SRA

SRA

donderdag 2 juni 2011

Clubrace mei 2011





De derde vrijdag van de maand.. dat betekent: CLUBRACE!




Onder de inmiddels bekende leiding van Paul is het dit keer weer de beurt voor de Ferrari 312Pb van SRA.Dat sluit mooi aan bij de Classiccup van amper een week ervoor.De SRA bolides staan op P6 rubber en dan is er toch een mooi vergelijk mogelijk met de C1 van de CC.Ze zijn al bijna 5 oud, nagenoeg standaard en ze worden nog steeds door iedereen als lekkere auto’s beschouwd.




We zijn met 8 man waarbij we ook een gast hebben en niet de minste: Stephan!Die is dan ook direct topfavoriet.Verder de Scholtens,Erroll,Herman,Fred,Paul en ikzelf, een last mee tornend van de CC overwinning.


Traditiegetrouw werd er gekwalificeerd.Al snel werden de CC tijden door de 312Pb verpletterd! We zitten allemaal tussen de 8.6 en 8.8.De eerste groep bestond uit Willem,Erroll,Paul en Fred!


Al snel blijkt dat er net als vorige week op baan 1 de meeste grip is en dat dat per spoor iets afloopt.Daarnaast blijkt dat de 312Pb op baan 3 een ietwat eigen willetje heeft.Dit zijn ingrediƫnten voor een grillig wedstrijdverloop.Dat bleek ook al snel.Op het eene spoor lig je ruim aan kop en op de volgende ben je zomaar weer derde.Pas als je ze alle 4 hebt gehad weet je wie het uiteindelijk heeft gewonnen.De rijder met de meeste rust in het lijf heeft de beste kans.
Fred trekt direct fel van leer en op zijn kenmerkende wijze slaat hij een gat met Erroll en Paul.


met Willem die iets af moet haken.Het is Fred die met ruim 106 ronden wint voor Paul en Erroll die er elk zo rond de 102,5 ronden uitpersen..


Daarna Bas,Stephan ,Herman (hij weer)en ik.Deze line-up beloofd spectakel.Bas is gewoonlijk niet bij te houden op deze baan, waar hij ook mee rijdt..Stephan doet het hier altijd goed vooral zijn baan 1 is beroemd.En ik met mijn eerder genoemde last op de schouders.Outsider is Herman die bij dde vorige race opzien baarde met een aantal sterk gereden heats.Bij de start blijkt mijn regelaar nog op de 917 te staan afgesteld waardoor deze auto wel heel traaag overkomt.Snel rommel ik wat aan de agressiviteit en gelukkig lig ik niet ver achter.Bas,baan 3 staat naast me te stuiteren..wat een,#$#X=+ bak!Dit levert een rommelig beeld op met nogal wat uitvliegers.Stephan en ik trekken ons daar niet zo veel van aan en we rijden gelijk op,gevolgd door Herman en Bas.


In de volgende loop ik iets weg van Stephan waarbij ik het kennelijk als enige wel goed kan vinden met de auto op baan 3.Er komen zelfs 8.7’s op de klokken.Op baan 4 gaat het daarentegen juist slechter.Ik kom nergens onder de 9.1 waar dat de anderen wel lukte.Ik sta nu weer achter op Stephan.De laatste baan(2 voor mij) is beslissend. Ik merk direct dat ik op Stephan in loop en het gaat veel beter dan op de vorige.Ik pak meer dan 1 ronde op deze baan op zowel Stephan als Herman.
Door overmoed ga ik er nog een keer af maar de marge blijft voldoende om binnen 1 week een 2e 0verwinning bij te schrijven met 108,19 ronden.Stephan dus 2e (107.98) voor Bas(106.86) en Fred(106.06) en Herman (104.24).Het was weer een echte clubrace waarbij het toch opmerkelijk blijft dat deze auto’s,waarmee je zo de CC in zou kunnen, zoveel sneller zijn dan de echte CC-ers waar vaak veel meer aan gesleuteld is.Ook hebben de meeste snellere motoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten