin te zetten als je dat zou willen...
Fred weet in iedere configuratie rond de 8 sec. te rijden en dat is voor een Classic erg snel.Bas heeft de 8 sec. grens wel eens doorbroken met zijn P-68 en ook de Slot-it GT40 kan dit waarbij moet worden gezegd dat ook deze laatste een te lichte kap had.
Helemaal CC-legaal is hij nog niet.De genoemde magneetkracht,waardoor een andere motor inbouwen de beste optie lijkt,en het te lichte gewicht van de kap moeten worden aangepakt.
Ik ben benieuwd wat deze aanpassingen voor invloed hebben op de rondetijden.
Een minder snelle maar soepele motor in combinatie met een betrouwbaar weggedrag lijkt me een prima compensatie voor de huidige configuratie.
Het hogere kapgewicht wordt dan waarschijnlijk weggewerkt doordat er hele dikke wielen in de enorme kont passen.
Al met al kunnen we een enorm spannend gevecht zien in de komende CC race.
Deze tijden, 10% sneller dan bij onze vorige CC en het grote aantal verschillende auto's die dat kunnen halen beloven veel.
Deze Mirage hoort m.i. daarbij, net als de laatste NSR en Slot it producten.
Daarnaast zie je dat zelfs met een Fly GT40's 8.4 mogelijk is, ook nog altijd 0,3 sec sneller dan het vorige ronderecord.
Andere uitvoeringen van de Mirage volgen nog zoals die in de bekende Gulf-kleuren
waarmee o.a.Gijs van Lennep ooit zijn kunsten mocht vertonen.
Al met al een welkome aanvulling!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Helemaal goed.
BeantwoordenVerwijderenZiet er erg mooi uit en wat ik mooi vind is dat het niet een auto is die zo uit het doosje op de baan knalt als een NSR of Slot-it.
Een beetje werk en de juiste keuzes maken maakt dan het verschil.
Altijd goed dat er andere merken meedoen voor de dagoverwinning, dat maakt de Classic-cup al jaren leuk.
Veel succes met voorbereiden want ik verwacht weer een spannende race in Almere waarvan niet vooraf al bekend is wie de winnaar is.
Hi Leo,
BeantwoordenVerwijderenJa dat wordt weer leuk met al die nieuwe rappe bakkies en ze worden er niet lelijker op!
De lat ligt erg hoog.Ook geen idee wie of wat gaat winnen maar die Bazzz van ons kan overal hard mee! Je bent gewaarschuwd en welkom natuurlijk!